Odöda klassikern MediEvil återuppstår på Playstation 4

Robot
Odöda klassikern MediEvil återuppstår på Playstation 4
Medlem

Väntat i tusen år på ett nytt MediEvil, detta får väl duga.

Medlem

Jävla remasters. MediEvil var kul, hade varit intresserad av ett nytt. Men 4k remasters är väl roligt säger någon?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Jävla remasters. MediEvil var kul, hade varit intresserad av ett nytt. Men 4k remasters är väl roligt säger någon?

De vill väl se hur relevant spelet är idag innan de lägger pengarna på ett helt nytt, kan jag tänka mig. Detta är något som förtjänar en remaster dock, till skillnad från mycket annat. Har ändå inte släppts något nytt MediEvil på 17 år.

Medlem

Minns att jag spelade detta för ungefär 20 år sen. Det var ett av mina favoritspel på PS1

Medlem

YEEEEEEEEEESS!!! Bästa nyheterna på länge!

Medlem

Åh helvete vad nice!!! Hoppas Spyro the dragon trilogin blir remastrad snart också så är barndomsnostalgin komplett


signatur

Game long and prosper

Medlem

Det finns inget klassiskt med detta spel, spelet var inte ens särskilt utmärkt när det var nytt. Jag spelade det i höstas, det har inte åldrats väl... Däremot har kanske grundkonceptet potential så en remaster är inte en dum idé för konceptet är inte så dumt men det tekniska utförandet är under all kritik om man spelar det idag. Men kalla det inte för en klassiker. De enda som verkar tjata om hur klassiskt spelet är är väl Sony själva, inte spelarrna. Spel som Crash, Spyro, Syphon Filter, Parappa och Ape Escape (för att ta några andra exempel från den tiden från Sony) var åtminstone roliga och höll hög klass när de var nya.

Medlem
Skrivet av Banjo:

Det finns inget klassiskt med detta spel, spelet var inte ens särskilt utmärkt när det var nytt. Jag spelade det i höstas, det har inte åldrats väl... Däremot har kanske grundkonceptet potential så en remaster är inte en dum idé för konceptet är inte så dumt men det tekniska utförandet är under all kritik om man spelar det idag. Men kalla det inte för en klassiker. De enda som verkar tjata om hur klassiskt spelet är är väl Sony själva, inte spelarrna. Spel som Crash, Spyro, Syphon Filter, Parappa och Ape Escape (för att ta några andra exempel från den tiden från Sony) var åtminstone roliga och höll hög klass när de var nya.

redo att hålla med, rätt många spel som förtjänar en remake innan detta. Ägde förvisso aldrig mer än demon på ps1 av medieval.
brände skivor rätt friskt och av alla hundra titlar jag spelade igenom så var detta inget av dom.

Det jag helst hade sett skulle vara typ, tenchu 2, resident evil 2, alundra. future cop lapd och jedi power battles, två sistnämda för dom var så bra co-op haha. Kanske bara var bra i minnet förvisso, var ju ett tag sedan.

Medlem

Vad är det med teasers som visar 0 från själva spelet? Dom som inte vet vad detta är, blir väl knappast sugna av lila dimma och en zombie?

Medlem

@Loltron: Tenchu 2 har jag nog inte testat, mer än kanske ett demo (visst kunde man göra egna korta nivåer?) Men ettan spelade jag igenom från början till slut (Med båda huvudkaraktärerna tror jag) och gillade skarpt! Resident Evil 2 var ju magnifikt när det släpptes. Alundra har jag endast testat lite, det verkar schysst och den vackra pixelgrafiken kulle nog vara snygg i HD, den typen av grafik åldras ej på samma sätt. Future Cop testade jag nog också endast som demo... Men det verkade kul. Lite som ett framtida Strike-spel. Jedi Power Battles spelade jag på Dreamcast så där fick man ju betydligt skarpare grafik. Den versionen kanske står sig än idag någorlunda. Kul spel faktiskt, men kanske främst p.g.a. Star Wars-känslan.

Annars gillade jag Star Wars: Demolition oväntat nog (även det till Dreamcast). Inget toppspel kanske men ett kul spel att lira lite grann utan att behöva tänka alltför mycket, istället röja runt mot andra farkoster på arenorna. Kul med så mycket detaljer man känner igen, vissa farkoster är rätt obskyra i spelet. Lite krystat koncept dock. En väldig blandning av farkoster och miljöer. Å ena sidan kul med så många miljöer man kan åka runt och utforska men å andra sidan känns det helt fel med en massa farkoster på Dagobah eller Death Star II, det passar liksom inte in. Särskilt inte Dagobah. Det fanns en back story i manualen till varför Death Star II fanns med som man nästan kunde köpa, men Dagobah-kartan kändes...fel.

Annars på PS One gillade jag bland annat Spyro-spelen, Klonoa och Ape Escape Och MEtal Gear Solid förstås. En HD-version av Gamecube-remaken Twin Snakes kanske vore nåt.

Medlem

Väldigt passande att dom lyfter fram ett PS 1 spel för remake samtidigt som dom måste bevisa att dom kan köra 4K.
För (jag säger det för 300'e gången) att det kommer gälla dom stora AAA spelen kan ni fetglömma


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

@Banjo: Det stämmer att man kunde göra egna nivåer i tenchu 2 jag och brorsan brukade göra banor åt varandra som var sinnessjukt svåra, storyn var även rätt lång om jag inte missminner mig och relativt bra med plot-twists och grova stealth kills, squirtade blod rätt fint i det. haha
Och när man klarat spelet med dom två huvudkaraktärerna så låstes en tredje upp *mindblow moment* xD och man fick se hela storyn från "the bad guys" perspektiv, väldigt eget faktiskt.

Alundra är bra, men fyfan vad vissa pussel var svåra. Kom långt men klarade det aldrig, men som du säger skulle nog grafiken klara sig bra i en remake, är ju ett sånt spel man lätt skulle kunna köra igenom idag utan att störa sig på något speciellt.

Future cop hade en väldigt intressant infallsvinkel på hur polisarbete ska skötas i framtiden, stora mech's med miniguns och missiler haha Hade även ett rätt skoj VS mode.

Haha JA! är det inte det spelet man kunde vara boba fett med jettpack som ett fordon ? Påminde mycket om typ twisted metal serien ? Haha death star 2 xD

Ja men visst, alla dom du nämner är ju klassiker det med.

Dreamcast var ju en trevlig konsol, förutom kontrollern, spelade väldigt mycket shenmue 2 på den.

Måste även tillägga Bushido Blade till ps1 var ruggigt kul om man hade en motståndare som också var duktig på det.

1
Skriv svar