18:00 - Uppesittarkväll inför Årets Spel 2017

Robot
18:00 - Uppesittarkväll inför Årets Spel 2017

Vi streamar inför avtäckandet av årets bästa spelupplevelser.


Medlem

Ohotad GOTY - Horizon: Zero Dawn.

Så nu kan ni gå och lägga er ikväll istället

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Kul grej med uppesittarkväll! Välgörenhetsstreams är också alltid roligt! Stor tummen upp!

Får se om jag har möjlighet att kika in! Hpppas på det.

Skrivet av Kajlie:

Ohotad GOTY - Horizon: Zero Dawn.

Så nu kan ni gå och lägga er ikväll istället

Håller med dig om Game of the year! Men tänk på barnen!


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

@Kajlie: jag skulle också gärna se horizon på första plats men ohotad är den inte med guldkorn som Zelda och Persona 5.

Skägg.
10 Chambers

Vi kan lugnt konstatera att det är ett av de bästa spelåren på mycket länge! La till länken till insamlingen redan nu.


signatur
Relik 📜

Finns det någon summa där @Carl Johansson-Sundelius ska färga skägget grönt?


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Geeks Gaming

Pubg är ju det enda alternativet!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av emilakered:

Finns det någon summa där @Carl Johansson-Sundelius ska färga skägget grönt?

Kan säga så här, når vi 10 000 så rakar jag av skägget.


signatur
Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Kan säga så här, når vi 10 000 så rakar jag av skägget.

Men vad ska du färga då? Huden?


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Kan säga så här, når vi 10 000 så rakar jag av skägget.

Du kan ju alltid kolla om de tar emot skägghår till peruker. https://support.barncancerfonden.se/org/barncancerfonden/d/sk...

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Kan säga så här, når vi 10 000 så rakar jag av skägget.

Då slänger jag in 1000kr när ni börjar


signatur

Caselabs Merlin SM8 - 4,5 GHz 5820K - Asus x99 pro - 2x Evga GTX 1080 FTW 2152 MHz- 16 GB Dominator Platinum 2800MHz - Samsung 960 1TB pro - wb red 4tb 2x - Evga supernova g2 850 - Custom loop

Ambassadör
Xbox

Grymt bra initiativ! Mycket bra val av välgörenhetsorganisation också, där man vet att det går till något vettigt och helt opolitiskt.


signatur

Jump in.

Medlem

Jag antar att det inte kommer streamas på Twitch?

Personligen tror jag att ni skulle få fler tittare plus att jag föredrar chatten på Twitch mer än på Youtube.

Hur som haver kommer det att bli trevligt.

ps. "uppeittarkvällen " på insamlingssidan. ^^


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Frilansare

@Fezk:
Hej!
Youtube och kanske Facebook, den här gången. Men vi kommer testa Twitch också framöver, håll ut!

Skägg.
10 Chambers

@Fezk: Tuben primärt, svårt att duosända och samtidigt kunna bildmixa på vettigt sätt.


signatur
Frilansare

Hoppas att ni tittar allesammans! Ser fram emot att tjata med er via alla kanaler.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Kan säga så här, når vi 10 000 så rakar jag av skägget.

Live under sändningen hoppas jag.

Medlem

https://imgur.com/a/oJuJo

Min son Vincent kör FZ cosplay

Medlem

Blir PUBG, som är spelvärldens Gangnam Style, årets GOTY så är det bara skamligt. Kan ni med handen på hjärtat sitta om 10-15 år och prata om ”klassikern” PUBG?

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

@Fezk: Tuben primärt, svårt att duosända och samtidigt kunna bildmixa på vettigt sätt.

Jag har tidigare använt mig av en lokal rtmp-server att streama till både Twitch och Hitbox för några år sen. Blir bara encodat en gång, men kräver dubbla bandbredden. Blir exakt samma sak på båda sidorna. Jag fick konfigurerade det dessvärre inte själv, en kompis fixade det.

Ett litet tips bara.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Wolfenstein är min favorit 2017!

Moderator | Testpilot

20 000 kr! FZ är ju så förbannat bra.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Grukk:

Jag har tidigare använt mig av en lokal rtmp-server att streama till både Twitch och Hitbox för några år sen. Blir bara encodat en gång, men kräver dubbla bandbredden. Blir exakt samma sak på båda sidorna. Jag fick konfigurerade det dessvärre inte själv, en kompis fixade det.

Ett litet tips bara.

Det går att lösa genom att köra dubbla instanser av OBS men tyvärr lirade det inte så bra med Stream Deck.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av uberpwnage2.0:

20 000 kr! FZ är ju så förbannat bra.

Alla som gjorde den här kvällen till vad den blev, tack!


signatur
Medlem
Skrivet av Bojkott:

Blir PUBG, som är spelvärldens Gangnam Style, årets GOTY så är det bara skamligt. Kan ni med handen på hjärtat sitta om 10-15 år och prata om ”klassikern” PUBG?

Personligen tror jag det, efter flera år av meh i fps svängen så återinförde pubg riktiga adrenalin pumpade tillställningar igen, och spel sessioner istället för några timmar till kvällar och nätter och skoj som jag får leta mig ända bort till bf1942/bf2 tiden och organiserade turneringar med div. moddar för att hitta åt.

Och detta har hållt i sig sedan april, den organiska tillväxten på ett ea spel som inte varit på rea en enda gång visar att de kommit spelglädje och spelsjälen rätt nära med sin 25.000.000 miljoner märk väl PC kopior och i stort runt 3.000.000 miljoner spelare on-line dagligen.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av cb99:

Personligen tror jag det, efter flera år av meh i fps svängen så återinförde pubg riktiga adrenalin pumpade tillställningar igen, och spel sessioner istället för några timmar till kvällar och nätter och skoj som jag får leta mig ända bort till bf1942/bf2 tiden och organiserade turneringar med div. moddar för att hitta åt.

Och detta har hållt i sig sedan april, den organiska tillväxten på ett ea spel som inte varit på rea en enda gång visar att de kommit spelglädje och spelsjälen rätt nära med sin 25.000.000 miljoner märk väl PC kopior och i stort runt 3.000.000 miljoner spelare on-line dagligen.

-cb99

Exakt. Hade det verkligen varit så dåligt som många säger hade det aldrig spridit sig så organiskt. Vill minnas att man sa samma sak om Minecraft när det begav sig.


signatur
Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Det går att lösa genom att köra dubbla instanser av OBS men tyvärr lirade det inte så bra med Stream Deck.

Jo, men med denna lösning blir det en instans av OBS som streamar till en RTMP som sedan skickar strömmen till Twitch och Youtube. Allt fungerar som vanligt förutom att man streamar till customadress.

Såklart är det inte riktigt helt plug n play då det krävde lite instruktioner i commandotolken, men det fungerade bra, så länge bandbredden fanns.

Tänkte det inte som en lösning på problemet utan ett tips om hur det går att tackla problemet om det skulle bli aktuellt med twitch samtidigt med Youtube.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Måste som sen in i "matchen" också säga kanon intiativ med insamlingen!

Får kika på sändningen i efterskott, och ska inte missa när det med media täckning av-skäggningen sker
Inte mina kr som fick det att passera 10k men lite topp-upp på 20k så jag kan kika på den tillställningen med ett gott samvete

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Skägg.
10 Chambers

@Grukk: Ah, nu hänger jag med. Tack


signatur
Skägg.
10 Chambers
12
Skriv svar