The Witcher 3 till Xbox One X är "mer än vad vi hade väntat oss"

Robot
The Witcher 3 till Xbox One X är "mer än vad vi hade väntat oss"

Digital Foundry utnämner en ny konsolkung av Witcher 3.

#cd-projekt-red, #the-witcher-3-wild-hunt, #xbox-one-x


Ambassadör
Xbox

Episkt.

Man kan prata om exklusiva konsolspel hit o dit, men faktum är att världens hitintills bästa spel är snyggast och bäst på Xbox!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Episkt.

Man kan prata om exklusiva konsolspel hit o dit, men faktum är att världens hitintills bästa spel är snyggast och bäst på Xbox!

Som har släppt hårdvaran sist, och dessutom sålt minst enheter denna generation. Imponerande!
Måste även nämna att exklusiva titlar bör vara den största anledningen till valet av konsol, efter det kommer nog UI/Handkontroll imo.

Sist men inte minns, allt detta har varit tillängligt för en PC sedan release!

Medlem
Skrivet av Megagurra:

Som har släppt hårdvaran sist, och dessutom sålt minst enheter denna generation. Imponerande!
Måste även nämna att exklusiva titlar bör vara den största anledningen till valet av konsol, efter det kommer nog UI/Handkontroll imo.

Sist men inte minns, allt detta har varit tillängligt för en PC sedan release!

Mja, exklusiva titlar är inte det som säljer mest. Om man tittar på exklusiva spelens försäljning per respektive konsoll så är det mer som valt dom exklusiva spelen till xbox än till ps4 i nuläget.

Men båda får ett rejält slag på fingrarna jämfört med nintendo switch.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

@Dumlen: yes. Vänner kommer alltid att vara valet till konsol. Om man inte heter Nintendo då

Avstängd
Skrivet av Dumlen:

Mja, exklusiva titlar är inte det som säljer mest. Om man tittar på exklusiva spelens försäljning per respektive konsoll så är det mer som valt dom exklusiva spelen till xbox än till ps4 i nuläget.

Men båda får ett rejält slag på fingrarna jämfört med nintendo switch.

Jag vill se vart du hittat denna statistik för jag tror inte på den. Är betydligt fler som spelar PS4 i Asien och vi alla vet ju hur mycket folk som bor där. Jag tror nog PS4 sålt betydligt fler exklusiva titlar.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Jag äger Xbox One x och är sjukt imponerand hur snyggt och flyttande withcher är, har haft vanlig Xbox One, Xet mördar den..

Äger Ps4 samt Switch också..no fan boy


signatur

KICK ASS

Medlem

Apropå xonex, vad hände egentligen med alla steamboxes?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag vill se vart du hittat denna statistik för jag tror inte på den. Är betydligt fler som spelar PS4 i Asien och vi alla vet ju hur mycket folk som bor där. Jag tror nog PS4 sålt betydligt fler exklusiva titlar.

Nu stämmer siffrorna inte riktigt exakt, men det bästsäljande spelet till Playstation 4 är Grand Theft Auto 5 med cirka 16 miljoner sålda ex, om man tittar på det högst rankade Exklusiva spelet till Playstation 4, dvs Uncharted 4 så har det sålt ungefär 9,5 miljoner exemplar. Dvs ungefär 13% utav spelarbasen om man utgår från att Ps4an sålts i 72 miljoner exemplar.

Det bäst säljande spelet till Xbox One är Black Ops 3 med cirka 7,2 miljoner exemplar, det högst rankade exklusiva spelet, dvs Halo 5 har sålts i cirka 4,9 miljoner exemplar, dvs ungefär 15% utav spelarbasen om man utgår från att Xbox One sålts i 32 miljoner exemplar.

Ungefärlig lista för Xbox One: http://www.vgchartz.com/platform/68/xbox-one/

Ungefärlig lista för Playstation 4: http://www.vgchartz.com/platform/69/playstation-4/

Om man jämför de olika listorna så är det större mellanrum mellan dom exklusiva spelen till Playstation 4 jämfört med Xbox One.

Men som sagt, dessa är bara ungefärliga siffror.

Asien är förövrigt inte den största marknaden för just playstation, utan det är europa med god marginal.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

1
Skriv svar