Ännu mer Far Cry 5 – 26 minuter närmare bestämt

Robot
Ännu mer Far Cry 5 – 26 minuter närmare bestämt

Det är en bra dag för Far Cry-entusiaster.

#far-cry-5, #ubisoft-montreal


Medlem

Allting är precis som det alltid har varit, med allt vad det innebär. Gillar man det lär man nog inte bli besviken. Det är inget för mig i alla fall.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

FM-guru
F.d. Sisyr

Inte spelat Far Cry sedan trean. Miljön är dock tillräckligt intressant för att jag i alla fall ska testa spelet, även om jag förväntar mig att det gameplaymässigt är mer av samma (vilket det även ser ut att vara, av alla videos - inklusive denna - att döma).

De hade ju gärna fått skapa en halvvettig AI, dock. Började skratta direkt i början av videon när fienden bara står och chillar där bakom bilen, innan han sakta börjar maka sig mot sidan av vägen. Och varför har man wallhack?

Medlem

Vad man är ute efter i det här spelet är co-op. Blir lätt ett köp efter release när det är en skaplig rea.

Medlem

Spelat 3an och 4an och dess tillägg. Tyvärr är spelen för enkla och för repetitiva, speciellt i sin kodning där du ska rädda gisslan varje minut när du vandrar i vildmarken eller vilken situation spelet väljer att ge dig utav ca. 3st olika. FarCry skulle må bättre utav lite mer "realism" och mindre copy-paste.

Inaktiv

4K på Youtube men ändå suddigt/sönderkomprimerat

Medlem

alla far cry är samma, det är skoj action ett tag. men aldrig mer


signatur

//monster

Medlem

Härligt! Har inga problem med att farcry liknar sina tidigare, går ju alltid 1-2 år mellan så jag hinner glömma av det mesta.

Medlem

Ser väldigt fint ut!
Men det ser också väldigt likadant ut som tidigare FarCry spel. Och för mig väcker det inget intresse.


signatur

Niet.

Medlem

outline jippi!!!! ...sa ingen.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Vettig co-op så kan det bli kul.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Ser ut som dom senaste FC spelen.
Kunde lika gärna ha varit en expansion till FC4, som Blood Dragon till FC3.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv
Medlem
Skrivet av anon_119148:

Det som gör att man ser fiende genom väggar m.m.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Inaktiv

@Tobbe: förhoppningsvis går det stänga av. Kör nästan alltid på svåraste och då brukar det vara mindre assitans

Medlem

Så full multiplayer alltså? Jag trort när jag sert.


signatur

Man skulle ha två hjärnor så att man kunde sabba den ena

Medlem

60 fps 1440 och uppåt?
Spelet är inspelat från ett ps4, lär ju ej erbjuda 60fps 4k?

Medlem

Snyggt hur ragdollsen flyger bakåt av skott bakifrån, och hur ragdollsen fastnar i väggar, eller att det känns som att ai's glider runt skitsnabbt på is med osynkade fotsteg, notera han vid 07:48 som sitter fast med halva överkroppen i kontainern haha. Bättre fysik i half life 2.

Nä, alltså för att jag ska tycka att sådana spel ska vara roliga måste det ha välutvecklad ai, som sammarbetar etc, inte en massa skridskoåkare som frenetiskt cirklar runt.

Eller vapen ljuden som i allt för vanlig anda låter väldigt medioker.

Kommentatorerna verkade mest slicka sitt egna spel, såg väldigt många saker som inte var imponerande öht.

Rätt snygg omgivning, var väl det enda.
I övrigt känns det allt som oftast att ubisoft inte gör en enda uppgradering utöver det visuella i sina spel, inte gällande motorn iaf.
Kanske enstaka nytt gameplay element.

Medlem

besviken på att det inte fanns några skotthål, borde finnas exakta skotthål i alla spel nu, 2017 fan. rainbow six rogue spear från 1999 hade tom det. att sakna det 20 år efter är ju ganska B.


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

besviken på att det inte fanns några skotthål, borde finnas exakta skotthål i alla spel nu, 2017 fan. rainbow six rogue spear från 1999 hade tom det. att sakna det 20 år efter är ju ganska B.

Ja av samma anledning som de utvecklade tekniker för att simulera skotthål i filmer vill vi ha det i spel. Känns helt enkelt fetare.

Medlem
Skrivet av Voorhees:

Ja av samma anledning som de utvecklade tekniker för att simulera skotthål i filmer vill vi ha det i spel. Känns helt enkelt fetare.

Man kan ju undra varför samtliga ubisoft shooters inte anammar rainbow six siege's förstörelse simulation.

Medlem

Tycker det ser förjävligt ut, helt ärligt. Gillar inte att Far Cry har blivit någon sorts realism/wacky hybrid. Tycker de tar spelet alldeles för oseriöst och det blir bara fjantigt och tråkigt med alla konstiga saker de valt att implementera i spelet.

Medlem

om ett spel någonsin haft kulhål lr destruction, då är ju allt som saknar det i stort sett skräp är ju sånt jävla tjat om realism jämt. sen ere ingen som håller dom viktigaste bitarna


signatur

//monster

1
Skriv svar