Ryktena hade fel om Bad Company 3 nästa år - Det är två Battlefield-spel på gång

Robot
Ryktena hade fel om Bad Company 3 nästa år - Det är två Battlefield-spel på gång

Istället spär man på uppgifterna om ett återtråg till WW2 under 2018.

#bad-company-3, #battlefield, #danger-close, #dice, #nyhetstips


phi
Medlem

"Bad Company 3: Lootbox Frenzy" och "Battlefield 2: En gång till - fast med lootboxar"?

Medlem

Väntan har varit lång och svår men det kommer bli sanslöst kul att lira ett nytt Battlefield med tema WWII!

Som jag har längtat! En era där skickligheten sitter i spelarens aim, inte i nightvision goggles eller målsökande missiler.

Skägg.
10 Chambers

@Tivook: Håller med. Har haft stor behållning av senaste COD av just den anledningen.


signatur
Medlem

Även fast det dyker upp mycket WW2 spel nu så ser jag fram emot Battlefield i WW2.

Medlem

Battlefield: Bad company battle royale

Medlem

Angående WW2 så kommer det bli häftigt med rejäla pansarvagnar istället för bandvagnen som rullar i ultra rapid i Battlefield 1. Too old stuff.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Ett nytt Bad Company hade varit mycket trevligt. Men som man kunde läsa i en gammal artikel så har ju Dice inte en aning om vad som gjorde det så populärt, så det lär inte ske på många år.
Personligen hade jag väldigt gärna sett en nytappning av 2142, som det spekulerades som fasen i när de släppte det sista DLC’t till BF4.
Titanläget från 2142 men med Frostbite-motorn skulle ju ha varit hur fränt som helst.

Medlem

En uppföljare till 2142 hade vart läckert men önskar DICE vågade testa något nytt.

Då ett Planetside 3 är uteslutet (såvitt jag vet) så hade kanske ett 2142 MMOFPS varit något!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Tivook:

Väntan har varit lång och svår men det kommer bli sanslöst kul att lira ett nytt Battlefield med tema WWII!

Som jag har längtat! En era där skickligheten sitter i spelarens aim, inte i nightvision goggles eller målsökande missiler.

Håller med. Skulle även vilja att de tar bort sånt som det är i Battlefield1:
- pickupvapen som ger dig mer hälsa / armor
- spawna på häst som ger dig mer hälsa / armor
- bajonettrush som ger dig en autokill
- det konstanta granatspammet
- lite mer välbalanserade ground vs air


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Jag spelar fortfarande Bad Company 2 och kommer göra det tills servrarna läggs ner.


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Medlem

Det enda som gjorde att Bad Company 2 fick genomslag var väl grafiken och den destruktiva miljön från frostbite-motorn.. Vad utmärker mer spelet?


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

Ett Battlefield 1942 i frostbite är något jag sett fram emot länge, hoppas innerligt att de håller mikrotransaktionerna kring den nivå som varit i tidigare battlefield-spel. Det är det enda som kan hota konceptet som jag ser det.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

@FRULZ: Jag älskar Rush och alla kartorna i spelet är gjorda för just det, sen är det en gnutta mer satisfaction att få kills i det spelet jämfört med uppföljarna. BF4 är också en av favoriterna men inte av någon speciell anledning.


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Medlem

Battlefield Bad Company 2 hade den bästa kampanjen i singleplayer tycker jag
Battlefield 3 tycker jag hade bäst multiplayer

Hoppas Battlefield Bad Company 3 blir minst lika bra!

Medlem

kanske inte en populär åsikt men jag ser inte fram emot en WW2 spel eftersom vi har precis haft BF1 så skillnaden kommer inte vara så stor vad gäller utrustning och spelmiljö

sen är WW2 temat sönderkörd så in i helvete, hellre en nutida BF med påhittade slagfält runtom i världen istället för att återigen uppleva Dagen D, slåss mot japanerna på små öar etc...

och jag föredrar att kunna ha tillgång till mer vapen och kunna låsa upp mods för dessa vapen och WW2 kommer inte erbjuda detta i samma utsträckning

Medlem

Battlefield 1942 är det enda battlefield, helst med alla obalanserade delar dessutom. Det var inte jämnt, det var inte rättvist men hej vad kul det var.
En försiktig remake utan allt trams de lagt på därefter, i frostbite, kunde bli riktigt bra, men mest tycker jag också bara det är synd att DICE inte gör det de var bra på, som bilspel, flipperspel och sånt som andra inte gör. EA kanske har varit bra ekonomiskt för studion, men kreativt är det en sorglig studio idag, fast i ett enformigt träsk med en fantastisk motor.

Avstängd

"BF1" "Battlefront 2" "Battlefront 1" "Hardline" har alla misslyckats totalt. Jag har inte höga förväntningar.

Medlem

Något jag stört mig på i de senaste bf spelen är att båda lagen har tillgång till samma vapen. Standard vapen till respektive land! Sen kan unlocks vara tillgängliga för båda. Likt Battlefield 2. Hoppas verkligen att de ändrar på det nu så vi inte får se tyskar spawna med Tommy Guns osv..


signatur

"No country for old Gamers"

Medlem

Battlefield är i särklass den spelserie jag spenderat mest timmar i. Men jag känner att serien har tappat glimten. BF1 är inget dåligt spel alls, men det har inte den där klassiska battlefield känslan. Jag har inte ens startat det på över 2 månader, och då har ändå ett nytt DLC precis kommit ut. Jag tror inte att nästa battlefield kommer vara mycket bättre tyvärr. Men vi får se.

Medlem

@snubben: Jag har inte köpt BF1 efter att jag körde lite av betan, har enbart kört Incursions i efterhand


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Medlem

Så länge inte BF serien backar så är jag med.
jag tycker tyvärr att BF serien bara blir fattigare och fattigare på innehåll.
visst det är mer vapen, gadgets och grafiken är riktigt snygg men spelen känns ändå plattare och innehållslösa jämfört med gamla Battlefield 1942 och framförallt Battlefield 2.
Det som var rejält bakåttramp i BF1 är att det saknas "baser" där man kan hitta fordon och flygfält osv utan det är spawna in i fordon direkt osv.
Kartorna är inte så stora och mycket koncentreras till infanteristrider ala cod en gång i tiden.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Bättre de slänger ihop en Battleroyle kopia istället och dödar PUBG! De har alla möjligheter till en sjukt bra spel redan i stort sätt.


signatur

AYY LMAO

Medlem

@Haziza: De har säkert alla förutsättningar och resurser till att göra ett battle royal spel men i slutändan skulle det nog bara kännas som en kopia av det som redan finns.


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Medlem

WW spel är nästan lika överanvänt som zombie spel och early access Open Word survival. Lite jävla fantasi kan väll dice använda nån gång istället för att köra i samma räls spel efter spel

Medlem

Inte för att vara sån, men Danger Close existerar inte sen 2013. Däremot gick delar av personalen till DICE Los Angeles som startades kort efter att Danger Close stängdes ner.

Medlem
Skrivet av MaLiBu:

kanske inte en populär åsikt men jag ser inte fram emot en WW2 spel eftersom vi har precis haft BF1 så skillnaden kommer inte vara så stor vad gäller utrustning och spelmiljö

sen är WW2 temat sönderkörd så in i helvete, hellre en nutida BF med påhittade slagfält runtom i världen istället för att återigen uppleva Dagen D, slåss mot japanerna på små öar etc...

och jag föredrar att kunna ha tillgång till mer vapen och kunna låsa upp mods för dessa vapen och WW2 kommer inte erbjuda detta i samma utsträckning

Du underskattar nog hur många olika vapen som fanns under ww2. Det vara betydligt mer än kar98/mp40/garand osv

Sen kan vi ionte få för många ww2 spel.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
ÄNTLIGEN!

Har cod ww2 men det är kasst. Dice är de enda som kan detta! Håller tummarna att det är sant, kan bli hur kul som helst. Helst med deras fantastiska motor mjuk, fin och supernice grafik. Inte som cod mf. som är helt spattigt, ser ut som alla har ms och att motorn kommer från 80-talet. Dice, visa var skåpet ska stå nu. Jag preordrar direkt det finns en möjlighet

Medlem
Skrivet av Serito:

Något jag stört mig på i de senaste bf spelen är att båda lagen har tillgång till samma vapen. Standard vapen till respektive land! Sen kan unlocks vara tillgängliga för båda. Likt Battlefield 2. Hoppas verkligen att de ändrar på det nu så vi inte får se tyskar spawna med Tommy Guns osv..

Det är för att Battlefield 1 är ett jäkla fantasyspel, jag stör mig på samma sak med. Fast dom hade nog inte kunnat göra så mycket annat, då hade man bara haft en luger och ett gevär typ.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Hellre ww2 än modern tid som är söndertjatat om något. Många inklusive mig själv har längtat efter att få ett BF 1944 sedan 1942 :). Nackdelen är ju som vanligt att det är väldigt mainstream nuförtiden i bf, så vapen specifika till vissa sidor eller icke extremt-löjliga prototyp-unlocks kommer ju inte hända, då blir anton 17 år i källaren helt spastisk att han inte har 500 unlocks.

Synd att cod ww2 hade så ojämn kvalité i sp, det var verkligen brutalt snyggt i vissa segment medans fail på animationer eller uppdrag som var löjliga i nästa, skjuta ner 25 stucka plan som ensamma försöker bomba din 1 and only AA kanon, alltså why ? Tog de bort de tramsmomenten/supermanmomenten så hade sp varit så mycket bättre.

Hade varit grymt då DICE inte klarar av att leverera någon som helst SP upplevelse av kvalité annat än MP vs Bots. I BF1 var bana 1 eller prologen extremt grym och genomtänkt, resten var ju bara 3rd-person pang pang med bots och utan någon som helst scriptad inlevelse eller autentcittet. Vad jag hört är battlefront 2-kampanjen inte mycket mer att hänga i granen den, seriöst, snacka om waste of nice assets för en ordentlig sp-upplevelse.

12
Skriv svar