Årsfärska Switch är snart ikapp fem år gamla Wii U i Japan

Robot
Årsfärska Switch är snart ikapp fem år gamla Wii U i Japan

Bara 300 000 exemplar skiljer Nintendokonsolerna åt.

#japan, #nintendo, #switch, #wii-u


Medlem

Skaffade Switch nu till jul till familjen. Har Kart och Mario. Finns det några andra familjespel man bör ha?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

@Pretorian24: om ni inte spelat Overcooked så kan jag starkt rekommendera det, riktigt kul spel om man är 2-4 spelare

Inaktiv

Kan varmt rekommendera Snipper Clips, dock inte till yngre då det är rätt knepigt.

Medlem
Medlem

Jag kommer köpa en Switch väldigt motvilligt men endast för Mario Odyssey i nuläget!

Jag blir bara arg och negativ när jag tänker på alla brister vs priset så det är bäst jag bara är tyst!

Medlem

Gah man är ju sugen på Mario Odyssey men har man en Wii U är det ju typ enda spelet som man får extra om man köper en Switch? :S

Medlem
Skrivet av Freeman:

Gah man är ju sugen på Mario Odyssey men har man en Wii U är det ju typ enda spelet som man får extra om man köper en Switch? :S

Precis samma här har en Wii U, är man inget stort Zelda fan så är det bara Mario Odyssey som känns relevant just nu.

Synd att inte Switch var bakåtkompatibel med Wii U så hade man kunnat köra MK8 utan att behöva köpa det en gång till utan nya banor! Nintendo mjölkar verkligen sina kunder till max! Switch känns inte som något annat än en Wii U Second Edition, de ville nog bara få bort namnet och uppdatera hårdvaran lite.

Har man en 3DS som i mitt fall även så är det bärbara argumentet för Switch väldigt svagt. Trodde Nintendo skulle slå ihop Wii U och 3DS till Switch.

Medlem

@SypherZ: Det har/har haft stora prestandaproblem på switch. Men det kanske är lagat nu?

Medlem

@jOnÄTÄn: Jag har spelat igenom nästan hela spelet och inte upptäckt några problem i spelet, har faktiskt haft riktigt roligt

Medlem

Switchen är väldigt bra när alla tv apparater är upptagna av andra konsoler redan. Skaffar man en switch per tv och har en familj som spelar mycket så är det väldigt behändigt! Är sugen på flera spel just nu men är lite i en switch svacka. Tycker personligen att har man inställningen att köpa en konsol för ett spel bara så gör det inte. För mej så finns det över 10 spel som jag har och vill spela på switchen.

Medlem

Ursäkta dum fråga men laddas joycons när dom är inkopplade till Seitchen när den står i dockan?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

@Pretorian24: Jajamän! Sen håller de i 20 timmar ungefär, pro kontrollen i 40 timmar. Riktigt gött!

Medlem

@SypherZ: Då är det nog patchat o fixat den recensionsvideon jag sett var en ganska tidig version.

Medlem
Skrivet av xverminator:

Precis samma här har en Wii U, är man inget stort Zelda fan så är det bara Mario Odyssey som känns relevant just nu.

Synd att inte Switch var bakåtkompatibel med Wii U så hade man kunnat köra MK8 utan att behöva köpa det en gång till utan nya banor! Nintendo mjölkar verkligen sina kunder till max! Switch känns inte som något annat än en Wii U Second Edition, de ville nog bara få bort namnet och uppdatera hårdvaran lite.

Har man en 3DS som i mitt fall även så är det bärbara argumentet för Switch väldigt svagt. Trodde Nintendo skulle slå ihop Wii U och 3DS till Switch.

Mm och Zelda har jag redan till Wii U så det är väl bara typ "Splatoon 2" och jag har inte kört 1an då jag inte är så sugen på just det spelet :/

Men man får väl se vad 2018 har att erbjuda! Metroid ryktas väl?

1
Skriv svar