Helgdiskussion – Vad spelar du helst i jul?

Medlem

Är farsa till en femåring, så det lär bli en hel del Dragon Quest Builders, Mario 3D world.
Om inte Ninjago-spelet får en rejäl rabatt snart.

Annars går jag in en timma på Metal Gear Solid V,
fixar med lite management grejer.


signatur

Yes... jag har legat under en sten...
Ett av de bästa spelen år 2017

Avstängd
Skrivet av Bockstensmannen:

Total war 2 på legendary. Jag ska ge orchsen en grudgestone i julklapp.

Total War 2? Medieval l eller?

Medlem
Skrivet av Scatterbrain:

@jonis: På tal om klassiska äventyrsspel. Första gången jag klarade Full Throttle var dagen innan julafton så det har ibland blivit att jag återvänder till det spelet runt jul. Har dock inte spelat Thimbleweed Park - kanske blir det årets julspel för mig?

Låt oss hoppas!

I mitt fall började det med Zak McKraken tror jag, men Indiana Jones and the Fate of Atlantis för ett jullov länge sen ligger nog som favoriten.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

South Park 1 och kanske 2. Wolfenstine "2". Horizon expansionen. Destiny 1 & 2+ några till spel. Lirar säkert lite på switchen med.

Medlem

Blir nog till att lira lite Diablo 3 , Och kanske tomten smäller in Star Citizen och så. Måste testa det.

Medlem
Medlem

I år har jag spelat Cities: Skylines och bråkat med korsningar försökt till att optimera dessa, hitta på nya skumma sådana och hela den biten
Har vare lite terapi nästan ha ha


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Under decembermånaden brukar jag i regel gå lite retro och köra igång antingen Mega Driven eller lite klassiker såsom Doom eller Dark Forces på PC.
Det har dock uteblivit i år helt och hållet, då tid blivit något av en bristvara.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Ända sen 2001 har jag och en polare lirat igenom curse of monkey island och hinkat öl vid jultider.

Medlem

Efter inköp av Xbox one x spelar jag ikapp Witcher 3 GOTY, och NHL såklart!

Medlem

Jag tog mig an en egen liten utmaning under vintern, kanske blir en ny tradition? Jag spelar igenom Mega Man classic serien från första på NES och framåt i väntan på 11:e delen som kommer nu under 2018 efter 8(?) års tystnad.

Frustrerande minst sagt men ack så belönande! Växte upp med Mega Man och lirade faktiskt aldrig det på Super Nintendo (förutom X spelet men nu riktade jag mig på klassiska Mega Man så det räknas ju inte), och när det begav sig så missade jag del 4-6 på NES då de kom ut sent i NES livscykel när en själv var begeistrad av utvecklingen och det "senaste" för den tiden så jag missade dem. Så det har varit otroligt kul att uppleva denna vintern.

Jag har sedan december tagit mig igenom Mega Man 1-7 och startat Mega Man 8 nu.

12
Skriv svar