Ryktena hade fel om Bad Company 3 nästa år - Det är två Battlefield-spel på gång

Medlem

@Ankh: tala för dig själv tycker att WW2 är så uttjatat, temat är mer eller mindre samma sak sedan bf1942

jag ser hellre en nutida BF komma tillbaka (ja jag vet att vi har redan haft BF4) eller bättre än det, en framtida BF med samma skala som PS2

Medlem
Skrivet av MaLiBu:

@Ankh: tala för dig själv tycker att WW2 är så uttjatat, temat är mer eller mindre samma sak sedan bf1942

jag ser hellre en nutida BF komma tillbaka (ja jag vet att vi har redan haft BF4) eller bättre än det, en framtida BF med samma skala som PS2

En av 19oo talets största händelser kan inte bli uttjatad

Saken är den att det må ha kommit många ww2 spel, men de flesta har ett par år på nacken nu (av de bra) och därför är det väl på tiden att vi får nya som drar till nytta av dagens teknologi.

Jag kan förstå att vissa blir uttjatade på ww2/zombies etc etc - men jag hör betydligt mindre tjat om "mjölka" och att det finns redan för många vad det gäller sportspel eller bilspel

Sen är det enligt mig en naturlig sak om de väljer att göra ett ww2 spel då deras första battlefield faktiskt var ww2. Är inte mer än logiskt att de ger det en ny chans då det är trotts allt 15 år sedan de släppte det spel som gjort företagets namn så känt.

Jag tycker nutida shooters är betydligt mer uttjatade - men de får gärna göra fler för min del av det med. Dock vill jag först ha ett ww2 spel först.

Skrivet av MaLiBu:

eftersom vi har precis haft BF1 så skillnaden kommer inte vara så stor vad gäller utrustning och spelmiljö

Jag vet inte hur stora kunskaper du har, men jag tror du är något fel på det i just detta fallet. Åtminstone kan jag personligen se enorm skillnad (men sen är ww2 mitt stora intresse).


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

@Ankh: det här är mer av en smakfråga, själv är jag färdig med World War temat och vapnen har jag inte varit en beundrare över sedan BFBC kom ut

jag vet att det fanns fler vapen under WW2 som kom efter WW1 men spelmässigt kommer det troligen inte finnas modpotential (kikare, foregrip osv..) som nutida vapen

Medlem
Skrivet av MaLiBu:

@Ankh: det här är mer av en smakfråga, själv är jag färdig med World War temat och vapnen har jag inte varit en beundrare över sedan BFBC kom ut

jag vet att det fanns fler vapen under WW2 som kom efter WW1 men spelmässigt kommer det troligen inte finnas modpotential (kikare, foregrip osv..) som nutida vapen

Nej men jag tror du skulle bli förvånad. Nattsikte och dylikt bland annat!

Och vapnen i ww2 är jag extremt stor beundrare av (likaså antitank kanoner/granatkastare/artilleri/flyg/stridsvagnar/halftracks etc etc)

Edit: Vad det gäller modpotentialen så är det väl iofs inte frågan om antalet tillgängliga mods utan snarare antalet som man faktiskt märker skillnad på. Om jag har 10 olika foregrips märker jag som spelare väldigt lite skillnad utöver de siffror som visas när jag väljer den.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

@Hipshot: Det har varit så med vapnen sedan bf3.
Nä du har nog rätt i det, men det finns ett filter man kan välja som heter ”standard issue rifles” när man söker på customs games. Skulle vara kul o testa, men har dock inte lyckats hitta något game med dom inställningarna än så länge. Och det lär väl knappast hända..
Håller i alla fall tummarna för att EA/Dice lär sig av sina misstag nu..


signatur

"No country for old Gamers"

Medlem

Jag tycker bandesignen i Bad Company 2 var en av de bättre i BF-serien. Hade som några andra hoppats på en utveckling av BF2142 med både titan och rush (och conquest, GIVETVIS).

Medlem

Lite förvånad över att läsa kommentarerna här, känns som att majoriteten är taggade på detta. Jag som växte upp med BF1942 har jag gapat efter WW2 i flera år, men nu känns det tyvärr som att det Battlefield en gång var är dött och begravet.
Hoppas på det bästa men vet egentligen att inget kommer att ha förändrats i grunden, AAA-pesten har tagit det jag en gång älskade.

rip old friend, feelsbadman

12
Skriv svar