Nintendo hoppas ha sålt 34 miljoner Switch om drygt ett år

Robot
Nintendo hoppas ha sålt 34 miljoner Switch om drygt ett år

I slutet av mars 2019 ska målet nås.

#nintendo, #switch


Medlem

Är väl bara att släppa ett spel baserat på rytm (Guitar Hero) och Pokémon.

Medlem

Sänker de priset eller släpper en enbart stationär version billigare kan jag vara intresserad är endast sugen på Mario odyssé och eventuellt zelda. Inte riktigt värt 3000 + kostnaden av spelen. Har redan xbox och en bra pc för alla vanliga spel.

Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Sänker de priset eller släpper en enbart stationär version billigare kan jag vara intresserad är endast sugen på Mario odyssé och eventuellt zelda. Inte riktigt värt 3000 + kostnaden av spelen. Har redan xbox och en bra pc för alla vanliga spel.

Nintendo sänker priset? ja jo... det lär ju hända anytime soon haha...

Medlem

".. och att DLC är en medveten satsning för att få enskilda titlar att leva längre."

Tycka vad man vill om konceptet DLC, jag tycker om att återvända till Zelda i samband med de DLC som kommit ut. Håller på att köra klart DLC2 till Breath of the Wild och jag upptäcker nya platser i spelet eftersom jag tvingas leta fram EX-materialet på platser jag missade under mina cirka 50-60 speltimmar utan DLC. De saker du får är värt letandet, den senaste DLC:n gjorde det smidigare att ta sig runt på kartan utan att använda fast travel. Nu använder jag både hästar och hästkrafter.

Medlem

Switchen kan mycket väl bli tidernas mest sålda "konsol". Kom ihåg att till skillnad från Wii så kan det säljas flera Switch per hushåll.

Skulle vara intressant om det fanns statistik på hur länge en köpare i genomsnitt behåller sin konsol, de senaste Nintendo konsolerna jag köpt har jag inte behållt längre än ett år, men PS och MS konsoller har jag behållt tills en ny konsolgeneration kommit ut.

Medlem

@SWEBarb: De kan allt sänka priser om de måste köpte wii u när den låg på typ 1790kr. Deras 3ds och new 3ds har de ju släppt budget varianter utav (2ds och new 2ds)

Medlem

Jag är mycke tveksam till att Switch kan bli lika stor som Wii.

Undrar hur länge till de kan hålla så höga priser! Den stora massan av Zelda publiken är nog mättad, och nu är det Mario Odyssey som är dragplåstret. Men efter det så är det bara ett stort frågetecken.

Xbox One X och Ps4 Pro är redo för 4K och VR för en vetting peng, medans Sich har inte ens halva prestandan av Xbox One S och då till dubbla priset och argumentet är att Switch är bärbar.

Medlem
Skrivet av xverminator:

Jag är mycke tveksam till att Switch kan bli lika stor som Wii.

Undrar hur länge till de kan hålla så höga priser! Den stora massan av Zelda publiken är nog mättad, och nu är det Mario Odyssey som är dragplåstret. Men efter det så är det bara ett stort frågetecken.

Xbox One X och Ps4 Pro är redo för 4K och VR för en vetting peng, medans Sich har inte ens halva prestandan av Xbox One S och då till dubbla priset och argumentet är att Switch är bärbar.

Metroid, Pokemon, Bayonetta 3 och Fire Emblem för att nämna några stora titlar som är på gång till Switch, och samtliga med varsin målgrupp.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Metroid, Pokemon, Bayonetta 3 och Fire Emblem för att nämna några stora titlar som är på gång till Switch, och samtliga med varsin målgrupp.

Jepp men jag pratar om titlar för den breda massan. Mario Odyssey är ett spel för alla typer av spelare. Typ en mamma som har noll koll och köper en Switch till sina barn på Gamestop.

Medlem
Skrivet av xverminator:

Jepp men jag pratar om titlar för den breda massan. Mario Odyssey är ett spel för alla typer av spelare. Typ en mamma som har noll koll och köper en Switch till sina barn på Gamestop.

Pokemon är ganska så utbrett. Har aldrig sett så många barn och föräldrar vara ute och gå som när Pokemon Go släpptes.

Gen
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Sänker de priset eller släpper en enbart stationär version billigare kan jag vara intresserad är endast sugen på Mario odyssé och eventuellt zelda. Inte riktigt värt 3000 + kostnaden av spelen. Har redan xbox och en bra pc för alla vanliga spel.

En stationär version som är minst 35-40% billigare än den vanliga hade varit en väldigt bra idé! Som flera andra tycker jag Switchen är fruktansvärt dyr för vad man får. Och 800 spänn för Pro kontrollern? Det är inget annat än totalt vansinne.

Edit : Helt ärligt, en stationär version hade ju sålt som smör. Är ju bara att slänga in Tegra chippet, en fläkt och lite minne i den där plasthållaren så är det klart! Hade kunnat kosta 1800kr och sålt ruskigt bra.

NuZ
Testpilot

Sonen sparade ihopp pengar och köpte en switch nu under mellandagsrean. Kan inget än hålla med om att den är snuskigt dyr för vad man får men Mario är också ruskigt bra gjort och kul. Zelda spelade vi på Wii U. Sen Metroid är väl de ända som lockar senare men håller med andra talare, för dyr och en controller för 800 riksdaler är ett rån


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Jag har aldrig varit mycket för bärbart men Switch är ju vansinnigt underhållande. Att kunna lira Zelda, Odyssey och en uppsjö av trevliga indie-spel på resande fot eller i sängen är helt underbart. Vilolägesfunktionen är fantastisk. Det tar inte ens 5 sekunder att väcka konsolen och vara inne i spelet igen.

Den må vara dyr men samtidigt erbjuder den en, åtminstone för tillfället, unik spelupplevelse. Min PC och övriga konsoler har samlat damm sedan jag införskaffade Switch för två månader sedan.

Spelas just nu:

Zelda: Breath of The Wild
Super Mario Odyssey
Steamworld Dig 2
Rocket League
Overcooked
Project Octopath Traveller
Blossom Tales

På horisonten:

Darkest Dungeon

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Pokemon är ganska så utbrett. Har aldrig sett så många barn och föräldrar vara ute och gå som när Pokemon Go släpptes.

Pokemon är ett undantag förståss.

Zelda, Pokemon och Mariospelen är det största i Nintendos utbud och mest kända titlar.

1
Skriv svar