Betatesta Dusk – Quake-doftande multiplayer-röj
Jag blir både glad och ledsen på en och samma gång. Visst, man kan drömma sej tillbaka till 1996 då man satt å lanade med koaxial-nätverk och de stora häftiga team deathmatch i quake vi ägnade oss åt då. Grafiken var enastående i jämförelse med de andra shooters som fanns ute vid den tidpunkten för att inte tala om de faktiska 3d-modeller som fanns i spelet.
Nu såhär 21 år senare fungerar fortfarande grafiken i quake om man drar hem versionen med opengl men efter att ha lirat cs några år senare och diverse andra spel så har ribban höjts avsevärt. Jag tror helt enkelt inte på konceptet utan jag tror mer på att de som är intresserade av dessa shooters troligen gör mer rätt i att ladda hem det gamla quake än att lira en clon som ser sämre ut än originalet (enligt mej då ^_^ )
Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7
Jag blir både glad och ledsen på en och samma gång. Visst, man kan drömma sej tillbaka till 1996 då man satt å lanade med koaxial-nätverk och de stora häftiga team deathmatch i quake vi ägnade oss åt då. Grafiken var enastående i jämförelse med de andra shooters som fanns ute vid den tidpunkten för att inte tala om de faktiska 3d-modeller som fanns i spelet.
Nu såhär 21 år senare fungerar fortfarande grafiken i quake om man drar hem versionen med opengl men efter att ha lirat cs några år senare och diverse andra spel så har ribban höjts avsevärt. Jag tror helt enkelt inte på konceptet utan jag tror mer på att de som är intresserade av dessa shooters troligen gör mer rätt i att ladda hem det gamla quake än att lira en clon som ser sämre ut än originalet (enligt mej då ^_^ )
Jag håller med dig till fullo, jag har quake hårt bultande i hjärtat och kommer nog följa mig resten av livet. Men denna quake-klonen (ja jävlar, det var längesen den termen ljudade..) skriker bara.. dont try to improve the original classic, på något vis. Göra lite coola nya singleplayer-banor till quake går fint men som här bara bajta det rättav, det är fan lönlöst. Slöseri med tid.
This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.
...mer en lite...
**Skakar smått på huvudet**
|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
Jag tror det finns ett missförstånd här, spel som dessa är inte riktade till folk som spelade Quake och sedan började spela CS -> CS16 och sedan CSG, utan mer mot folk som mig som faktiskt gillar att spela _gamla_ actionbaserade SP spel och har spelat mycket multiplayer med.
Jag håller dock med, som koncept så kommer ju spel som dessa aldrig bli "stora" igen, det är inte som battlegrounds, battlefield eller dota. Man kan skriva hur mycket man vill om Quake Champions, men det kommer aldrig bli en stor sak, samma med nya UT, vilket är helt marginaliserat.
Det går ju inte riktigt att ersätta Quake1, Quake2, eller Quake3(/QL), Dusk är mera som när Painkiller kom ut, ett till snabbt "gammalt" spel som även kommer ha versus, bara att det kom ut 15 år senare och ser sämre ut För sådana som mig spelar det liten roll, då jag ändå senast för två veckor sedan spelar just Painkiller, spelade Duke i våras och Sin förra hösten.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.