Helgdiskussion – Vad spelar du helst i jul?

Robot
Helgdiskussion – Vad spelar du helst i jul?
Medlem

Min enda tradition jag haft är att lira mass effect trilogin i slutet av december och in i januari. Dock vart det ett uppehåll förra året då barn kom till världen.
Får se om det hinns med i år. Annars blir det nog att spela igenom Zelda.

Medlem

Blir nog Zelda BOTW. Har fastnat lite, hoppas jag hittar tillbaka.

Medlem

Har inga speltraditioner kring speciella högtider, bara vissa gamla spel som man lirar igenom en gång per år. Men det är ju en annan sak

I jul blir det Spellforce 3, TW:WH2 och Secret World Legends.

Medlem

Jag hittade precis tillbaka till Warframe av en slump!

Vilket spel det är, och så annorlunda men ändå så likt det man spelade för 4 år sedan. Visst är det en hel del grinding, men vilken utveckling!

Medlem

Blir nog en hel del PUBG pga 1.0 release men annars har jag som tradition att dra genom några Half Life och Torchlight.


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Brukar spela NHL med mina bröder på julafton. Tror nog vi har gjort det i över tio år nu.

FM-guru
F.d. Sisyr

Har inte direkt någon tradition rörande spel på julen, men i år tänkte jag dra igenom det första South Park-spelet som ju har en rätt julig känsla.

Medlem

Path of Exiles nya expansion, underbar liga och ny end-game. Perfekt vid jultider då polarna är lediga samtidigt.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

Har själv ingen tradition som så, inte mer än att jag spelar bärbara spel när familjen gått och lagt sig. I år blir det nog att komma igång med Xenoblade Chronicles 2 till Switch, spela klart Metroid: Samus Returns och starta upp Yomawari: Night Alone till PS Vita om jag hinner.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem
Skrivet av unforg0tten:

Blir nog en hel del PUBG pga 1.0 release men annars har jag som tradition att dra genom några Half Life och Torchlight.

Vet inte varför men jag blev också sugen på Torchlight nu när vintern smygit sig på.

Medlem

@Rackaren: Har du tvåan också, finns ju coop?


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Medlem

Banan Freezeezy Peak ur Banjo-Kazooie ger en grym julkänsla och brukar spelas varje julaftonsmorgon.

Annars är The Walking Dead konstigt nog en spelserie jag ofta spelat runt jul. Tredje säsongen är ospelad och den kommer jag spela i jul!

Medlem

World of Tanks (PC), Hyperstone Heist (SMD), A Link to the Past (SNES) samt Bucky O'Hare (NES). Möjligtvis att köper senaste South Park spelet om det kommer på rea!


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem

Spelar alltid Christmas Nights into Dreams och Sonic Adventure DX i jultider. Har även tänkt ge mig på The Long Dark i och med månadens Humble Monthly samt få in en genomspelning av Dungeon Siege under mellandagarna.

Medlem

Det brukar hända att man dricker en låda öl och spelar nått hack n slash: torchlight 2, Grim Dawn eller liknande i Co-op hela natten lång..
Och om jag inte är social så blir det väl Elite Dangerous VR, Fallout 4 och Divinity: Original sin 2.

Geeks Gaming

För mig som bor i skåneland så blir det spel med snö och förbannad kyla (då vi saknar just detta) för att mysa ner sig.
Fahrenheit och The long dark står högt i kurs.

Lagom till julen släpps episod 3 till Life is strange: before the storm som såklart ska spelas.
Även "uppföljaren" till To the moon (som för övrigt är sjukt bra), "Finding paradise" är också ett måste i år.

Medlem

WoW var en stänkare jag alltid drog igång runt jul. Bodde lite varstans men landade alltid med bredband hos päronen runt jul. Så kunde passa på någon månad. Drog faktiskt igång det för någon vecka sedan, mest för att. Spelade som mest en kvart eller så...

Den nya traditionen skulle kunna bli Sea of Thieves, rört om i Alphan lite. Sjukt gött häng.

Medlem

Tappat lust för det mesta är så sjukt taggad för WoW Classic! Men lär ju dröja tyvärr.

Meeen köper mig nog Divinity 2 vid julrean på Steam.


signatur

AYY LMAO

Medlem

Jag köpte en tidig julklapp åt mig själv i Torsdags. Det blev en Nintendo Switch från NetOnNet för 2500:-. Det var en tillbakalämnad konsol med en liten pytte repa i displayen som inte stör mig. Därav priset. Köpte till spelet Super Mario Odyssey som spelas nu under julen som framkallar trevliga minnen från förr. Färgglada 3D plattforms lir är perfekt under den mysiga julen för att komma in i rätt stämning. Så charmigt det går.

Annars kan man lira Ratchet & Clank, Jak & Daxter, Sly Cooper. Eller det nyligen lanserade A Hat in Time som finns till alla format och är väldigt likt Mario spelen.

Köpte förra veckan Euro Truck Simulator 2 med alla DLCn och American Truck Simulator med DLCn som jag torskat dit kraftigt på efter att ja testade demo till de båda spelen. Trodde aldrig de va så här pass roliga men vad fel man fick. Beroendeframkallande att dra en sträcka med lastbilen från Västerås, Sverige ner till någon fin sommar stad i Italien.

Merry X-mas.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Blir en hel del WoW, förrutom det gillar jag å grotta ner mig i ett rejält RPG under julen, kanske blir det köra om lite Witcher 3 eller Divinity 2!

Total war 2 på legendary. Jag ska ge orchsen en grudgestone i julklapp.

Medlem

Hollow Knight, helt klart.

KoP
Medlem

Blir till att damma av Amigan och mysa med lite gamla spel.

Medlem

Det blir nog att mysa lite med The Witcher 3: Blood and Wine. Om jag hinner klart med det så ska jag fortsätta med Horizon. Om jag inte hittar Assarssons Creed Origins billigt till Xbox One.

Det är trevligt med lite RPG under ledigheterna, då finns det tid att sjunka in i en annan värld.

Det kommer såklart bli Overwatch och Battlegrounds också.


signatur

Niet.

Medlem

MW2 härlig nostalgi

Inaktiv

Päron till farsa

Medlem

Path of exile tills musen går sönder. Och lite Pubg.


signatur

The cake is a lie...

Medlem

Själv lirar jag alltid minst ett par äventyrsspel av klassiskt snitt över jul och nyår! I jul blir det först Thimbleweed Park, efter det får vi se.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

@jonis: På tal om klassiska äventyrsspel. Första gången jag klarade Full Throttle var dagen innan julafton så det har ibland blivit att jag återvänder till det spelet runt jul. Har dock inte spelat Thimbleweed Park - kanske blir det årets julspel för mig?

12
Skriv svar