Obsidian: "Inga mikrotransaktioner i vårt spel"

Robot
Obsidian: "Inga mikrotransaktioner i vårt spel"
Medlem

Trist att detta ska behöva vara en positiv nyhet, inte första gången man ser ett omtyckt företag gå ut med att dom allt inte är giriga nog att förstöra sina spel med årets trend av mjölkning.

Medlem

"Man bedyrar också att samarbetet med Private Division, en nystartad spelutgivare under Take-Two."

KoP
Medlem

Finns ju massor utav andra spel som inte har miktrotransaktioner också. Känns lite löjligt när man som spelutvecklare känner sig nödgad att sitta och "skryta" om att man minsann inte kommer ha några mikrotransaktioner i sitt spel i något tafatt försök att plocka lite godwill poäng.

Medlem

så vissa utvecklare klarar sig ekonomiskt utan mikrotransaktioner? man brukar höra annat i dessa forum.

Medlem
Skrivet av jamorro:

så vissa utvecklare klarar sig ekonomiskt utan mikrotransaktioner? man brukar höra annat i dessa forum.

Jag har nog läst varenda ursäkt som finns till att utvecklare måste ha loot-lådor. Konstigt att de gick med vinst innan de började med det.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
7700X • 7800 XT • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Redaktör
Skrivet av jamorro:

så vissa utvecklare klarar sig ekonomiskt utan mikrotransaktioner? man brukar höra annat i dessa forum.

Men de säger väl ändå inte att lootlådor tas med för att de inte klarar sig utan dem? Reklamsnacket brukar gå i stil med "ge spelarna mervärde", och i realiteten handlar det om nya sätt att tjäna pengar på sin produkt. Vanlig, enkel marknadsekonomi.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Men de säger väl ändå inte att lootlådor tas med för att de inte klarar sig utan dem? Reklamsnacket brukar gå i stil med "ge spelarna mervärde", och i realiteten handlar det om nya sätt att tjäna pengar på sin produkt. Vanlig, enkel marknadsekonomi.

Inte helt ovanligt att folk som försvarar lootlådorna kör med att det är dyrare att utveckla spel nu och att spelpriserna inte ökat i samma takt. Tror inte jag sett någon utgivare köra med den ursäkten dock, precis som du säger.

Medlem

@Gogge Det har t.o.m. skrivits en krönika på ämnet.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

@Gogge Det har t.o.m. skrivits en krönika på ämnet.

Jag förklarade att Tomas missförstod vad jamorro menade med sin kommentar (vad folk säger i forumet vs. vad utgivare säger).

Medlem
Redaktör

@Gogge: rätt, jag fattade fel.


signatur
1
Skriv svar