Hands-on – Monster Hunter: World är magnifikt

Robot
Hands-on – Monster Hunter: World är magnifikt

Att kliva från 240p till 4K kan innebära Monster Hunters slutgiltiga genombrott i väst.

#capcom, #monster-hunter, #monster-hunter-world


Medlem

Betan var rolig. Ganska begränsad men ändå kul. Har ingen tidigare erfarenhet av Monster Hunter men denna ska jag ha Ser fram emot release!

Medlem

240p till 4K låter som ett rejält kliv i kvalitet. Ni menar kanske 1240p i nyheten?

Medlem

@NisseHult: vad har en 3DS eg? Har den mer än 240?

Medlem

Betan var skoj för det man fick prova :). Jag har nog aldrig riktigt varit bra på MH spelen eftersom jag inte ägt något av dom. MEN det är inte BARA att gå in och slå på skiten och hoppas det löser sig. OH no du måste lära dig hur fan spelet funkar för att du ska bli bra på det =). Så mycket mer än bara banka banka dinofläsk.

Medlem

Trailern hade en väldigt söndagsmatinéaktig känsla. Alltså lite så där hurtigt barnvänligt med trevlig orkestermusik och karaktärer som har sagoberättarröster osv. Är spelet så?

Gnällkuk

Det kan OMÖJLIGT vara 4K om man kollar på skärmdumparna i artikeln, ser ut som 720p med knapphändig kantutjämningsteknik. Det är kanske en enorm uppdatering från 3DS, men det är inte direkt "jaw-dropping". Rätt mycket blurreffekter vid strider också för att dassa ut det känns det som. I övrigt känns grafiken väldigt daterad... däremot är det ju riktigt härliga miljöer!

Får avvakta tills det nalkas pc-version


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

För rörigt spel för min smak. Kan bli ett köp men då inte förräns i sommar om det är speltorka då. Har redan köpt spel i år så det räcker. Och Jan februari är också bokade med spel som ska köpas. Ni no kuni 2 tex.

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Trailern hade en väldigt söndagsmatinéaktig känsla. Alltså lite så där hurtigt barnvänligt med trevlig orkestermusik och karaktärer som har sagoberättarröster osv. Är spelet så?

Håller med! Det kändes väldigt barnsligt och förenklat. Snygg grafik, kul spelidé men det var inte kul att spela.....

Medlem
Skrivet av NisseHult:

240p till 4K låter som ett rejält kliv i kvalitet. Ni menar kanske 1240p i nyheten?

240p stämmer bra då de troligtvis syftar på 3DS-releaserna.

1
Skriv svar