Quiz - Svärd, sköldar och långtskjutande bågar

Robot
Quiz - Svärd, sköldar och långtskjutande bågar
Medlem

9/10, det förväntade jag mig inte! Fast hälften var ärligt talat chansningar.

Blev extra glatt överraskad när jag svarade "dedikerade servrar" på For Honor-frågan och det lyste grönt. Då finns det fortfarande hopp

Tis but a scratch. 10/10

Medlem

3/10, där satt den!

SoL
Medlem

Besviken att inte en fråga från Dark souls lr demons souls var med. Ja, jag är en fanboy

Medlem

hmm, fråga 10 förstog jag inte. Var det meningen att det skulle vara en bild där eller nått?

"Den här spelserien har innehållit ett och annat svärd genom åren. Första delen kom 2007 och producenten hette…"

Och så bara svarsalternativen.

Ambassadör
Xbox

9/10 Tis but a scratch.

Sista frågan förstod jag inte alls? Säger som waeress, skulle det varit en bild? Märkligt.


signatur

Jump in.

Redaktör
Skrivet av waeress:

hmm, fråga 10 förstog jag inte. Var det meningen att det skulle vara en bild där eller nått?

"Den här spelserien har innehållit ett och annat svärd genom åren. Första delen kom 2007 och producenten hette…"

Och så bara svarsalternativen.

Skrivet av Mortaigne:

9/10 Tis but a scratch.

Sista frågan förstod jag inte alls? Säger som waeress, skulle det varit en bild? Märkligt.

Kass formulering - det handlar om Assassin's Creed-serien (tillagt nu). Ber om ursäkt, ni får räkna bort den eller göra quizzet igen.


signatur
Ambassadör
Xbox

@Tomas Helenius: Aha ok. Jag räknar mig som 10/10 då haha


signatur

Jump in.

Medlem

7/10, 3 fel, 3 chansningar.

Medlem

Fel på allt!

Skägg.
10 Chambers

8/10 Korrekta svar!
Tis but a scratch.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av HaxXt:

Fel på allt!

Det är ju snudd på statistiskt omöjligt


signatur
Medlem

8/10. Kul quiz! Blev extra glad åt Defender of the Crown-frågan. Snyggt spel som sagt! Jag lade ned rätt många timmar på det.

Moderator | Testpilot

Inget Dark messiah ?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Det är ju snudd på statistiskt omöjligt

Faktum är att chansen för att få alla fel är lika stor som att få alla rätt. Alltså om man gissar till sig svaren. Kallas för "The probability paradox".

Medlem

Fullständigt omöjligt. Hade tur som fick 3/10.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

8/10

Medlem

@Blackwolfe:
9/10 Korrekta svar!
Tis but a scratch.

Medlem

9/10 Korrekta svar!
Tis but a scratch.

Sista frågan var också den första och enda gissningen jag hade den här gången och givetvis gissade jag fel, vem tusan kan namnen på fransk kanadensiska spelproducenter?

Medlem

@Chomag Förmodligen rätt så många, Jade var ju väldigt mycket i spelmedia när det begav sig och jag tror de flesta av oss som följt AC genom åren har koll på det

Medlem

@Namn Namnsson:

Visst kan många säkert det, men för mig (och andra) som inte kan mer än namnen på de allra mest kända spelmakarna, är frågor likt den sista totalt omöjliga. Jag personligen bryr mig mer om själva spelet i sig än vem som har gjort det eller producerat det och blev därför lite besviken när jag var så nära att inkassera min första fullpott på FZ:s quiz. Men det är ju också det som själva charmen med frågesport, man får snabbt ett svar på hur allmänbildad/kunnig man är inom ett visst ämne.

Medlem

8


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Namn Namnsson:

@Chomag Förmodligen rätt så många, Jade var ju väldigt mycket i spelmedia när det begav sig och jag tror de flesta av oss som följt AC genom åren har koll på det

Aa hon var all over när det begav sig, faktiskt. Jag tror hon senast jobbade på Visceral med Amy Hennig (Naughty Dog, Uncharted) på Star Wars spelet som nyss lades ner för fokus på open world MP av EA (om jag inte minns fel)


signatur

subterranean homesick alien

1
Skriv svar