Fares om "Fuck the Oscars!" – "Kan inte förändra den jag är"

Robot
Fares om "Fuck the Oscars!" – "Kan inte förändra den jag är"

Den svenska spel- och filmskaparen säger att han drogs med i stundens hetta.

#a-way-out, #ea-originals, #hazelight-studios, #josef-fares


Medlem

Håller med om att det ska ses som en seriös konstform och skulle gärna vilje se fler dramatiska spel (det som flera filmstudios är väldigt duktiga på). Men jag kan tyvärr inte se att "Fuck the Oscars" bidrar så mycket till debatten och får folk att ta spelformen på allvar. Men han kan väl inte kontrollera sig så bra. Tur att hans spel har gjort mycket istället (Brothers är otroligt bra).

Medlem

Vet man inte hur han är är det ju svårt att köpa det han säger, men han är ju sådan alltid nästan varit så, nu känner ju inte jag honom personligen men om man går tillbaka ca 10 år intervjuer m.m

Så är han likadan,Han säger saker dock kanske han inte använder rätt ord eller förtydligare vad han menar, och blir lätt missuppfattat det påminner lite om min adhd ibland haha!

Medlem

Jättedålig ursäkt tycker jag. Det är inte Oscars-galans fel att man inte tar "spel som konst" på allvar.

Felet är:

Medlem
Skrivet av Chiefen:

Jättedålig ursäkt tycker jag. Det är inte Oscars-galans fel att man inte tar "spel som konst" på allvar.

Felet är:
http://media.breitbart.com/media/2015/12/doritos-pope.jpg

Ärligt talat tycker jag personligen inte att han behöver be om ursäkt för nånting. Och det är sant att spel inte ses som en konstform av många människor, speciellt människor som har makten att dra igång event som är gjorda för att uppskatta det arbete spelutvecklare lägger ner.

Medlem

Fares är ju ett riktigt unikum minst sagt, han låter läpparna fladdra på tok för mycket. Dock är han riktigt duktig på att skapa både film och spel, så jag hoppas inte det kommer hoppa upp och bita honom för mycket.

Umi
Medlem

Tror han tog sig ett par förfriskningar innan han skulle tala...

Medlem

Fares vurmar för couch-coop vilket är riktigt bra och behövligt i vår tid av stirrande in i skärmarna.
Mer fysisk gemenskap åt folket helt enkelt.

Om spelet blir bra eller inte är en annan femma, men initiativet och drivet hos Fares är bra och behövligt.

Och utspelet han gjorde ger ju gratisreklam till spelet, eller hur?

Medlem

Hjälper ju inte om man är full eller påverkad av andra substanser när man vill få fram sin poäng.

Medlem

Narkotika är ett gift.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Avstängd

EA-employee says what?

Medlem

Varför ska allt tas så seriöst hela tiden? asså han var sig själv 100% i en social situation o de respekterar jag åta bara helvete rent ut sagt. Bra gjort fares. Livet är för kort för o spela "professionell" hela tiden

Medlem

Inte lätt med ADHD, Fares.

Jag har samma problem.

Fuck the world.


signatur

Ordo Ab Chao

MEG
Medlem

Tja, om det är hans åsikt så får man respektera det, iaf jag


signatur

Death is only the beginning

1
Skriv svar