Recension - Playerunknown's Battlegrounds

Robot
Recension - Playerunknown's Battlegrounds

“Calle, sätt betyg på det där spelet du har tjatat om hela året. Ja det där halvbuggiga Early Access-spelet som precis släppts. Seså, gör det bara”.

#battlegrounds, #early-access


Medlem

Jag gissar 4/5


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

En stark 3/5 kanske?

Medlem

Är så sjukt att det har släppts på "riktigt" nu, känns verkligen fortfarande som ett early access spel. Finns typ inget riktigt innehåll i spelet som gör att man vill återvända.

Medlem

@Fr0gg0.: Extremt unik åsikt om spelet. Skulle påstå att generellt så tycker folk att det är så kul och varierande att dom fortsätter återvända gång på gång.

Medlem

Törs man gissa på 5/5 samt GOTY från FZ med tanke på hur mkt ni skriver om det och streamar nästan varje dag?^^


signatur

Game long and prosper

Moderator | Testpilot
Skrivet av Fr0gg0.:

Är så sjukt att det har släppts på "riktigt" nu, känns verkligen fortfarande som ett early access spel. Finns typ inget riktigt innehåll i spelet som gör att man vill återvända.

Roligt nog så känns det ju inte som att det är någon skillnad. Spelet har bara lite mer features and that's it liksom.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Helt ärligt, jag spelar det en hel del.
Känns mer som att de precis kommit ut ur en hyfsad alpha till en beta.

Medlem

Polygon gav 10/10 hoppas ni inte är sämre 🙂

Medlem

Är det fortfarande så att banan krymper? Jag skaffar det bara om banan behåller storlek och det inte är nån timer. Ju mer dötid desto mer spännande OCH lugnare.

Medlem

Det är ett spel som borde vara dåligt om man ser till innehållet och den ganska oslipade grafiken (jämfört med AAA spel) men upplägget och spelmekaniken funkar såpass bra att det blir väldigt roligt trots många brister. Man vill inte gilla det men på något sätt lyckas det ändå.

Tror på 4/5 i betyg ändå trots bristerna.

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Är det fortfarande så att banan krymper? Jag skaffar det bara om banan behåller storlek och det inte är nån timer. Ju mer dötid desto mer spännande OCH lugnare.

Det skulle inte funka så bra, matcherna skulle bli timmar långa. Tänk när det bara är två kvar och man har hela kartan att leta efter varandra.

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Är det fortfarande så att banan krymper? Jag skaffar det bara om banan behåller storlek och det inte är nån timer. Ju mer dötid desto mer spännande OCH lugnare.

Japp och kommer nog mest troligt fortsatt vara så, såvida inte någon typ av annat gamemode kommer ut.

Medlem

Alltså rätt spel vid rätt tid och riktigt kul, men det är ju långt ifrån AAA kvalité , GOTY på ren popularitet och spelglädje kanske men inte något massivt mästerverk eller kvalite ala carte direkt. Mer som något indieliknande som blev otroligt populärt, så därför förväntar man sig rejäla lyft och buggfixar, inte minst på den absurt dåliga nätkoden.

Medlem

“Calle, sätt betyg på det där spelet du har tjatat om hela året. Ja det där halvbuggiga Early Access-spelet som precis släppts. Seså, gör det bara”. KLICK BAIT!!!! Ville bara se betyget... och fick jag det??? nej...

Är själv fruktansvärt osugen på denna typ av multiplayer spel. Är gammal quake lirare o borde gilla fps last man stand men nä, det är inte tilltalande någonstans. Däremot så kommer jag uppgradera datorn snart bara för att lira Quake Champions... kört sedan första betan och det är fan rätt nice. Old school arena fps is the shit

Releasehästryttare

Förutspår nu att 3m gränsen kommer slås i mellandagarna, nån som sätter i mot? (på låssas! är fullt medveten om att vi inte får betta på riktigt här)

Medlem

Om det är calle som recenserar kommer han att ge spelet 5/5 då han inte tittar på spel objektivt t.ex. om spelet har buggar eller dålig fps. Han sätter sina egna åsikter främst vilket man inte bör göra då recensioner ska vara en "guide" till läsarna huruvida de bör köpa spelet eller inte.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Om det är calle som recenserar kommer han att ge spelet 5/5 då han inte tittar på spel objektivt t.ex. om spelet har buggar eller dålig fps. Han sätter sina egna åsikter främst vilket man inte bör göra då recensioner ska vara en "guide" till läsarna huruvida de bör köpa spelet eller inte.

... och om du nu tycker så, så finns det ju himla många andra recensenter att leta bland. Idéen är ju att hitta nån som oftast tycker som en själv. Själv tycker jag köpguideperspektivet på en recension bara är ett av många möjliga perspektiv. Kritik av kultur kan och bör gå så mycket djupare.

Överlag uppskattar jag FZ:s recensioner. Ett kvitto på det är att jag med stort intresse läser recensioner även av spel som jag aldrig skulle vara intresserad av att spela.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Kleptoman:

Om det är calle som recenserar kommer han att ge spelet 5/5 då han inte tittar på spel objektivt t.ex. om spelet har buggar eller dålig fps. Han sätter sina egna åsikter främst vilket man inte bör göra då recensioner ska vara en "guide" till läsarna huruvida de bör köpa spelet eller inte.


signatur
Inaktiv

@Fr0gg0.: Vad är det för innehåll du saknar?
Fler kartor, fler vapen, fler fordon? Eller något annat spelläge?

Medlem

@Tiggaren: Ja. Det låter ju hur mysspännande som helst! Min dröm är typ en PvP-session på hela Fallout 4-kartan (men att man kan spela spelet som vanligt under tiden då).

Medlem

Spelet är ju mindre fädigt nu när det är släppt än när det var i Early Access. Jag är ingen storspelare av PUBG (56tim speltid) men jag har aldrig haft såhär taskigt flyt i PUBG som det är nu


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

FM-guru
F.d. Sisyr

Jag gissar på 3/5, eventuellt en 4. Varför vi nu diskuterar betyg. Det är ju rätt ointressant, trots allt.

Själv kan jag varmt rekommendera Battlegrounds om man gillar genren. Annars blir det lite som att spela LoL när man inte gillar Moba.

Skrivet av T.Mani:

Spelet är ju mindre fädigt nu när det är släppt än när det var i Early Access. Jag är ingen storspelare av PUBG (56tim speltid) men jag har aldrig haft såhär taskigt flyt i PUBG som det är nu

Märkligt, det flyter tvärtom mycket bättre för mig nu. Test servern var ingen rolig upplevelse, däremot.

Medlem

5/5 då FZ är den största fanboy sidan för spelet


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Seraium:

5/5 då FZ är den största fanboy sidan för spelet


signatur
Redaktör
Skrivet av Seraium:

5/5 då FZ är den största fanboy sidan för spelet

6/5. Allt annat vore galenskap när PUBG är det som överlägset flest velat läsa om på FZ under året.


signatur
Redaktör
Skrivet av Kleptoman:

Om det är calle som recenserar kommer han att ge spelet 5/5 då han inte tittar på spel objektivt t.ex. om spelet har buggar eller dålig fps. Han sätter sina egna åsikter främst vilket man inte bör göra då recensioner ska vara en "guide" till läsarna huruvida de bör köpa spelet eller inte.

"Dålig fps" är inte objektivt, det är en subjektiv bedömning.


signatur
Medlem

Med tanke på hur mycket jag spelat PUBG och hur otroligt roligt jag haft så skulle jag ge det 5/5.
De få buggar plus early access känslan som fortfarande finns där gör att jag måste dra av en halv poäng dock.

Så, 4.5/5 till dess dom polerat spelet lite.

Medlem

Att nya funktioner implementerats i rätt tid räddade verkligen spelet för många och den nya kartan var ett OK tillägg men den är på tok för stor för 100 pers, tankarna hos många är just nu att det behövs mer människor men om servrarna har det jobbigt med 100 pers så kanske det inte är en så bra idé... JackFrags gjorde nyligen en video där han yttrar sig om PUBG 1.0 och hur de hade kunnat lösa en del problem som kvarstår och uppstått efter release.


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Medlem

Jag hade gett det 5/7.

12
Skriv svar