Star Citizens solodel Squadron 42 kräver 16 GB minne – minst

Robot
Star Citizens solodel Squadron 42 kräver 16 GB minne – minst

Vi har inget releasedatum, men vi har systemkraven.

#rsi, #squadron-42, #star-citizen, #systemkrav


Medlem

Det enda dom visat från Squadron är kändisar, utan någon direkt synlig ambition på att leverera mer än "kolla, en kändis!". Jag hade väl också kunnat fixa kändisar om jag hade 100 miljoner dollar.

Börjar tappa tro och hopp på Star Citizen, det var ett svårt nog åttagande även om skutan styrts med bravur, men det verkar inte direkt vara fallet längre.

Och 16gb minne ska väl inte behövas för en filmsekvens.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Jag är redo! Kommer säkerligen ta ett tag till men har väntat på ett bra Space Sim sedan mina Wing Commander III dagar så det är väl bara att försöka vara tålmodig.

Medlem

Gameplay ska visas idag. Kan bli väldigt intressant!

Testpilot

Blir gött med ett spel som får hårdvaran att svettas. Kanske blir nya Crysis för benchmarks?

Medlem

Fin motion capture men dom ansiktena är stendöda. Jag vet inte om jag såg så mycket som en enda riktig blinkning under hela sekvensen. Hoppas dom fixar det.

Medlem

Quad core, GPU med 2GB minne, och 16GB RAM krävs... De har alltså extrema minnesläckor som de inte orkar ta tag i


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av sebrock:

Fin motion capture men dom ansiktena är stendöda. Jag vet inte om jag såg så mycket som en enda riktig blinkning under hela sekvensen. Hoppas dom fixar det.

haha kolla igen

Medlem

När spelet väl släpps så kommer vi ha 16GB minne i armbandsuret...

Medlem

För mig känns det hela bara som ett väldigt dyrt demo. Nästa år kommer att bli intressant, undra vilka ursäkter som kommer då

Medlem

har svårt att förstå varför det skulle kräva 16gb minne, finns betydligt snyggare spel idag som funkar bra på 8gb.. trist om det blir ett spel som inte blir väloptimerat..

Testpilot
Skrivet av sebrock:

Fin motion capture men dom ansiktena är stendöda. Jag vet inte om jag såg så mycket som en enda riktig blinkning under hela sekvensen. Hoppas dom fixar det.

Räknade till minst 13 blinkningar då jag räknade helt ovetenskapligt.

Medlem

Har bestämt att mitt Geforce 560gtx 1gb ska funka på Squadron 42

Funkar i vanliga Star citizen än så länge ^^


signatur

Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

har svårt att förstå varför det skulle kräva 16gb minne, finns betydligt snyggare spel idag som funkar bra på 8gb.. trist om det blir ett spel som inte blir väloptimerat..

Det är inte alltid bara det visuella som kräver mycket minne.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Ska bli mumma det hära, men tro att min ok speldator kommer ogilla mig efter första spelsessionen


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

eld
Medlem
Skrivet av SWEBarb:

har svårt att förstå varför det skulle kräva 16gb minne, finns betydligt snyggare spel idag som funkar bra på 8gb.. trist om det blir ett spel som inte blir väloptimerat..

Brukar vara kravet på vad du har i datorn, inte vad spelet kommer använda.
På det så brukar det inte finnas många datorer som har mellan 8 och 16 gb, det är antingen 8 eller 16.

Så där har vi förklaringen.

Medlem

Och folk tyckte att jag var tokig som maxade ut mitt moderkort till 32gb.

Medlem

signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

@Vercadi: Det där är inte blinkningar. Det är stirrande döda ögon/ansikten så länge dom inte pratar. Även när dom pratar är ögonen döda. De få ögonrörelser dom lagt in är riktigt dåliga.

Medlem

"Klarar den Crysis?" ersätts med "Klarar den Star Citizen?"

Gött med nåt spel som pressar gränserna och det gör verkligen SC. Jag har bara tittat på några av deras utvecklarvideos men jag förstår att spelet tar tid. Mycket av det de gör är vansinnigt ambitiöst och har aldrig (ja faktiskt aldrig) gjorts förr i samma skala. Därmed inte sagt att det blir ett bra spel men ur ett rent tekniskt perspektiv är det spännande med en spelmotor som inte fuskar hela hela tiden.

Medlem

@Harakiri: Det där är ju inte blinkningar. Det är små ögonrörelser som dom lagt på efteråt. Känns helt fel. Exempelvis blinkar man automatiskt om man hoppar ned från en stege. Det är riktigt slappt gjort.

Medlem

@sebrock:
Ja verkligen, det ser ju nästan ut som i verkligheten. Det pratas om TLJ här.
Men du kan ju alltid klaga på forumet om detta, det är ju minst ett år bort så CIG kan säkert polera till det tills dess, och vid 0:27(i squadron42 klippet) ser du om Mark blinkar... jag kan inte avgöra det iaf.

Medlem
Skrivet av Brona:

"Klarar den Crysis?" ersätts med "Klarar den Star Citizen?"

Gött med nåt spel som pressar gränserna och det gör verkligen SC. Jag har bara tittat på några av deras utvecklarvideos men jag förstår att spelet tar tid. Mycket av det de gör är vansinnigt ambitiöst och har aldrig (ja faktiskt aldrig) gjorts förr i samma skala. Därmed inte sagt att det blir ett bra spel men ur ett rent tekniskt perspektiv är det spännande med en spelmotor som inte fuskar hela hela tiden.

Knappast, systemkraven ser relativt låga ut.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Fenix:

Indeed. Spelmotorn använder mycket minne för streaming systemet i spelmotorn vilket möjliggör den öppna spelvärlden i den detaljrikedom som där finns utan att folk behöver köra Titan grafikkort. Det är även därför de starkt rekommenderar en SSD för installationen. Spelmotorn har utvecklats för att ta till vara de resurser man kan hitta i en riktig speldator utan kompromisser, dvs RAM och många processor cores. Detta gör att detta aldrig kommer bli ett konsol spel om konsoler inte kommer med mer RAM och cores än de har idag.

Som kan ses på testerna de gjort där så har det stor påverkan på FPS när det gäller mängd och hastighet på minne. 32gb+ gav den mest stabila upplevelsen i testsystemet. 8gb var knappt spelbart. Icke relaterat till testen i fråga så har folk även överklockat 16gb DDR4 minne från 1866 till 2666 och då fått 30% bättre performance på ett bräde. Som kontrast kan visas den video FZ hade uppe för nån vecka sedan där folk spelade alphan i 4K utan problem på ett 980Ti grafikkort. Så jag skulle säga att spelmotorn är väl balanserad då RAM är billigare för folk att uppgradera än att sätta ett krav på ett 1080Ti eller liknande.

@Anton Q Det där var bara en teaser video från den SQ42 stream som kommer starta kl 21 ikväll via twitch: https://www.twitch.tv/starcitizen. De har förvarnat att den kommer vara lång så förhoppningsvis får vi se mycket gameplay. Ett uppdaterat release schema för SQ42 kommer postas efteråt. Först då kommer folk veta när spelet förväntas släppas. Lär inte vara imorgon dock.

Testpilot
Skrivet av sebrock:

@Harakiri: Det där är ju inte blinkningar. Det är små ögonrörelser som dom lagt på efteråt. Känns helt fel. Exempelvis blinkar man automatiskt om man hoppar ned från en stege. Det är riktigt slappt gjort.

Det fanns blinkningar vilket jag påvisade. Ja vill man hitta fel så går det alltid.

Medlem

My computer is ready!


signatur

Meep!

Medlem

Eh, kan kanske kännas skönt med ett spel som drar massor med ram. Just nu sitter man på 32gb ram, men det mesta används ju aldrig? Nej, jag köpte inte mer RAM minne än jag behövde, jag köpte en laptop till bra pris med helvete för mycket RAM i jämförelse med resterande innehåll. GTX 780m och i7 something, uppklockad till.. ja vad var det nu igen.. 3.2-3.4 ghz med boost I think? Hur tänkte dom när dom smällde i 32gb i den?

Medlem
Skrivet av eld:

Brukar vara kravet på vad du har i datorn, inte vad spelet kommer använda.
På det så brukar det inte finnas många datorer som har mellan 8 och 16 gb, det är antingen 8 eller 16.

Så där har vi förklaringen.

Jag har 12gb i RAM i min stationära speldator.


signatur

autograph

1
Skriv svar