Julens konstigaste: Jeff Kaplan sitter framför en brasa i tio timmar

Robot
Julens konstigaste: Jeff Kaplan sitter framför en brasa i tio timmar

Overwatch-mannen tillbringade hela julafton framför en kamera utan att göra ett skvatt.

#jeff-kaplan, #jultraditioner, #overwatch


Medlem

Bara jag som reagerar på att eldslågan aldrig minskar under dessa 10 timmar?


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Fyfan vad tråkigt. Både att se på men även för honom att sitta där.
Är ni säkra på att det inte är loopat eller klippt ?
Fan man måste ju gå och pissa minst en gång på 10 timmar.

Medlem

@ohem: är en gaseldad kamin. Stockarna är bara dekoration.

Medlem

Kolla videon så ser det ut som en ca 1h 20min lång video som loopar. Titta på hur han sitter vid olika punkter i videon.

Medlem

Respekt för någon som kan sitta i tio timmar utan att behöva springa på toa o_O

Medlem

Ja till er som undrar om det är en loop.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Inaktiv

Hoppas och tror det är en förinspelad loop. Annars ganska tråkigt "skämt/installation" att sitta själv hela julafton och inte göra ett skvatt istället för att vara med familjen.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av anon_119148:

Hoppas och tror det är en förinspelad loop. Annars ganska tråkigt "skämt/installation" att sitta själv hela julafton och inte göra ett skvatt istället för att vara med familjen.

Jänkarna firar ju den 25:e, så han missade nog inget.


signatur
Inaktiv

@Carl Johansson-Sundelius: Jag är inte jätteinsatt men kallar de 25:e för julafton som vi kallar 24:e för julafton? Tycker inte det framgick i artikeln om han "satt 10 timmar" på "våran" eller "deras" julafton.

Medlem

Hur det än må vara med "loopen" så är detta ett statement, ett konstverk

Medlem
Skrivet av anon_119148:

@Carl Johansson-Sundelius: Jag är inte jätteinsatt men kallar de 25:e för julafton som vi kallar 24:e för julafton? Tycker inte det framgick i artikeln om han "satt 10 timmar" på "våran" eller "deras" julafton.

Julafton = Christmas eve = 24 Dec
Juldagen = Christmas day = 25 Dec

Klippet på twitch är också daterat 24 Dec, så oavsett om han satt i 10 timmar eller inte var det inte på den "stora" dagen.

Medlem

Om ni vill ha the real deal, en kille sitter och tittar på Nyan Cat i 10 timmar:

Medlem

Hände väl lite iaf? Han annonserade ju ut en ny hjälte


signatur

utassault.net - Assault i UT99 (Still Alive!)

Medlem

Skrämmande att folk tror att han verkligen satt i 10 timmar. Är loopat såklart. De korde samma sak förra året.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Kolla muggen @ 03:12:08

Medlem
Skrivet av Ranx:

Kolla muggen @ 03:12:08

Nice catch. Vad tror du orsakar den där rörelsen?

Medlem

Det är en loop med vissa olika moment då och då (som att packa upp en julklapp osv).

Medlem
Skrivet av anon_119148:

@Carl Johansson-Sundelius: Jag är inte jätteinsatt men kallar de 25:e för julafton som vi kallar 24:e för julafton? Tycker inte det framgick i artikeln om han "satt 10 timmar" på "våran" eller "deras" julafton.

Skrivet av MrMadMan:

Julafton = Christmas eve = 24 Dec
Juldagen = Christmas day = 25 Dec

Klippet på twitch är också daterat 24 Dec, så oavsett om han satt i 10 timmar eller inte var det inte på den "stora" dagen.

I klippnamnet står det 'Yule', som är 'Jul' anglofierat, de menar alltså uttryckligen den nordiska högtiden vi kallar julafton.

Medlem

Så det var därifrån klippet kom när han satt och tittade ut i ingenstans och fick mikrofon stativet i skallen och tappade glasögonen och sedan knappt reagerade på det annat än med en suck och en dyster blick..

Medlem

Mjölken borde ju bli sur!?


signatur

autograph

Medlem

Empire State Building heter en film av geniförklarade Andy Warhol. Den är åtta timmar lång, och visar ingenting annat än Empire State Building ur samma kameravinkel.
Handlingen består i att ljusen i fönstren tänds och släcks!


signatur

autograph

Medlem

Vid 3h och 11min pratar han ju lite iaf.


signatur

Yes... jag har legat under en sten...
Ett av de bästa spelen år 2017

Medlem
Skrivet av nils45:

Om ni vill ha the real deal, en kille sitter och tittar på Nyan Cat i 10 timmar:

https://www.youtube.com/watch?v=D6etnDBV2gY

Haha, bland det knäppaste jag sett tänkte jag, tills jag såg killen som sitter och tittar på killen som sitter och tittar på Nyan Cat i 10 timmar...

Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: Rent tekniskt sett firar vi också den 25:e, förr i tiden så började alla dagar klockan sex på kvällen här i norden, istället för mitt i natten som nu. Så juldagen, som var det vi firade, började den 24:e december klockan 18:00. Så tänk på det ni som öppnar julklappar innan Kalle!

Inaktiv
Skrivet av Arcadia:

Så tänk på det ni som öppnar julklappar innan Kalle!

Skulle aldrig falla mig in då jag inte är en hedning.

Skägg.
10 Chambers

@Arcadia: woa, mindblown. Måste ha varit ett rörigt system.


signatur
Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: Det här var förvisso under medeltiden, när vi började fira kristen jul. På den tiden hade vi ju inte klockor utan när solen gick ner (typ klockan sex) så började nästa dag så det var nog inte rörigt för de som levde då.

Med det sagt, gott nytt år allihopa!

1
Skriv svar