Funcom skaffar massa pengar för att kunna licensiera ut Conan, Mutant och andra varumärken

Robot
Funcom skaffar massa pengar för att kunna licensiera ut Conan, Mutant och andra varumärken

Med svenska pengar ska norrbaggarna ta över världen. Typ.

#conan-exiles, #funcom


Medlem

Mutant chronicles??
Faan så kul det vore med ett spel i det universumet. Grymt cool värld med grymma intriger.
Har alla grundböcker i bokhyllan hemma.

Medlem

Låter grymt kul. Spelar Mutan år noll med arbetskamraterna. Grymt kul.


signatur

Inled oss ej i frestelsen
Utan fräls oss från Ondo

MEG
Medlem

Kul vad är det för något?


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Här är nya företagets site. Finns inte mycket på den, men man kan se alla varumärken som dom har iaf

Själv är jag mest sugen på Mutant och Kult spel. Men ser även att Chronopia är i listan, antar att det är Drakar & Demoner: Chronopia? Isf vore ju det kul också!

https://www.heroicsignatures.com/

Medlem

Hoppas något vettigt företag hyr nån licens

Inaktiv

Mutant 2089. DET är en värld som förtjänar sitt eget spel. <3

Medlem

Age of Conan var så mycket bättre än dess rykte säger. Det var stora tekniska problem i början men spelet själv var fantastiskt! Ett Mutant Chronicles MMO skulle kunna bli storslaget!

Mutant: År noll har väl alla förutsättningar för ett bra mmo det med, eller nån sorts survival crafting lir.

KULT kärlek!! Älskar det spelet, ett nytt rollspel under produktion om än kickstarten är över året försenad men det ser verkligen ut att bli ett bra spel i vacker bok!
Undrar vad för spel man skulle kunna koka ihop av det!?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

någon här som är insatt i Conan exiles? intresserad över hur det går för spelet och om det är något att ha


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Phyrino:

Mutant chronicles??
Faan så kul det vore med ett spel i det universumet. Grymt cool värld med grymma intriger.
Har alla grundböcker i bokhyllan hemma.

Beror ju på vad de hittar på med det hela. Filmen var ju bland det sämsta. Inte ens Ron Perlman eller John Malkovic kunde rädda den. Nyversionen av rollspelet från Modiphius verkar ju också vara mindre bra även om jag inte vågat testa det än personligen.

Dessutom är det inte The Cabinet Group (förr Paradox Entertainment och innan dess Target Games) med Fredrick Malmberg i spetsen som äger alla dessa licenser och inte Funcom?

Medlem

@Manqs: "Cabinet Group LLC controls the overall rights to all properties. Funcom and Cabinet Group LLC will each own 50% of HEROIC SIGNATURES, which will control and manage the interactive rights to each property, i.e. the right for video gaming on all platforms."

Jo, Cabinet kommer att ha det faktiska ägandet av rättigheterna. Men det nya företaget kommer att ha hand om dom och licensieringen.

@Phyrino:
Jag gissar att det kan vara ett Mutant Chronicles spel på gång.
Det vi vet är att utvecklaren Bearded Dragon, i Malmö btw, redan arbetar på ett spel som är något av varumärkerna som HEROIC SIGNATURES nu har. Dom har arbetat på det sen minst i våras och det ska avtäckas nästa år.
Det är ett turbaserat strategispel.

Turbaserad strategi och Chronicles går ju riktigt bra ihop

Medlem

@Manqs: nja, filmen har ju inte så mycket med rollspelet att göra, storyn är i alla fall helt och hållet fel. Har filmen på dvd. Startar den ibland med tanken att "den är nog inte lika kass som jag minns"
Men det är den!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av waeress:

@Manqs: "Cabinet Group LLC controls the overall rights to all properties. Funcom and Cabinet Group LLC will each own 50% of HEROIC SIGNATURES, which will control and manage the interactive rights to each property, i.e. the right for video gaming on all platforms."

Jo, Cabinet kommer att ha det faktiska ägandet av rättigheterna. Men det nya företaget kommer att ha hand om dom och licensieringen.

@Phyrino:
Jag gissar att det kan vara ett Mutant Chronicles spel på gång.
Det vi vet är att utvecklaren Bearded Dragon, i Malmö btw, redan arbetar på ett spel som är något av varumärkerna som HEROIC SIGNATURES nu har. Dom har arbetat på det sen minst i våras och det ska avtäckas nästa år.
Det är ett turbaserat strategispel.

Turbaserad strategi och Chronicles går ju riktigt bra ihop

Som jag förstår det hade Cabinet och Funcom ett par olika varumärken var, som de nu skapat ett företag för som ska hantera licensieringen.


signatur
Medlem

Era rubriker @Carl Johansson-Sundelius...

Är störtsköna!

Funcom skaffar massa pengar för att kunna licensiera ut Conan och Mutant
Med svenska pengar ska norrbaggarna ta över världen. Typ.

Smilade hårt åt denna!


signatur

Niet.

Medlem

Kul eller Kult?
Kult rollspelet är något av det bästa jag lirat i min ungdom.
synd bara att det var för farligt för lilla sverige då.

ser ifram emot detta och mutant. alltid velat spela en hamster med ak-47

Medlem

Hade varit härligt om det gjordes något med Conan av samma dignitet som filmen från 1982. Ett RPG eller actionrollspel av Baldur's Gate- eller Skyrimmagnitud. Nåt som är lika allvarligt och respektabelt som filmen, böckerna och serietidningen.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Theade:

Era rubriker @Carl Johansson-Sundelius...

Är störtsköna!

Funcom skaffar massa pengar för att kunna licensiera ut Conan och Mutant
Med svenska pengar ska norrbaggarna ta över världen. Typ.

Smilade hårt åt denna!

Hehe, ibland är det bra att inte bli så inspirerad.


signatur
Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Hade varit härligt om det gjordes något med Conan av samma dignitet som filmen från 1982. Ett RPG eller actionrollspel av Baldur's Gate- eller Skyrimmagnitud. Nåt som är lika allvarligt och respektabelt som filmen, böckerna och serietidningen.

Ett Conan RPG liknande Witcher 3 med bättre stridssystem hade varit guld.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: Nej, inte vad jag ser när jag kollar Cabinet Group. Dom verkar äga allihopa.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av waeress:

@Carl Johansson-Sundelius: Nej, inte vad jag ser när jag kollar Cabinet Group. Dom verkar äga allihopa.

Rätt så säker att Funcom ägde Conan innan, så kan detta vara en rökridå för att de krängt av dem?


signatur
Medlem

@Phyrino:

Ja det vore inte helt fel med ett Mutant Chronicles, sitter å läser 3rd Edition just nu, så efter jul så blir det till att börja spelleda det. God Jul på er.

Medlem

@Preacher81 Har inte kollat in tredje. Gillar spelvärlden i MC men tyvärr är det inte ett så bra rollspel, men de har kanske fixat det till tredje.

MEG
Medlem

På tal om Kult så är det rollspelet på G igen (tabletop).
https://sv-se.facebook.com/kultdivinitylost/


signatur

Death is only the beginning

Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: Paradox köpte Conan 2002 från Stan Lee. Så jag tror att Funcom har köpt licens för allt dom gjort.

Medlem

Japp vore jättekul att ha ett Mutant Chronicels spel. Tycker det är en mer awsome värld än Warhammer och betydligt mindre uttjatad.

Medlem

Ett RPG i Conan världen hade varit guld.

En av de bästa Sword and Sorcery världarna ever made.


signatur

Ordo Ab Chao

1
Skriv svar