Destiny 2 åter i blåsväder efter ny lootlådekontrovers

Robot
Destiny 2 åter i blåsväder efter ny lootlådekontrovers

När det lackar mot jul lackar communityn ur.

#2, #bungie, #destiny, #lootlådor


Medlem

Så många skandaler på så kort tid...tror jag är klar med Destiny


signatur

Game long and prosper

Medlem

Skulle gissa på att kostnaden är samma om inte högre för att låsa upp alla vinter-skins i Overwatch men det klart, Blizzard kan man ju inte kritisera.

Medlem

Kan de inte bara göra ett vanligt ... spel? Utan sånt här.

Medlem

En skandal är inte en skandal förrän media säger det är en skandal

Medlem

Många som påpekar att så länge det är kosmetiska saker är det ingen fara med lootboxes och i detta fall är det bara kosmetiska saker...

Detta påminner mig om exp "skandalen" som bara påverkade en efter man nått max som gav lootboxes som bara är kosmetiska saker. Frågat ca 40 personer när jag gjort Destiny 2 raid och alla utom 2 brydde sig då det bara var bright engrams man fick...

Min uppfattning är att folk som gnäller på Destiny 2 när det gäller Bright engrams (lootboxes) är folk som inte spelar spelet utan bara vill gänälla för gnällandet skull

Medlem

Avinstallerade spelet för någon månad sedan, har inte inte ångrat mig. Sånt har gör mig inte mer sugen heller direkt.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Skulle gissa på att kostnaden är samma om inte högre för att låsa upp alla vinter-skins i Overwatch men det klart, Blizzard kan man ju inte kritisera.

När det ska kritisieras lootlådor och mikrotransaktioner så väljs ett antal hackkycklingar ut, resten slipper kritik.

Quake-konnässsör

Utvecklarna lägger in så spelare köper, måste vara några som köper för att det ligger fortfarande kvar. Själv har jag, och förmodligen aldrig kommer köpa loot lådorna.

Men som sagt, det är också lite de som spelar och som köper dessa loot lådorna som man ska skylla på. Företagen ser möjlighet att tjäna lite pengar, och hur företagets vinkel så ser jag inget fel på detta. Tråkigt men sant.

Medlem

När det är pay to win (Battlefront 2) så blir det ett jäkla liv, och det av rätt anledningar, och folk säger: så länge det bara är kosmetiska prylar så kan ni ha hur mycket loot lådor ni vill. Eververse är ENDAST kosmetiska prylar, och då gnäller folk i alla fall, va fan är det fråga om?

Medlem

Gordon Gekko: Greed is right. Greed works. Greed clarifies, cuts through, and captures the essence of the evolutionary spirit.

Medlem

@DeFeCT: Folk har börjat få upp ögonen för hur även "bara kosmetiskt" kan förstöra spelupplevelsen. Destiny 2-communityt råkar bara vara smarta nog att se igenom skiten som Bungie och Activision håller på med i deras försök att göra Destiny 2 till en pengako som föds av "whales" istället för en meningsfull spelupplevelse.

Önskar att fler communities inte var så fåriska när det kommer till sånt här.

Medlem
Skrivet av Buio:

När det ska kritisieras lootlådor och mikrotransaktioner så väljs ett antal hackkycklingar ut, resten slipper kritik.

Eller så är det olika communitys. Det ena har lite stake och kritiserar(eller ibland bara gnäller), dom andra bara kör på som vanligt utan att tänka till.

Tror inte "hackkycklingar" väljs ut.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

P2W eller kosmetiska saker, det är precis lika illa. Hade detta varit ett singleplayer-spel så jade det nog inte spelat någon roll, men när det är ett multiplayerspel så ÄR utseendet en del av spelet också. Man spelar flera stycken, och alla vill vara unika i både utrustning och utstyrsel. Alla skall inte behöva se likadana ut bara för att man inte vill betala mer för spelet utöver grundkostnaden.

Fine, om man skall ha microtransactions så skall det vara på en enda premiss: Spelet skall vara gratis att införskaffa. Allt annat är bara ren och skär girighet och visar bara att företaget är mer intresserade av att lura av folk pengar än att skapa en spelupplevelse användarna är nöjda med.

Medlem

Ah asså jag fattar inte heller allt gnäll. Allting är kosmetiskt och jag spelade Destiny 2 i 2 veckor innan jag insåg att det överhuvudtaget fanns loot boxes. Ser inget problem med detta alls tbh, och om man ska börja gnälla på varenda lootbox så borde man kanske främst titta åt Valve's håll med CS:GO som BARA har lootboxes för pengar. Dessutom flera siter online som hanterar skiten som gambling.

Medlem

ClockWise har rätt det är bara hjävla gnäll på lootbox och som sagt destiny har bara cosmetic gillar man det inte köp inte skiten man får ju loobox ändå via engrams när man levlar så igentligen behöver man inte köpa det. och cosmetic saker kommer alltid finnas i spel gillar man det inte så finns det inget köptvång. tror folk i dag måste ha nått att gnälla på.

Medlem

Själv avinstallerade jag destiny 2 efter ca 8 timmar spelande, konceptet tilltalar mig inte alls.
Skulle aldrig ha köpt det.

Medlem

Destiny, alltså.... Vet inte vad man kan säga längre

Antar att de använder den vanliga servern som en testserver, och testar sig fram till hur giriga de kan vara innan folk klagar. Folk verkar fortsätta spela ändå


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Helt ärligt så störde jag mig betydligt mindre på de valfria kosmetiska valen än BRISTEN PÅ EN FUNGERANDE JÄVLA CHAT. Det underlättar knappast för ett gruppspel när du inte har en general chat och whispers är begränsade till vänner. Känns mer som ett singleplayer spel med gästspelande stumma medspelare på vägen.

Medlem
Medlem

Blizzards Overwatch finns inte på kartan. Eftersom alla som inte gillar blizzard har redan övergett dom. När dom la all sin kraft på Wow och struntade i dom andra spelserierna i många år. Bara dom mest härdade fansen som klarar väntan är kvar. Därför får blizzard ingen kritik för fansen är ordentligt hjärntvättade redan.

Medlem

Har inte spelat Destiny på över en vecka, tanken är att jag ska komma tillbaka till det men jag har ännu inte hittat lusten.


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Medlem

@Corewin: nej det är för att destiny 2 endgame är kosmetiska föremål

Det finns inget annat att spela för
Så dom har låst end gamet bakom loot boxar som man får betala för och tar evigheter att få om man spelar vanligt

Skulle inte end gamet varit komsetiska föremål så skulle ingen brytt sig

Medlem
Skrivet av kebbe:

Skulle gissa på att kostnaden är samma om inte högre för att låsa upp alla vinter-skins i Overwatch men det klart, Blizzard kan man ju inte kritisera.

Inte alls. Faktum är att jag fick alla Winter-skins till Overwatch förra året genom att bara göra weeklys.

Skrivet av Buio:

När det ska kritisieras lootlådor och mikrotransaktioner så väljs ett antal hackkycklingar ut, resten slipper kritik.

Kan väl ha och göra med att det är enbart cosmetics i OW.

Skrivet av mrpijey:

P2W eller kosmetiska saker, det är precis lika illa. Hade detta varit ett singleplayer-spel så jade det nog inte spelat någon roll, men när det är ett multiplayerspel så ÄR utseendet en del av spelet också. Man spelar flera stycken, och alla vill vara unika i både utrustning och utstyrsel. Alla skall inte behöva se likadana ut bara för att man inte vill betala mer för spelet utöver grundkostnaden.

Fine, om man skall ha microtransactions så skall det vara på en enda premiss: Spelet skall vara gratis att införskaffa. Allt annat är bara ren och skär girighet och visar bara att företaget är mer intresserade av att lura av folk pengar än att skapa en spelupplevelse användarna är nöjda med.

Om du seriöst tror att P2W är lika hemskt som cosmetics så kanske du borde slå upp vad P2W innebär. Sedan hur lurar man folk i t.ex. OW fall? Eller är du en av dessa som är emot microtransaktioner bara för att det är inne att vara det?

Skrivet av Alienshade:

Blizzards Overwatch finns inte på kartan. Eftersom alla som inte gillar blizzard har redan övergett dom. När dom la all sin kraft på Wow och struntade i dom andra spelserierna i många år. Bara dom mest härdade fansen som klarar väntan är kvar. Därför får blizzard ingen kritik för fansen är ordentligt hjärntvättade redan.

ELLER... Så är Blizzardsupportrarna kapabla att se skillnad mellan olika former av microtransaktions istället för att se allt som svart och vitt.

Medlem

Avinstallerat Destiny 2 sedan länge, jag hoppas verkligen att Borderlands 3 levererar när det kommer. Pitchford har sagt att han gillar destiny 2 och har spelat det en del. Men han avslutande även intervjun med att säga att nått i stil med att Destiny kommer bli REKT av Borderlands 3 o skrattade.. bara hoppas på 0 lootlådor o inge krimskrams med skit!

Medlem

@Karmak: Om du pratar om prestige raid gear man får kan man inte få dom lootboxes. Dock håller jag med om att kosmetiska saker är en del av Destiny 2 endgame men inte bara. En stor del är att skaffa alla exotiska utrustning. Vet att jag byter gear ofta beroende på vilken raid event / public event / strike, nightfall / vad jag möter i pvp / eller vad jag är snyggast i.

Jag tycker Destiny 2 fortfarande är ett roligt spel då combat fortfarande känns roligt och har hittat vänner genom spelet som jag gillar att spela med.

För dom som undrar har jag nästan alla Titan / weapon exotic på max power (330) och nästan klar med lighthouse prophecy och fortfarande tycker jag spelet är roligt. Bright Endgrams för mig är något som är på sidan som bara är kosmetiska saker som spelet inte trycker upp en i ansiktet någonsin.

1
Skriv svar