Bless Online till Steam 2018 [MMORPG]

Medlem
Bless Online till Steam 2018 [MMORPG]

Det var nog flera år sedan jag först fick upp ögonen för Bless Online efter att mer eller mindre desperat hitta något i samma klass som Aion som kunde ersätta andra titlar som Tera och senare ArcheAge mm. Det såg redan då väldigt lovande ut och jag var säker på att det var ett spel för mig.

Efter att tiden gick och inget riktigt hände svalnade hypen då spelet drogs med stora förseningar och problem. Mottagandet i Korea blev svagt och det såg inte direkt ljust ut för Bless. Utöver det var det till mångas förskräckelse Aeria Games som fick kontraktet på att distribuera Bless till oss i väst vilket inte heller gjorde saken bättre.

I somras valde dock Aeria att säga upp sitt kontrakt med utvecklaren Neowiz och Bless framtid i väst såg ut att utebli helt. Förmodligen stod Neowiz på sig och ville göra det bästa spelet vilket gjorde att de snabba pengarna uteblev för Aeria.

Vilket nu verkar vara något väldigt positivt!

Neowiz väljer nämligen att själva publicera spelet i väst redan i början (?) av 2018 på Steam. Vad det i mer detalj betyder vet ingen riktigt ännu, men att hypen är tillbaka är det inget snack om! De som spelat Bless både innan och efter "ombyggnaden" har bara positiva saker att säga hittills vilket bådar mycket gott.

Jag håller alla fingrar och tår och hoppas detta blir så bra som jag tror det kommer bli! Den som lever får se

TL;DR: Bless Online kommer äntligen till väst! På Steam någon gång under 2018. Förmodligen tidigt enligt indikationer.

Länkar: Bless på Steam | Officiell hemsida

Medlem

Ingen annan som är sugen på Bless?

Många har väl blivit brända av genrens senaste missöden antar jag. Men jag tror (och hoppas) det kommer vända snart nu med många fina titlar på gång. Som typ Ashes of Creation, A:IR mm.

Gen
Medlem
Medlem
1
Skriv svar