Mer RPG-realism – se 16 minuter Kingdom Come: Deliverance-gameplay

Robot
Mer RPG-realism – se 16 minuter Kingdom Come: Deliverance-gameplay
FM-guru
F.d. Sisyr

Känns lite som att strävan efter realism har resulterat i väldigt styltigt och stelt gameplay, men jag har gärna fel.

Medlem

Ja, det känns nästan som ett medeltida ArmA. Hoppas att det levererar trots det styltiga utförandet.

Medlem

Du verden, det å kunne se utover et større landskap var en hyggelig overraskelse.

Medlem

Det ser verkligen inte kul ut... :/ Litet besviken.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Jeg tenker at hvis spillutviklere skal forsøke å imponere potensielle spillere, da hjelper det ikke så mye med fancy presentasjon. Jeg vil vite om det MESTE av hvordan spillet er laget med tanke på hva man kan gjøre, enten det er å åpne dører, til å ri hest, eller kaste stein, men jeg vil vite ALT som er relevant. Det betyr ikke at jeg må få listet opp alle ting, men det bør ikke være noen større overraskelser på lur med tanke på akkurat hvordan spillet skal fungere.

Medlem

Realism med svärd och inte en enda avhuggen lem. Rimmar illa.

Medlem
Skrivet av Siggesvenskas:

Realism med svärd och inte en enda avhuggen lem. Rimmar illa.

Det var nog ytterst sällan en kroppsdel flög av under striderna, krävs väldigt skarpa blad och mycket kraft att klyva igenom rustning, hud och all vävnad med ben...

Redaktör
Skrivet av Siggesvenskas:

Realism med svärd och inte en enda avhuggen lem. Rimmar illa.

Det är nog inte så enkelt, eftersom saker åker bakåt när de får en smäll. När man styckar kött i restaurangkök ligger det på en platt, stabil huggkubbe och man hugger i lederna - inte genom benen. Då är det enkelt, men en svärdfight har långt svårare förutsättningar. Men det är ju onekligen kul i spel.


signatur
1
Skriv svar