[iOS] Student som bygger Sveriges Roligaste Mobilspel - Sverigespelet

Medlem
[iOS] Student som bygger Sveriges Roligaste Mobilspel - Sverigespelet

"Vem hittar Zlatans näsa först, dansar flest varv runt midsommarstången eller skär flest prinsesstårtor? Sverigespelet utmanar dig i massa spännande utmaningar där dina reflexer, Sverigekunskaper och stresstålighet sätts på prov och där du verkligen får chansen att visa upp dina Sverigekunskaper."

Jag är en 19-årig apputvecklare, student som för några månader sen fick idéen till att bygga ett lokaliserat mobilspel för Sverige. Jag har fått stöd och bra tips i flera inlägg på online forum så bestämde mig nu återigen för att vända mig till er .

Kort om spelet:
I Sverigespelet ska spelaren klara så många utmaningar och samla så många Sverigepoäng som möjligt innan tiden tar slut. Några exempel på utmaningar är att skära prinsesstårtor, dansa runt midsommarstången, gissa kändisen och sätta näsan på Zlatan - saker som bara svenskar förstår och tycker är kul.

Idéen till Sverigespelet grundar sig i paradoxen att dagens mobilspel är opersonliga och standiserade samtidigt som sociala medier med flera hundratusentals följare som Lajkat.se delar roliga bilder som svenskar relaterar till, taggar sina vänner i och älskar. Kort sagt så finns det inga roliga lokaliserade mobilspel som tar vara på internskämt och liknande.

Nu söker jag testanvändare som skulle vilja installera en betaversion av spelet och provspela det fram tills den officiella lanseringen nästa år. Eftersom jag är student och lever därefter, erbjuds ingen ekonomisk ersättning till testspelare men den testspelaren som skickar in en screenshot på högsta "high-scoret" vinner en shoutout på alla våra sociala mediekanaler (@sverigespelet på Instagram, Facebook, Twitter och Snapchat).

Om du vill bli en testanvändare (JIPPI!) klicka på knappen "Bli Testanvändare" på hemsidan eller skicka ditt namn och email i ett email till lucas@sverigespelet.co.
Ifall du vill veta mer eller se bilder/videos av appen så kan du besöka appens hemsida, http://www.sverigespelet.co/.

Tack så mycket för du tog dig tiden att läsa (lämna gärna kommentarer om du har feedback).

Medlem

Kul idé!

Lite återkoppling...
1. Du skrev ett väldigt tungt inlägg, orkade inte läsa hälften.
2. Länken verkar inte fungera. Det står ”läser in” för evigt.
3. Du är ung och ambitiös, fortsätt så här, awesome!


signatur

Yes... jag har legat under en sten...
Ett av de bästa spelen år 2017

Medlem

@Sipmo: Hej!

Tack för feedbacken, något jag ska ta med mig till nästa inlägg.
Konstigt med hemsidan, ska se över den. Ifall du fortfarande vill provspela så kan du istället gå direkt till google forumet här https://goo.gl/forms/myl1yaHH690GhYof1
Tack!

1
Skriv svar