Analytiker analyserar mera: nytt Diablo 2019, Overwatch 2 2020

Robot
Analytiker analyserar mera: nytt Diablo 2019, Overwatch 2 2020
Medlem

Synd att de fucka upp storyn i D3. Cain dödad helt oklimaktiskt. Om D4 börjar med att man kommer ur dushen och allt var en dröm så är jag med igen.

Medlem

Tror verkligen inte att overwatch 2 kommer komma på ett bra tag. D4 kanske men tror inte det kommer sälja så bra som analyktikern tror efter d3 fiaskot.

Medlem
Medlem

Diablo 4 år 2022 kan jag nog tänka mig, då det hade blivit 10 år sen Diablo 3 släpptes. Sen tar det oftast ett par år för Blizzard mellan annonsering och släpp, så en annonsering 2018 och släpp 2019 känns lite... tidigt.

Men Overwatch 2 tror jag inte på. Blizzard kommer uppdatera spelet i åratal framöver, precis som dom gör med World of Warcraft. Hade ungefär vart lika idioti som folket som på riktigt tror det kommer ett "WoW 2" nån gång.

Mer troligt isåfall, att Blizzard försöker slå sig in i nya spelvärldar, nya genre, än att dom släpper uppföljare till spel som WoW och Overwatch, eller HOTS.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av Buio:

Synd att de fucka upp storyn i D3. Cain dödad helt oklimaktiskt. Om D4 börjar med att man kommer ur dushen och allt var en dröm så är jag med igen.

det jag skulle vilja se att de vågade göra i d4 är att låta storyn gå cirka 1000 år eller så, dom gamla nephalemsen är sedan länge döda och legender nu, medans änglar och demoner slåss i bakgrunden och är alltjämt oåldrade. Storyn kan börja med att änglarna kanske börjat få mer kontroll och kan börja påverka sanctuary och människorna blir än en gång indragna i dett oändliga kriget om universum

Skrivet av Meurik:

Diablo 4 år 2019 kan jag nog tänka mig. 2018 hade vart troligare (om dom hade annonserat det på Blizzcon i år), då det hade blivit 10 år sen Diablo 3 släpptes.

Det är väll inte 10 år till 2012?

Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Det är väll inte 10 år till 2012?

Sorry, läste fel. D3 annonserades 2008, men släpptes först 2012. Så går det när man läser Wiki snabbt efter lång arbetsdag


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av pippen1001:

det jag skulle vilja se att de vågade göra i d4 är att låta storyn gå cirka 1000 år eller så, dom gamla nephalemsen är sedan länge döda och legender nu, medans änglar och demoner slåss i bakgrunden och är alltjämt oåldrade. Storyn kan börja med att änglarna kanske börjat få mer kontroll och kan börja påverka sanctuary och människorna blir än en gång indragna i dett oändliga kriget om universum

Nu du jävlar ska du få en lektion i Diablo lore.

Alla människor är Nephalem, anledningen till att människorna blev av med sina krafter är för att Inarius (som är en av fäderna till alla människor, han sexade med Lilith så blev Rathma till) ändrade "The Worldstone" till att dämpa krafterna för människorna under en längre tid, varje successiv generation blev svagare och svagare.

Sen kom Uldyssian ul-Diomed, en människa, och fick tillbaks sina krafter och det med råge. I de sista böckerna kan han bara önska att någon blir förbannad till ett annat universum och så vipps är demonen eller ängeln borta. Worldstone ändrades dock igen av honom för att han insåg att folk blev för starka så han satte typ ett max men människorna blev starkare för varje generation. Sen efter Diablo 2 då Tyrael pajade stenen så har alla börjat få tillbaks sina krafter och extremt snabbt, under en generation gick folk från att inte kunna skada en ängel till att invadera himmelen.

Om 1000 år i Diablos universum kommer det inte finnas några demoner eller änglar, endast människor för människorna är så extremt mycket starkare än båda eftersom människor har gener från båda.

Medlem

Jag tror killen är helt ute och cycklar. Det finns ju ingen som helst anledning överhuvudtaget för Blizzard att göra ett Overwatch 2.

Medlem

Det analysen inte tagit med i beräkningarna är Blizzards mantra "When it's done", har väldigt svårt att tänka mig släpp i sådan närtid speciellt när de inte ens utannonserats.

FM-guru
F.d. Sisyr

Ett Diablo 4 2019 känns väl inte omöjligt, men Overwatch 2 2020? Inte en chans.

Medlem

Ett reskinnat Call of Duty kan man räkna med att vi "får" varje år... samt aldrig att vi kommer få se ett officiellt tecken på att HL3 är i görningen.

Men ett Diablo IV vore kul iaf. Hoppas på ett mer sofistikerat spel än vad man gjorde med Diablo III --- i slutändan.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Jag tror killen är helt ute och cycklar. Det finns ju ingen som helst anledning överhuvudtaget för Blizzard att göra ett Overwatch 2.

Mjo, det känns som en person som inte spelar spel.

Medlem

Overwatch 2. Vilket skämt. Varför skulle som släppa en tvåa. Dom kommer släppa content, tids nog uppgradera grafik. Men aldrig en tvåa.
Angående diablo kan dom ju släppa en prequel det kunde ju funka, så slipper dom återuppliva deckard

Medlem

Spännande, de har ju provat en del diablo saker i Legion expansionen och frågan är om inte de har massa annat som inte kan användas i WoW utan måste användas i ett annat spel (D4?).

Sen gällande loren, de kan ju göra en liten WoW att holy och the light inte alls behöver vara goda, och att shadow och the void inte behöver vara onda utan bara olika sätt att använda "magi" osv. Ska i vilket fall bli spännande och se vart allt leder.

Gnällkuk
Skrivet av Buio:

Synd att de fucka upp storyn i D3. Cain dödad helt oklimaktiskt. Om D4 börjar med att man kommer ur dushen och allt var en dröm så är jag med igen.

Göra en Dallas menar du? Ptja, man är ju rätt fri när det kommer till spel så de kan ju lika gärna göra en "pre-quel". Men håller med, att Cain skulle dö är väl en sak, men att det blev ungefär som en random npc fick sätta livet till kändes extremt ovärdigt för en karaktär av hans dignitet.

Skrivet av Sisyr:

Ett Diablo 4 2019 känns väl inte omöjligt, men Overwatch 2 2020? Inte en chans.

Nej, det känns hyfsat rimligt att det kommer till sommaren/juöen 2019. Att det däremot inte nämndes ett knyst om det under Blizzcon talar dock lite emot det, men vem vet... de kanske sparar sig till E3/Gamescom. Däremot håller jag med om Overwatch, de kommer fortsätta utveckla spelet som det är ett bra tag framöver, att det kommer en tvåa är nog ganska säkert men att det kommer så tidigt som 2020 känns inte rimligt, det ska vara om spelet helt plötsligt tappar väldigt mycket i populäritet och de känner sig tvingade att få till en uppföljare.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Medlem

World of Overwatch: Heroes on Offense
WoO HoO!

Månadsbetalning är säkert något Blizzard kan tänka sig för ett rikt universum.

Medlem
Skrivet av tricky:

Göra en Dallas menar du? Ptja, man är ju rätt fri när det kommer till spel så de kan ju lika gärna göra en "pre-quel". Men håller med, att Cain skulle dö är väl en sak, men att det blev ungefär som en random npc fick sätta livet till kändes extremt ovärdigt för en karaktär av hans dignitet.

Precis, det jag inte gillade i storyn. En legend blev som en liten parantes i storyn om Adria/Leah.

Medlem

Som om jag skulle lyssna på någon från Wallstreet gällande något. -_-

Medlem
Skrivet av Buio:

... man kommer ur dushen och allt var en dröm så är jag med igen.

Haha, kommer aldrig glömma den känslan av " vaaaaaaaa?!?"

1
Skriv svar