Sony om Death Stranding: "Aldrig har ett spel utvecklats snabbare"

Robot
Sony om Death Stranding: "Aldrig har ett spel utvecklats snabbare"

Imponeras av Kojima och kompanis effektivitet.

#death-stranding, #hideo-kojima, #kojima-productions


Medlem
Medlem

Det är nog det enda spelet jag är galet sugen efter i dagsläget. Varje gång jag kikar på de trailers som släppts känns det som att Kojima känner mig personligen och vet exakt vad jag tilltalas av.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Det är nog stor risk att detta kommer bli nästa års största kalkon, endast p.g.a. den sjuka hypen av spelet. Nu tycker jag att Metal Gear spelen är bra (förutom phantom pain som jag tyckte var uselt när det kommer till vad som gjorde MGS roligt) men i övrigt har jag inte att Kojima alls är speciell som spelskapare. Men vi får se, jag närmar mig detta spel försiktigt så får vi se vad det blir.

Medlem

Viist trailerna var väll häftiga men som sagt det var inget gameplay så man vet inte om man längtar eller inte, men inttressant kommer det vara iaf.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av marsson90:

Det är nog det enda spelet jag är galet sugen efter i dagsläget. Varje gång jag kikar på de trailers som släppts känns det som att Kojima känner mig personligen och vet exakt vad jag tilltalas av.

Ja, han tillför något unikt med kvalité, lite som Quentin Tarantino, fast sin egen grej då, vilket är sjukt fascinerande.

Skrivet av Esri:

Det är nog stor risk att detta kommer bli nästa års största kalkon, endast p.g.a. den sjuka hypen av spelet. Nu tycker jag att Metal Gear spelen är bra (förutom phantom pain som jag tyckte var uselt när det kommer till vad som gjorde MGS roligt) men i övrigt har jag inte att Kojima alls är speciell som spelskapare. Men vi får se, jag närmar mig detta spel försiktigt så får vi se vad det blir.

Har bara spelat MGSV från Kojima, och det spelet tyckte jag var sjukt repetitivt och överskattat, så jag har inga höga förhoppningar om game-playet i Death Stranding, men jag hoppas att det blir ett riktigt stort och fyllt äventyr i open-world skala, Witcher 3+ anda snackar vi om, hoppas. Att Sony säger att utvecklingen går fort låter inte så bra, hoppas ingen copy-paste som MGSV.

Medlem

@nils45: Ja, MGSV är en katastrof jämfört med de tidigare spelen och det saknade det enda som gjorde MGS serien rolig, den sjukt galna storyn. Jag har inte hört mycket om spelet i sig, försöker hålla mig lite på sidan av det. Men att klara av att göra ett riktigt bra open world spel på så pass kort tid som de har gjort känns inte som att det kommer sluta bra. Problemet med väldigt många open world spel är att de saknar densitet, det finns inget att göra i den stora öppna expansiva världen, det är bara död yta. Densitet är viktigare än storlek så vi får hoppas att om det är open world de väljer att köra att de inte låter världen kännas död.

Geeks Gaming

Hmmm, jag vet inte riktigt vad jag ska tro. Hela kommentaren känns syrlig, sen om syrligheten kommer från Kojimas eller Sonys håll vet jag inte.

Oavsett så ser jag fram emot spelet, dels för att se vad som händer när Kojima får "fria" tyglar och dels för att jag får lite Star citizen vibbar av det hela, vet inte varför 🤔

Medlem

Ingen skulle ha tänkt på den här kommentaren om inte kojima var känd att ta väldigt lång tid på sig. Frågan är om han inte jobbat på idén till spelet långt tidigare.

Medlem

Jag är extremt nyfiken på det! Som med alla Kojimas tidigare spel är det redan "igång", det är otroligt skoj att gröta ner sig i teorier om vad spelet handlar om och hur det fungerar!

Personligen gör det inte så mycket om dom inte visar ren "gameplay" ännu, jag minns när GTA IV och V släpptes man satt och väntade tills releasen innan någon kunde visa gameplay för Rockstar själva visade inte gameplay. Byggde mycket mera intresser från min sida!

Ser fram emot mer info!


signatur

Nämen!

Medlem

2018 kan ni ju glömma iaf, visst vi kanske får se mer va det handlar om, men release nej...

Medlem

Förstår inte alla negativa kommentarer kring MGSV. Visst, det var ett mycket mindre storyfokuserat spel än tidigare, men gameplayet är ju fantastiskt välgjort. Riktig sandbox stealth simulator.

Medlem
Skrivet av Esri:

@nils45: Ja, MGSV är en katastrof jämfört med de tidigare spelen och det saknade det enda som gjorde MGS serien rolig, den sjukt galna storyn. Jag har inte hört mycket om spelet i sig, försöker hålla mig lite på sidan av det. Men att klara av att göra ett riktigt bra open world spel på så pass kort tid som de har gjort känns inte som att det kommer sluta bra. Problemet med väldigt många open world spel är att de saknar densitet, det finns inget att göra i den stora öppna expansiva världen, det är bara död yta. Densitet är viktigare än storlek så vi får hoppas att om det är open world de väljer att köra att de inte låter världen kännas död.

Tycker ändå Mgsv knöt ihop påsen ganska bra. Man fick reda på dom stora frågetecken som fanns i storyn. Hur solid snake kunde döda big boss men ändå inte etc.

I övrigt har inte jag spelat spelet som jag spelade red dead, med timmar av free roaming etc, utan varit fokuserad på uppdragen och sidouppdragen, tror inte heller det var tänkt att vara en free roamer i den aspekten utan mer en streamlined upplevelse med många infallsvinklar.

Det har ju definitivt haft mest gameplay för pengarna i mgsv kontra mgs 1,2,3,4 och den i sig är grym tycker i alla fall jag, fyran hade härlig gameplay men på tok för lite av den.
Har bra koll på storyn och alla anekdoter, så det finns egentligen inte så mycket mer kojima kunde ha berättat utan att ha implicerat massa nya story element som ställt sig i direkt konflikt med den hela sammanvävda storyn.

Det enda jag blev besviken på egentligen var att David Hayter föll bort, speciellt med tanke på att den japanska versionen fick behålla sin original snake.

Fick i alla fall ett avslut på en mästerlig serie.

Medlem

"jag vet inte" känns som en otroligt träffsäker fras när det gäller detta spel, rent generellt


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

@KeyserSoze: Precis. Och Death Stranding kommer bli episkt. GAMEOFTHEYEAR.

Medlem

Bästa med det här är att dom har fått koden till motorn från Guerilla Games och sitter och enhancear den på en ännu mer avancerad nivå. Sjukt taggad på att se allt in game!

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Tycker ändå Mgsv knöt ihop påsen ganska bra. Man fick reda på dom stora frågetecken som fanns i storyn. Hur solid snake kunde döda big boss men ändå inte etc.

I övrigt har inte jag spelat spelet som jag spelade red dead, med timmar av free roaming etc, utan varit fokuserad på uppdragen och sidouppdragen, tror inte heller det var tänkt att vara en free roamer i den aspekten utan mer en streamlined upplevelse med många infallsvinklar.

Det har ju definitivt haft mest gameplay för pengarna i mgsv kontra mgs 1,2,3,4 och den i sig är grym tycker i alla fall jag, fyran hade härlig gameplay men på tok för lite av den.
Har bra koll på storyn och alla anekdoter, så det finns egentligen inte så mycket mer kojima kunde ha berättat utan att ha implicerat massa nya story element som ställt sig i direkt konflikt med den hela sammanvävda storyn.

Det enda jag blev besviken på egentligen var att David Hayter föll bort, speciellt med tanke på att den japanska versionen fick behålla sin original snake.

Fick i alla fall ett avslut på en mästerlig serie.

Tyckte det helt ärligt var ett uselt slut, utan tvekan det sämsta spelet i serien. Storyn var ett stort skämt, större skämt än deras tidigare vansinniga delar. Kommer helt ärligt inte ihåg en enda karaktär ifrån MGSV förutom Snake, Quiet och Ocelot. Vägen de tog med storyn var för mig det sämsta med hela spelet, avsaknaden av Hayter kommer inte i närheten av hur dålig storyn var. Spelet i sig var också en besvikelse, det är nog ett av de enklaste MGS spelen jag har spelat, har du med dig hunden eller Quite på uppdragen så behöver du i princip inte göra något, Quite kan tömma ett helt läger ensam och hunden spottar allt åt dig så du behöver inte göra något. Körde spelet på svåraste bara för att få lite utmaning men nix, finns noll och ingen utmaning i spelet. Var inte ett stort fan av 4:an men jämfört med 5:an så är det ett mästerverk.

Medlem

Hoppas att Death Stranding blir mer linjärt och stor fokus på story.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

@Esri: Tyckte det var koolt att få se liquid snakes hat mot "big boss" frodas och psychomantis relation med liquid.
Gillade även Miller och hur han var grundlurad genom hela spelet.
Hade lite frågetecken kring volgin, man fick inte veta så mycket om varför han var ett brinnande inferno.

Vet förvisso inte om du bara klarat standard slutet som inte säger någonting, eller om du sett det riktiga slutet dvs truth revealed (alternate prologue).

Angående hunden och quiet, så var det ju faktiskt ett aktivt val du gjorde att ha med dom. Jag har bara kört utan buddies öht för jag aldrig gillat att ha en ai kompanjon i något spel till att börja med och utan reflex mode också.
När jag skaffat S i rating har uppdragen varit relativt svåra, nöjde mig aldrig annars, iaf var dom rätt svåra för mig. Mycket trial and error. Kan ju inte mörda folk öht eller bli upptäckt.

Tror inte jag satt fast i något segment i dom andra spelen lika mycket som jag trial and error'at uppdrag i femman.
Men då antar jag att man ska gilla idén av trial and error till att börja med, vilket jag gör. Alltid hållt på så i spel som man kan det i, hitman etc.
Satt väl fast lite när psychomantis byter aktiv kontroller port på en i första och tortyr scenen, minns än idag hur jävla ont i fingret jag hade. Men i övrigt har ju inte något av spelen varit speciellt svåra gameplay mässigt tycker jag inte.
Satt fast på the end i trean också, gav upp och spelade inte på några veckor. Sedan när jag startade igen så dog han av ålder, haha rätt roligt.

Aja, synd att vissa inte fick sin fix tobad. Jag fick mig ett avslut i älskade serien som jag tyckte var ok.

Men ja, spelet är väldigt enkelt om man mördar hela camps och låter hornet växa.
Men då är man ju truly, venom snake också. x'D
Själv så höll jag alltid demon points på minimum och heroism/fame så högt jag kunde.
Det innebar tex att jag nästan alltid extraherade fiender jag ville ha i helicopter etc.

I övrigt tycker jag mgs 2 har i särklass sämst story av alla och tråkigast gameplay, hatade big shell, tankern var kool men på tok för kort men mindfucken i slutet var bara för mycket samt Raiden som var rätt tråkig karaktär, simulationer hit och dit yidayada. Tycker att 3'an kammar hem första plats med allt från bäst story till bäst soundtrack, men hade gärna sett en remake av snake eater i fox engine då jag tycker att just gameplayen i femman var bättre än alla tidigare spel där fyran ligger närmst, men som var på tok för kort, var ju mer cutscenes än gameplay.

Skulle gärna sett en remake på nes spelen också, när solid snake mördar "phantom" big boss. Men något sånt lär man ju aldrig få se då konami gav kojima kicken, får väl se mer plagiat bara med konstiga zombie survival spel med mgs loggan..

Medlem

Jag längtar mer efter att få reda på vad Death Stranding ÄR.

Medlem

@KeyserSoze
Helt ärligt så tyckte jag nog att hela delen med Liquid var det största cringe delen i hela serien, nej fy, det om något jag inte alls tyckte om. Och det kändes inte heller som något som Kojima hade gjort, det för mig var något som Konami pressade inte bara för att ha med Liquid på något sätt. Varken det riktiga eller det snabba slutet var något jag skulle hänga i julgranen, hela spelet kändes extremt rushat, det kändes som att de hade pressat in openworld bara för att det var så marknaden såg ut, det tillförde inget till spelet. Hade de kört på ett mera linjärt spel så hade det kunnat varit bra men allt förbannade farmande med att plocka upp soldater och material gjorde mig mera irriterad än vad man faktiskt kände att man fick ut av det.

Håller med om 3:an, jag tyckte däremot att tvåan var helt ok även om jag inte gillade Raiden som karaktär samt att det var i det spelet som storyn började gå på LSD på riktigt. 4:an hade en del bra saker i sig men tyckte även där att storyn började går rejält utför för att sedan totalt krasha i 5:an. Har däremot inte spelat ett enda av spin off spelen men tror inte de skulle tillföra något, för de känns verkligen som cash grabs ifrån Konami.

Medlem

Gameplay på E3?

Medlem

Hum... snabbhet är inte direkt något som fyller mig med tillit när det gäller speldesign, men jag antar att det var tänkt att låta positivt.

hur det än var med det så blir det intressant att se vad det blir av det hela, men tror inte man ska hypa upp sig alltför mycket eftersom det är för många vaga faktorer.

Medlem

@toern: att teamet arbetar snabbt tycker jag enbart tyder på att de är kompetenta och jobbar bra ihop. Det för mig (som dessutom är utvecklare själv - om än webb) är något mycket positivt.

1
Skriv svar