Squadron 42 – se gameplay-debuten från Star Citizens solodel nu

Medlem

Här är en officiell video med kommentarer av CR av det som de visade som bättre förklarar det som händer och tekniken bakom, samt lite av det som de inte visade. Lade även till en video utan kommentarer.

Medlem

Var lite förvånad över att FZ inte länkar till originalet, men..

Hoppas ännu få en Wing Commander 2020, men det ser inte så ut. Totalt ointresserad av walking simulator, fps trams och allt annat som inte är "flyga runt och panga grejer" med bra story och epic battles där jag själv är en liten fluga som är precis tillräckligt för att tippa balansen för min sida. Blir alltmer imponerande och alltmer ointressant hela projektet ju längre det går. Glad att jag ändå hoppade på det när man kunde få båda för ett rätt ok pris. Har trots allt satsat mer pengar på värre spel. Men fasen... It aint Wing Commander!

Medlem

Jeg fulgte med på utviklingen av spillet lenge og har ennå til gode å lese noe som forklarer hvor komplisert kampsystemet omsider vil bli. Hvordan kan man bli gjort seg oppmerksom på andre skip i samme solsystem)? Rekkevidde? Er alt kamp i rommet ment å være kortdistanse? Det vil være meningfullt å kunne oppdage andre romskip i rommet lenge før man ser dem foran seg i cockpit.

Det var derimot mye prat om "fun" og "balancing", så jeg tenker at 'ulrik.borg' skal være forsiktig med hva han ønsker seg, for det er kanskje et skytespill man ender opp med til slutt. Som om man tok 'single player' 'Mass Effect' og gjorde det om til 'multiplayer' og la til små romskip i spillet.

Jeg er også ikke imponert av å hele tida høre musikk i spillet som vies i denne timelange videoen. Det blir litt sånn dumt synes jeg, lik som alle de 'Pirates of the Caribbean' filmene, som har musikk smørt utover hele filmens lengde antagelig uten pause.

Edit: Ok, ca 43 min inn i videoen så er det mer stille hører jeg nå. Det er visst stille der nå man er utenfor romskipet.

jeg tenket at mye med dette med musikk og sånt kan best forstås som å enten oppnå 'tension' eller 'suspence' (men aldri begge på samme tid), hvor 'tension' vil være å fornemme en oppbygging av spenning innenfor en kort tidsperiode, mens 'suspence' vil være å dra øyeblikket ut i tid, som om man fornemmet noe rolig og stemningsfullt. Så slik jeg ser det, så bør jo da musikken IKKE ha moment av BÅDE 'tension' og 'suspense' om hverandre, hvis ikke da alt sammen er 100% koreografert og timet til hendelser i spillet/filmen. Og så er det visst noe med filmmusikk som har å gjøre med hva som kalles "theme". Og, det å benytte seg av noe som likner på theme i spill vil være en stor feil tror jeg, en type musikk som jeg hører i videon av Star Citizen men som jeg mistenker vil trivialisere øyeblikket. Så er det noe som kalles for 'temp music' i filmer, hvor musikk benyttes i tidlig redigering av film, og så oppnår man å klatte på musikk til filmsekvenser uten å engentlig lage musikk, og så ender man opp med å kopiere den forrige musikken uten å bli rammed av kopirett, og så blir resultatet kanskje mer tilfeldig enn hva som godt er. Det blir liksom bare noen instrumenter som spiller, med litt rytme og noe greier som i verste fall blir oppfattet som en"filler" for å legge til lyd for hva som skjer i filmen.

Medlem

Helt ärligt. Spelet ser väldigt snyggt ut. Men tyvärr verkar det vara helt livlöst. Alla långa animeringar och repliker som känns mekaniska. Rörelsemönstererna verkar vara programmerade av en AI. Detta samanfattar nog mitt intryck. En dialog med Google Translate. Tyvärr är de många år kvar i utvecklingsfasen och jag hoppas era liv tillåter er att spela spelet när de är klart. Jag kommer förmodligen inte spela det.

Medlem

@eld:
Ja, skeppen i nya elite beter sig mer som flygplan från världskriget än hur något i rymden. Allt annat än realistiskt, dock känns det trovärdigt då skeppen har massa och känns som något vi kan relatera till.

I SC är det mycket med skeppens beteende som är realistiskt men just deras brist på massa (tröghet) förstör hela intrycket. Får spelet att framstå mycket mer orealistiskt än elite, trots att sanningen är tvärtom.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Här är en officiell video med kommentarer av CR av det som de visade som bättre förklarar det som händer och tekniken bakom, samt lite av det som de inte visade. Lade även till en video utan kommentarer.

Videolänkar

Det kommentatorsspåret var guld.
CIG borde göra fler såna.

Så mycket drama : o
Ni är min "såpopera" ; )
Jag älskar er ! )

Medlem
Skrivet av Pholiage:

1.5 miljarder bois! Seriöst, jag förväntade mig faktiskt nåt mer polerat än vad som visades. Bortsett från prestanda problem som vilket spel som helst kan ha innan release. Men kolla bara på hur stela alla npc:er är. Och va fan va det för "claw pose" han gjorde innan han knivade fienden. Försvara spelet bäst fanboysen vill men det här ser ut som crap ärligt talat. Speciellt för hur lång tid som gått och hur mycket pengar som funnits till hands. GTAV tog 3 år och strax under 1 miljard att utveckla. Visst dom hade dubbelt så många anställda men av att döma Star Citizen så är det inte en halv färdigt. Och detta är efter 5år.... Så om 5år till då?

GTA V tog 4 år att utveckla. Med tanke på att det bara är ett uppdaterat GTA IV så är det ganska lång tid.
GTA är ett litet spel jämfört SC. Cloud Imperium var inte så många anställda dom första åren heller så att det har tagit tid är inte så märkligt.
Men det kan mycket väl bli en flopp. Det ger sig när det är klart.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem

Om man ser på videon med Directors commentary som Aletheides la upp, så tar de upp och svarar på precis varenda kritik som finns i denna tråd ( AI, UI, Animationer, framerates etc) och mycket mer därtill.

Ser oerhört mycket fram emot detta och SC, och de får gärna hålla på i minst 2 år till så att bättre grafikkort och annan hårdvara hinner utvecklas. Speciellt VR...
Har ännu inte köpt in mig, men det bir svårare och svårare att motstå för varje video jag ser. Dock kommer jag nog ändå att avvakta ett år till eller kanske betan.

För att vara pre-alpha är det oerhört imponerande.

(De som gnäller på tempot, verkar inte ha en susning om vad detta och SC är för spel egentligen)

Medlem

Soulless, om du tycker de beter som som flygplan i Elite har du inte provat [flight assist off] eller något av de större skeppen som "glider" enormt. (Då glömmer jag ändå bort förmågan att flyga i sidled och baklänges.) Orealistiskt eller inte, folk vill kunna spela "arkadigt" och då är det flight assist som gäller. Newtonian fysik är för krångligt och ärligt talat - för gemene man - inte särskilt kul
Decoman... Du förstod att denna artikeln handlade om Sq42 och INTE SC, va? Det är enbart single player, inte "mass effect med multiplayer"... Och "bara pangpang" kan vara fantastiskt engagerande, välgjort och ha en riktigt bra/underhållande story som just WC-serien visade så väl, och vara både taktiskt och strategiskt intressant. Att sen SC är mer diversifierat "yrkesmässigt" köper jag, men tråkigt att de verkar göra Sq42 till en single player walk'n'talk också.

Anyway, att springa runt i skeppet i en halvtimme för att få flyga några minuter känns ju så j-a as-segt att det är obegripligt hur man ska beskriva hur tråkigt det är. Hämta gear: Ska den snubben vara lika dryg varje gång lär man försöka skjuta honom andra gången man besöker honom (eller redan första, kände hur det kröp i mig bara att se videon). Erkänn, dom flesta av er ville att han skulle skjuta honom! Om något så är det här redan way too much Mass Effect'igt med mer fokus på ground combat & walking/carrying&talking simulator än att faktiskt flyga rymdskepp. Upphör inte att förvåna mig att backers verkligen verkar gillar sånt tidsslöseri ("It's immersive™©®").

Med tanke på att de fortfarande låtsas som om första episoden av Sq42 ska släppas nästa år kändes det för min del dessutom väldigt "platt" rent grafisk, som om man slängt i så mycket julgransbelysning att man fått dra ner på allt tills allt är luddigt, men smaken är som baken, säkert många som tyckte det såg fantastiskt ut. Och det är väl för väl att vi får tycka olika. Bara synd de inte gör två olika och på sitt sätt fantastiska spel som speglar det.

Medlem

@Biggles: Var inte original kickstarter målet 500 k dollar ?
Sedan har folk fortsätt kastat pengar på dom ? Eller har jag missat något ?

Har du själv pyntat ?

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Soulless, om du tycker de beter som som flygplan i Elite har du inte provat [flight assist off] eller något av de större skeppen som "glider" enormt. (Då glömmer jag ändå bort förmågan att flyga i sidled och baklänges.) Orealistiskt eller inte, folk vill kunna spela "arkadigt" och då är det flight assist som gäller. Newtonian fysik är för krångligt och ärligt talat - för gemene man - inte särskilt kul
Decoman... Du förstod att denna artikeln handlade om Sq42 och INTE SC, va? Det är enbart single player, inte "mass effect med multiplayer"... Och "bara pangpang" kan vara fantastiskt engagerande, välgjort och ha en riktigt bra/underhållande story som just WC-serien visade så väl, och vara både taktiskt och strategiskt intressant. Att sen SC är mer diversifierat "yrkesmässigt" köper jag, men tråkigt att de verkar göra Sq42 till en single player walk'n'talk också.

Anyway, att springa runt i skeppet i en halvtimme för att få flyga några minuter känns ju så j-a as-segt att det är obegripligt hur man ska beskriva hur tråkigt det är. Hämta gear: Ska den snubben vara lika dryg varje gång lär man försöka skjuta honom andra gången man besöker honom (eller redan första, kände hur det kröp i mig bara att se videon). Erkänn, dom flesta av er ville att han skulle skjuta honom! Om något så är det här redan way too much Mass Effect'igt med mer fokus på ground combat & walking/carrying&talking simulator än att faktiskt flyga rymdskepp. Upphör inte att förvåna mig att backers verkligen verkar gillar sånt tidsslöseri ("It's immersive™©®").

Med tanke på att de fortfarande låtsas som om första episoden av Sq42 ska släppas nästa år kändes det för min del dessutom väldigt "platt" rent grafisk, som om man slängt i så mycket julgransbelysning att man fått dra ner på allt tills allt är luddigt, men smaken är som baken, säkert många som tyckte det såg fantastiskt ut. Och det är väl för väl att vi får tycka olika. Bara synd de inte gör två olika och på sitt sätt fantastiska spel som speglar det.

Jodå jag har spelat och spelar ED rätt mycket, kan dock erkänna att jag är gräslig utan Flight Assist
EDs huvudsakliga design är dock inte att flyga utan assists utan med dem, och där är spelet uttalat inspirerat av gamla dagars flygstrider.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Oh damn! Ser fantastiskt bra polerat ut, bättre än mass effect andromeda!

Medlem

Jag vill börja med att säga att jag är långt ifrån ett Star Citizen fan och jag har knappt följt deras utveckling. Så varför jag nu kommer ställa mig på deras sida har inget att göra med att jag är någon "fanboy".

Jag förstår att många reagerar på utdragna sekvenser, det gjorde faktiskt jag också. Att saker tar onödigt lång tid - de hade lika gärna kunnat slängt in in cutscene för att få in mer action. Men jäklar vad immersive det blev. Måste säga att jag längtar lite av ett sånt här spel. Varför ska man ha så bråttom när man spelar ett spel?

Jag är impad i alla fall. De har lagt mycket fokus på detaljer.

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

tråkigt att de verkar göra Sq42 till en single player walk'n'talk också.

Titta gärna på kommentatorsklippet, de pratar en hel del om det du tar upp.

De är inte så att de glömt bort spelare som helst föredrar att flyga och panga på. I videon valde de avsiktligen ett långsammare tempo, både när spelaren går omkring på skeppet och när de flyger runt i rymden, helt enkelt för att tittarna skulle hinna se och lägga märke till alla detaljer.

Men spelare som föredrar action för fulla muggar kan skippa allt sånt verkar det som. Det går att skippa dialogerna och givetvis kan man springa istället för att gå. Du kommer att kunna ta dig till skeppet och flyga iväg bra mycket snabbare än vad som visades i videon, och du kommer att kunna flyga från a till b mycket snabbare jämfört med den lugna sightseeingturen vi såg.

Själv gillar jag att ta det lugnt i spel. Varför så bråttom liksom? Så mig passar det alldeles utmärkt att softa, gå omkring och mingla med besättningen, osv, som vi såg i klippet. Flyga runt och kriga på hinner man garanterat ändå. Men givetvis ska spelare som föredrar action 100% av tiden få ägna sig åt det. Och det verkar faktiskt som att vi alla kommer att få spela som vi själva vill.

Medlem

@Biggles: Nej, att vara ambitiös är inte någon säkerhet för ett lyckat spel, det vet dom flesta redan. Men det är ändå väldigt ovanligt att se en spelutvecklare sikta så kompromisslöst högt som CR gör med SC och det är något som saknas idag på spelmarknaden.

Medlem

@Biggles: Kan inte vara lätt att vara så bitter som du är. Sen när du själv går ut och säger att du inte spenderat en krona på spelet så diskvalificerar du dina åsikter direkt där att du sitter och har åsikter på vad folk som spenderat pengar på spelet ska tycka är lite roligt efter det. Jag tror många med mig hellre ser att det tar sin tid och blir bra istället för som NMS som inte var klart när det släpptes. Nä sluta grina nu och låt dom som investerat pengar bestämma själv om dom är nöjd eller inte. Du å andra sidan kan vara hur missnöjd med spelet du vill men eftersom du inte köpt det så spelar det väl ingen roll. eller hur?

Medlem

Ser fränt ut, ser fram emot att spela det när jag fyller 50.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

@Hapl0:
"situational awereness"
Vad händer om man kraschar in i någonting, eller något flyger in i en?
Antingen missade jag om just det förklarades eller så är det inte så noga att förhindra att våra skepp går sönder, det är ju piloternas jobb, inte inlevelsefullt att ha hjälpmedel...(vi pratar om piloters överlevnad här i en värld som är betydligt mer komplex än vad våra piloter på jorden möter) eller en fånig sten, sax, påse grej. Men att byta från första personsvy till tredjepersons vy går att göra när som helst i strid.

För 20 år sedan var en back kamera till våra bilar ingen billig sak, för 20 år sedan var inte kamera övervakning hemma något många ansåg sig ha råd med, om 900 år så borde det utan vidare vara monterat någon sorts lidar, radar eller sonar utrustning så att omgivningen kan återges på våra displayer som finns i skeppet.
Ingenting av detta visades där, speciellt inte när det flögs mellan 2 stora stenblock och det var stundom kolsvart, eller så blev man bländad.
Att landa ett skepp är ju sen ett skämt. Som det alltid varit.
Sophie: "I finished working on your scanner." kan man bara ha en skanner i ett stridskepp?
Att kasta in en videolänk med Old Man Colton fungerar hur bra som helst men hur många UEE stridsskepp ska krascha innan de inser att det hade nog inte varit så dumt att låta våra piloter se omgivningen, speciellt vid landning.

Arduino-based LIDAR Scanner

Medlem

@Hajfena:

Lite osäker på vad du vill få sagt med ditt inlägg. I videon talar de ju om att de inte är färdiga med UI (radar, scanners, sonar m.m.) både i rymden och på mark och att de förstår att det kan se lite förvirrande och oklart var man är och var man ska m.m.

Den enda anledning till att man flyger och går så smärtfritt är för att det är en utvecklare som spelar en bana som denne har utvecklat och vet var allting är. ´
De pratar ju väldigt mycket om att man kommer att få mycket mer information och bl.a kartor som laddats ner (vilket spelkaraktärerna pratar om), att man flyger så lågt är att man försöker undvika att bli upptäckta av radar (vilket också kommer att synas visuellt) en 3d sonar i hjälmen. etc.

Medlem

Det är precis vad jag förväntade mig och mer därtill! CR levererar på sitt löfte från 2012.

Hela resan är interaktiv, inga videosekvenser! Det lugna tempot bidrar till atmosfär och inlevelse. Det är Wing Commander och väldigt mycket mer.

Medlem

@Hapl0:
Vad bra, då missade jag det.
Men för mig och andra är detta ännu en otydlighet som jag påpekar.
Sist jag hörde något om skanner var den beryktade golfsvingen, sen har det inte pratats om detta, så det är lite svårt att veta vad de menar och vill när det inte visar exempel, utan bara lyfter fram saker som egentligen inte är så viktig för gameplay.

Och inte färdiga, de verkar ju inte ens börjat, för det enda som visades upp av intresse var en videolänk och då i hjälmen, skeppets UI var ju ganska tråkig. Kan man inte ha en videolänk på landnings området när man ska landa då?

Medlem
Skrivet av Nemo:

Titta gärna på kommentatorsklippet, de pratar en hel del om det du tar upp.

De är inte så att de glömt bort spelare som helst föredrar att flyga och panga på. I videon valde de avsiktligen ett långsammare tempo, både när spelaren går omkring på skeppet och när de flyger runt i rymden, helt enkelt för att tittarna skulle hinna se och lägga märke till alla detaljer.

Men spelare som föredrar action för fulla muggar kan skippa allt sånt verkar det som. Det går att skippa dialogerna och givetvis kan man springa istället för att gå. Du kommer att kunna ta dig till skeppet och flyga iväg bra mycket snabbare än vad som visades i videon, och du kommer att kunna flyga från a till b mycket snabbare jämfört med den lugna sightseeingturen vi såg.

Själv gillar jag att ta det lugnt i spel. Varför så bråttom liksom? Så mig passar det alldeles utmärkt att softa, gå omkring och mingla med besättningen, osv, som vi såg i klippet. Flyga runt och kriga på hinner man garanterat ändå. Men givetvis ska spelare som föredrar action 100% av tiden få ägna sig åt det. Och det verkar faktiskt som att vi alla kommer att få spela som vi själva vill.

Åh vad jag hoppas du har rätt, men vi lär inte komma undan FPS, carrying simulator osv ändå. Hade hoppats de skulle göra färdigt spelet snabbare och "renare" i stil med Wing Commander som en teaser på vad som väntar oss och för att visa att de KAN leverera. Jag har inget emot att spel tar tid, men jag vill ägna tiden åt att ha kul, inte promenera runt. Rent praktiskt har jag liksom inte så mycket tid över för sådana här nöjen, precis som andra gamle WC-fans. Vi har jobb, liv, familj - och de borde veta att det är en stor del av fanbasen. De hade möjligheten att ge dessa gamla gubbar vad de ville med Sq42 och ge resten av "we want it all" sitt SC. Jag menar, immersion, imschmerschion - erkänn att du ville skjuta gubben som delade ut kniven och pickadollan!!! Tänk dig 37:e gången du går fram till honom när du bara vill ut och flyga i en epic battle.

Som sagt, jag hoppas jag har fel och alla fans har rätt. Helt klart imponerande spel på många sätt men för mig verkar det bli allt mindre av ett space sim/fighter och alltmer FPS/walking med rymdgrejen som en tafflig transportsträcka. Känslan av NMS all over again är rätt stark tyvärr. (Nu ska det i och för sig erkännas att jag gillade NMS, very zen, men flygandet och rymdstriderna är lika roliga som att dra ut en tand utan bedövning.)

Medlem

Jäkla gnäll överallt på det här spelet på varenda forum som handlar om spelet. Det här är en ofärdig vertical slice. Det ger en bild av hur spelet kommer att vara, men det här är ju inte färdigt material. Buggar, tajming, AI, content, NPC:er och massor med polering och effekter är inte implementerade fullt ut ännu. Det finns oerhört mycket kvar att göra.

Det här spelet nyttjar ny teknik på ett sätt som aldrig gjorts förut. Att ha hela universumet med alla dess skepp, stationer och planeter man kan vandra runt i helt utan laddningsskärmar är en utmaning som går långt över det vanliga. Vanliga AAA-titlar kan ta 4-5 år ungefär att utveckla. Här snackar vi ett spel som står för banbrytande spelteknik med en helt öppen utveckling. Folk förstår inte varför spelet tar så lång tid att göra eftersom de helt enkelt inte begriper sig på spelutveckling (även om de flesta tror att de gör det). Lägg därtill att det handlar om både ett exceptionellt MMO och ett singleplayerspel.

Utvecklingen av spelet är dessutom exponentiell. Det har varit många turer med standardsättning och utveckling av verktyg. Det är inte först nu som dessa börjat bli färdiga, vilket gör att content kommer dyka upp mer och mer exponentiellt,

Medlem

Är det någon som tror sig kunna tippa när det blir release av spelet. Ett seriöst tips. Inte om 100 år. Vad tror ni?


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

@CARTMAN:

2019 är min gissning, åtminstone den del av spelet de må ha hunnit längst på.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

@Hajfena:

CR pratade mycket om saker som ännu inte är "dialed in", dvs fastställda, samtidigt som de diskuterade vad de håller på med och hur de vill att det ska fungera.
Mycket av det som de gör är egentligen att gå utanför vad man ens kan begära, som t.ex. videolänken, som inte är en video utan är en capture av personen gör. Det som sker i videolänken, kan du alltså se på riktigt om du flyger nära nog och tittar in genom fönstret.

Om man endast tittar på videon utan commentary så tycker man möjligtvis att det är förvirrande och oklart, ser man sedan videon med kommenteringen så hör man att de pratar och tar upp exakt samma saker som diskuteras här och mycket mer.

Något som jag tror en del inte heller riktigt kan greppa är att det handlar om 2 skilda spel som utvecklas samtidigt, som dessutom utvecklas under tiden som man skapar en stor spelstudio på 2 kontinenter. Jag tror inte man förstår hur lång tid det tar att bara göra ett spel på denna skalan, än mindre skapa 2 stycken (!) och en företagsstruktur och organisation så stor som denna är.
Att man lyckats göra detta och kommit så långt som man har gjort, är faktiskt exceptionellt imponerande.
(För att inte tala om all ny teknik och verktyg som man har fått uppfinna från scratch då det aldrig har gjorts tidigare)

En del kanske tycker att det är inte samma spel som man pratade om i kickstartern, och det är det inte.
Jag tror ingen hade kunnat förvänta sig att de skulle dra in så mycket pengar som man har gjort, inte minst CR.

CR. verkar älska det han gör och nu har han helt plötsligt fått in så mycket resurser att han kan göra det ultimata spel han alltid har drömt om att få göra, utan begränsningar, utan kompromisser (förutom de tekniska) och utan utgivare som pushar för att få ut det så fort som möjligt bara för att få tillbaka pengarna fort.

Jag har fullt förtroende för CR. och man måste förstå vad som egentligen driver honom. Det här är en "once in a lifetime opportunity".

Medlem

En annan sak är att se hur stort detta singleplayer egentligen är.
Det här är ett (1) uppdrag som körs live av en person som vet exakt var allting är och gör saker och ting relativt fort, och ändå tar det över en timme. Troligtvis kommer bara detta uppdrag ta 2-3+ timmar för en vanlig spelare som ska scanna utforska, planera, hitta saker och lösa pussel...
Jämför detta uppdrag med BF2 där hela singleplayer kampanjen tar 4 timmar...

Medlem
Skrivet av Soulless:

@CARTMAN:

2019 är min gissning, åtminstone den del av spelet de må ha hunnit längst på.

2019, låter just nu rimligt ja.

Det svåraste för CIG kommer nog att vara balansen mellan hur de ska få in nytt kapital relativt hur snabbt de kanske behöver få ut spelet under de kommande två åren. Det måste vara kostsamt att driva alla olika studios världen över. Min undran är även om det jobbat färdigt med personer som Mark Hamil, eller om de behöver ta in honom igen för att göra ytterligare insatser i framtiden.

De flesta som nu finansierat utvecklingen har gjort det mer än en gång - jag är en av dem. Kapitalet är det som ökar mer än antalet Citizens. Just nu ligger snittet på $89,64 per pledge fördelat på 1,947,429 Star Citizens. Det är i regel detta snittet som ökar vid större events.

Jag tror att de behöver orientera om sin crowdfundingstrategi om de vill ha fler Citizens. Alternativet är att de får alla 1,9M befintliga att lägga ännu mer med nya och mera intressanta sätt att finansiera och de börjar kanske få slut på idéer på den fronten.

Det är i och för sig inte en omöjlighet att de ger sig in i skins för kläder, vapen, fordon och farkoster på riktigt. Sannolikt behöver vi kanske 4.0 innan det blir en giltig feature, men det finns nog en hel del att hämta hem där.

Medlem

@Hapl0:
Jag påpekar en detalj här, en fundamental detalj, allt annat du säger vet jag redan, eller förstår.
Det här är inte COD där man respawnar efter varje död utan varje liv borde räknas som en värdefull tillgång.
"dialed in", du tycker inte att det är en lite luddig förklaring efter fem år av utveckling?
Men det är ju klart, det enda som räknas är ju det visuella, oj ögonen blinkar inte som i verkligheten...(lite ironi här).

Hade CIG sagt att SQ42 kanske kommer ut 2019 efter The Road to CitizenCon förra året för att de inte "dialed in" halva spelet, tror du att de hade varit uppe i 174,592,167 dollar som de är idag då eller hade folk skakat ännu mer på huvudet och ifrågasatt vad de håller på med.
Det handlar inte om att de har möjlighet att göra det de vill, de har år efter år skjutit upp deadlines, hype'at spelet själva, 3.0 som var planerad förra året, släpps nu efter 6 månaders offentligt buggfixande.

Det finns ju väldigt många artiklar som säger att snart släpps det, snart släpps det...
Exempel: 2016-09-05 Star Citizens Squadron 42-del kan dröja till tidigt nästa år
Det är inte jag som har sagt detta, eller någon spelare.
Och att jag ifrågasätter varför skeppens UI inte fungerar, är det är konstigt? videolänken, twitchfeeden som ja, är i realtid kan väl användas för att se hur mitt skepp landar, eller visa en gråskala av omgivningen?

Först ska vi alltså se ett gameplay utan någon som helst förklaring på vad som händer, och man tycker att det är konstigt att folk inte ifrågasätter en hel del saker, hur många orkar se videon där det kommenteras sen, eller förstår vad CR menar med "dialed in"? Att folk hakar upp sig på låg fps och animationer får stå för dem, jag fokuserar på VAR är jag i rymden i förhållande till andra saker, en av de mest fundamentala sakerna i ett framtida rymdspel där allting man möter kan vara ens död, du vet försäkring på våra skepp och sen får man se något som ser ut som moln i någon fantasivärld med en ful skybox(som inte är en skybox, ja jag vet, men det ser ändå ut som det här).

123
Skriv svar