Tiden för Battlegrounds-släppet spikad

Robot
Tiden för Battlegrounds-släppet spikad

Missar releasedatumet i Sverige.

#battlegrounds


Medlem

Jag taggar något enormt, ser fram emot att köa in på servrarna!


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av unforg0tten:

Jag taggar något enormt, ser fram emot att köa in på servrarna!

Det är lugnt, de är förberedda.


signatur
Medlem

Finns en sak som gör att jag spelar detta spel mindre och mindre; det är så jäkla laggig hitbox/konstig aim.
Ena matchen är man gud som får 10-12 kills och vinner matchen, till att i nästa omgång inte träffa ett skit.

Nån mer som lider av detta?

Medlem
Skrivet av Gamer-Tompa:

Finns en sak som gör att jag spelar detta spel mindre och mindre; det är så jäkla laggig hitbox/konstig aim.
Ena matchen är man gud som får 10-12 kills och vinner matchen, till att i nästa omgång inte träffa ett skit.

Nån mer som lider av detta?

Känner samma sak. Men känner det inte från game till game utan även under tiden jag spelar samma match. Eftersom servrarna har en varierande tick rate som hoppar från 4 till 30 så är det inte så konstigt att det blir så.

Medlem

@ClockWise: har funderat över detta också, men har varit rädd att de är jag som är dålig 🙂 Känner ibland att man kan stå och röja 100 skott på en person sedan vänder den bara om och drar 2 skott och man har blivit förpassad till graven.

Medlem

@Maysay: Får du skjuta på folk? Jag bara samlar gear, lämnar huset och får ett skott i pallet.

Medlem
Skrivet av Gamer-Tompa:

Finns en sak som gör att jag spelar detta spel mindre och mindre; det är så jäkla laggig hitbox/konstig aim.
Ena matchen är man gud som får 10-12 kills och vinner matchen, till att i nästa omgång inte träffa ett skit.

Nån mer som lider av detta?

Lirar inte själv men kollar streams och många verkar säga att det inte går att lira på FPV servrar pg.a. låg tickrate och lagg så man får köra servrar med vanliga vyn vilket är trist..

Medlem
Skrivet av Makkapakka:

@Maysay: Får du skjuta på folk? Jag bara samlar gear, lämnar huset och får ett skott i pallet.

Lite samma för mig. Kräver en ganska speciell spelstil vilket inte passar alla (inte mig heller). Blir rätt trist att köra solo också.

Medlem

De hade först skrivit 20e 3am CET.
Undra varför de ändra sig

Edit

Det var visst score board som skulle nollas då

Medlem

1.0 är bara en siffra. Sen om spelet fortfarande är buggigt och innehållslöst är fortfarande oroväckande. Iom släppet av 1.0 kan de relaxa mer och kontent/fixar kommer inte komma lika ofta som förr. Så är det tyvärr oftast.

Medlem
Skrivet av erson:

1.0 är bara en siffra. Sen om spelet fortfarande är buggigt och innehållslöst är fortfarande oroväckande. Iom släppet av 1.0 kan de relaxa mer och kontent/fixar kommer inte komma lika ofta som förr. Så är det tyvärr oftast.

Mm det kommer krävas betydligt mer innehåll om det ska överleva i längden. Det måste också bli buggfritt och anpassas mer om det ska ha nån chans som e-sport spel. Hur kul är det att förlora bara för cirkeln hamnar på ett ställe som gynnar det andra laget.

Medlem

@Tiggaren: Det är ju det som är charmen. Ibland blir man ägd av ringen och ibland inte. Man får anpassa och planera.

Medlem

Spela test-servern och säg att detta spelet är 19 TIMMAR FRÅN RELEASE.

Herregud.

Medlem
Skrivet av m_g_karlsson:

@Tiggaren: Det är ju det som är charmen. Ibland blir man ägd av ringen och ibland inte. Man får anpassa och planera.


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Medlem

Jag tycker både testservern och vanliga har gått väldigt bra på senaste.
inga konstiga buggar eller trasigt gameplay för min del.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Ja dom håller vad dom lovar men spelet är i princip ospelbart. Vansinnigt slött. Allt är som i sirap. Det känns som dom tröttat ned tiden för att hjälpa renderingen lite. Skulle inte förvåna mig om dom har en timescale på 0.9 eller så.

Medlem
Skrivet av m_g_karlsson:

@Tiggaren: Det är ju det som är charmen. Ibland blir man ägd av ringen och ibland inte. Man får anpassa och planera.

Jag gillar det också men det kommer nog krävas fler matcher än andra spel i en tävling för att sortera bort "turfaktorn".
Man kan anpassa sig till ringen men är det stora pengar i potten är det lite tråkigt om cirkeln slutar på ett ställe där man omöjligt kan vinna hur bra man än är då motståndarna fick den bättre positionen baserad på var ringen ville placera sig. Tillräckligt många matcher borde jämna ut det dock.

Medlem

@Tiggaren: jo I esport måste det fixas. Tror dock pubg inte har någon framtid där. För stort. För mycket saker som kan gå fel för ett lag.

Medlem
Skrivet av lolBEEF:

Spela test-servern och säg att detta spelet är 19 TIMMAR FRÅN RELEASE.

Herregud.

Jag har 85 timmar på test servern, den senaste uppdateringen är ganska bra förutom rubberbanding och krascher som förmodligen beror på att testservrarna är riktigt sunkiga. Spelet kommer inte att vara perfekt dagen det släpps men det är redan bra mycket bättre än MÅNGA spel som utvecklas av bra mycket större företag.

Medlem

PUBG har en framtid inom esport, det har vi redan sett att det funkar trots buggiga funktioner och gummiband servrar. De behöver dock hitta det perfekta receptet på hur ronderna ska se ut, det är väl därför de har Custom Servers?

PS the circle is a b****.


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

1
Skriv svar