Bonnläppsracern Wreckfest uppdaterad, närmar sig färdigt skick

Robot
Bonnläppsracern Wreckfest uppdaterad, närmar sig färdigt skick

Nya banor, nya bilar och några svåra buggar.

#bugbear, #early-access, #next-car-game, #steam, #wreckfest


Medlem

oops. det verkar asball ju

Medlem

Lite roligt med Volvo 240 och Saab V4 (eller vad den nu heter) ändå. Kan inte ha vart med i många andra spel.

Medlem
Skrivet av Lombra:

Lite roligt med Volvo 240 och Saab V4 (eller vad den nu heter) ändå. Kan inte ha vart med i många andra spel.

SAAB 96 heter modellen. Tror v4 motorn kom till årsmodell 1966 eller 67.

Medlem
Skrivet av Lombra:

Lite roligt med Volvo 240 och Saab V4 (eller vad den nu heter) ändå. Kan inte ha vart med i många andra spel.

Flera olika Volvo-modeller finns med i förra "NFS", "Forza Horizon 3" och i senaste "Forza Motorsport 7".

I "Forza Horizon 3" finns: Amazon, 242, 240, 740, 850, s60, v60 och v70.


signatur

autograph

Medlem

När jag uppdaterade Wreckfest igår så fick jag tre virusvarningar i AVG.
Men jag gjorde undantag för dessa, och hoppas att det var false positive.
Spelet gick i alla fall att starta och spela för mig. Såg ingen större skillnad i grafiken efter patchen. Förutom att efter en krock så ser ratten nu ut som en kringla. Helt orealistiskt!
Men jag tycker att det fortfarande var bättre körkänsla från början. Sen har det bara blivit sämre. Bilen känns bara tung och trögstyrd nu.


signatur

autograph

Medlem

@autograph: Exakt samma för mig med virusen. Spelet har blivit rejält nedgraderat de senaste uppdateringarna på många punkter. Även HUD/UI är låst till 16:9 i senaste uppdateringen. Soft-body damage modellen var från början bättre. Hjulen kunde flyga av helt och smådelar flög ur bilen, partikeleffekterna var mycket mer imponerande och det var överlag bättre optimerat när jag först spelade spelet 2014. Det saknas rejält med korrekt tyngd i bilarna. Det är som att köra på asfalt på de flesta banor. Treans växel i varje kurva, ingen broms. De har inte riktigt fått bilen att kännas levande. Chassit känns fastlimmat med karossen och hjulen är för sig själva. Väldigt udda körkänsla. Rekommenderar inte spelet i dagsläget!

Medlem
Skrivet av Freffo:

@autograph: Exakt samma för mig med virusen. Spelet har blivit rejält nedgraderat de senaste uppdateringarna på många punkter. Även HUD/UI är låst till 16:9 i senaste uppdateringen. Soft-body damage modellen var från början bättre. Hjulen kunde flyga av helt och smådelar flög ur bilen, partikeleffekterna var mycket mer imponerande och det var överlag bättre optimerat när jag först spelade spelet 2014. Det saknas rejält med korrekt tyngd i bilarna. Det är som att köra på asfalt på de flesta banor. Treans växel i varje kurva, ingen broms. De har inte riktigt fått bilen att kännas levande. Chassit känns fastlimmat med karossen och hjulen är för sig själva. Väldigt udda körkänsla. Rekommenderar inte spelet i dagsläget!

Ja, jag håller med i allt!
Tyvärr...
Spelet var som bäst och roligast 2014. Grafiken och körkänslan. Trist att de förstört det.
Det känns inte längre som samma spel.


signatur

autograph

Medlem

Flatout <3


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Var det inte dom här som gjorde Flatout 1 och 2, varför misslyckas dom nu så som det verkar när man läser allt om spelet.
har undvikit det pga jag i regel undviker EA spel.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

@Molotov: Man får aldrig riktigt veta vad som händer bakom kulisserna hos Bugbear. Jag spontanköpte spelet då det fanns på Steam då jag älskade deras tidigare Flatoutspel. Då Next Car Game lutade åt ett mer folkrace istället för ett "partyspel" där man flyger ut ur rutan så var det ett givet köp. Den enda Early Access titel jag spenderat egna pengar på. Jag skrattade så att tårarna rann då jag första gången spelade det online. Det var genuint roligt. Hade aldrig trott att spelet kunde bli sämre. Men det blev det. Hursomhelst, de blev uppköpta av THQ Nordic för ett tag tillbaka. Strax innan det så har det gått utför med spelet. Gårdagens uppdatering känns som de bara har försökt sminka spelet. Du gör mycket rätt i att undvika spel i early access. Det är alltid en stor chans att spelen blir ofärdiga, inte helt klara eller nästan helt annorlunda.

Medlem

Undrar också vad som hänt med spelet. Köpte en förbeställning av det innan det kom ut på steam och fick tillgång till en sneakpeak som typ var ett teknikdemo.
Det hade grym kaross skada och i övrigt skön känsla. Hade väldigt roligt med det.
Men det känns som spelet kommer längre och längre bort från det hela tiden.
Konsolanpassning?


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

När jag köpte spelet som Early Access på Steam, då det bara hette "Next Car Game", så fick jag tre DLC-"Föremål": Wallpaper, Exclusive car och Soundtrack, "Införskaffat", Tillagd 2014-01-31.
Men efter några uppdateringar och patcher efter att det bytte namn till Wreckfest så försvann de plötsligt. Nu står det i DLC-rutan för spelet i min statuslista över installerade spel att de tre är "Ej installerat"!
Det står ingen förklaring om detta. Trist!


signatur

autograph

Medlem

December update Hotfix (20 dec):
http://store.steampowered.com/news/?appids=228380


signatur

autograph

Medlem

signatur

autograph

1
Skriv svar