Alla pc-servrar för Battlegrounds ligger nere (uppe igen!)

Robot
Alla pc-servrar för Battlegrounds ligger nere (uppe igen!)
Medlem

Så spelet har inte nått 1.0 även om dom säger det.

Inaktiv

@Lolflakes: Vad snackar du ens om? Nu försvarar jag inte det här på något sätt eller angriper för den delen men hur många spel funkar felfritt på 1.0-dagen? Battlefield 4, Battlefield 1 och Diablo 3 för att nämna ett fåtal...

Medlem

Jag kom in i några matcher, men man får vänta ett par minuter på att spelets meny ens ska dyka upp. Med tanke på hur galet populärt spelet varit under Early Access kan man tycka att de borde ha varit aningen mer förberedda...


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

@marsson90: Kostar ganska mycket att skala upp servrar bara för att alla ska in o spela samtidigt för en dag. Även med amazon och sänka dynamisks lösningar skulle jag tro

Medlem
Skrivet av aholman:

@marsson90: Kostar ganska mycket att skala upp servrar bara för att alla ska in o spela samtidigt för en dag. Även med amazon och sänka dynamisks lösningar skulle jag tro

Givetvis är det dyrt, men de lär ju inte ha brist på pengar direkt


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av marsson90:

Jag kom in i några matcher, men man får vänta ett par minuter på att spelets meny ens ska dyka upp. Med tanke på hur galet populärt spelet varit under Early Access kan man tycka att de borde ha varit aningen mer förberedda...

Mus klicka på den svarta skärmen så rullar det igång, eller esc.
Introducerades någon beta tillbaka och lurigt att det följde med in i 1.0 men de har varit snabba och fixa så det lär väl vara ordnat snart.

De har rullat EA med nästan 3 millioner vid toppbelastning online dagligen rätt länge nu, och 1.0 innehåller lite mer funktionalitet och utrullat för alla så blev det lite kapacitet's brist främst i EU med en del väntetider som följd.

Nu har de varit på bollen rätt bra så hyser Inga tvivel om att de får till den biten och kapacitet's bristen rätt raskt.

Och pratar vi nu traumatiska släpp så har flera BF titlar varit grymt mycket värre med riktigt långvariga problem ex.vis, i PUBG fallet så pratar vi just nu ett halvt dygn och endast några få timmar när artikeln skrevs på ett 25 miljoner sålda ex. spel så mitt betyg är ett fantastiskt bra släpp så här långt, mina 5 öre förstås.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

1
Skriv svar