FZ utser – Årets spel 2017!

Robot
FZ utser – Årets spel 2017!

Ett fantastiskt spelår resulterar i en lika fantastisk topplista, men bara en kan vinna.

#goty, #horizon-zero-dawn, #playerunknowns-battlegrounds, #zelda-breath-of-the-wild, #årets-spel-2017


Medlem

Personligen skulle jag nog slänga upp Persona 5 på första plats, och Hellblade på andra plats. Pubg skulle inte få en plats på listan, trots att jag gillar det skarpt.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Att pugb blir 1an visar ju klart och tydligt vad era prioriteringar är någonstans, vad är det ens som gör spelet till 1 utöver det är populärt? Kan ju ge dayz standalone 2an lika gärna.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Att pugb blir 1an visar ju klart och tydligt vad era prioriteringar är någonstans, vad är det ens som gör spelet till 1 utöver det är populärt? Kan ju ge dayz standalone 2an lika gärna.

De förklarar i deras stream kika på den sen när de lagt upp i efterhand.

Medlem

@Vercadi: och fortnite 3:an.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Medlem

Massvis med buggar, dåligt optimerat, fattigt innehåll, blandat omdöme. Givet GOTY!

Geeks Gaming
Skrivet av Vercadi:

Att pugb blir 1an visar ju klart och tydligt vad era prioriteringar är någonstans, vad är det ens som gör spelet till 1 utöver det är populärt? Kan ju ge dayz standalone 2an lika gärna.

Gissningsvis att det är kul?

Medlem

@NordhNet: Kul? Defenetift. GOTY (ÅS) inte i mina ögon.

Men alla tycker vi olika!

Ingen som har rätt eller fel i en subjektiv diskussion/listor.

Medlem

Det är tur att alla har olika smak tänk vad tråkigt det hade varit annars

Medlem

Jag skall förklara varför jag personligen ogillar PUGB som bästa spelet 2017!
Det bekräftar vad EA tror på: multiplayer över singleplayer: så inget behov av story, inga karaktärer, inga dialoger...

Nej till en sådan framtid inom spelbranchen.

Inaktiv
Skrivet av Vercadi:

Att pugb blir 1an visar ju klart och tydligt vad era prioriteringar är någonstans, vad är det ens som gör spelet till 1 utöver det är populärt? Kan ju ge dayz standalone 2an lika gärna.

Vilka prioriteringar pratar du om?

PUBG är ett roligt och beroendeframkallande spel. Antar att FZ-redaktionen tyckt det varit det roligaste spelet i år helt enkelt.
Och DayZ är fortfarande i early access, och det suger rätt hårt också.

Medlem

@B-itta: Alla kan inte gilla samma sorts spel. Var ju massor story magi krafs spel i listan som jag aldrig skulle röra. Ex warhammer. Horizon zeor dawn. persona. divinity. Listan är ju över väldigt bra spel men bara ett får plats på vardera plats. Och nu var det så att redaktionen hade roligt med pubg. Men om du tror att vi inte kommer få trollkarls story spel i framtiden tror du fel.

Jh
Medlem

Fz bäst som alltid Jag gillar era sändningar. Bra lista men jag håller inte med, skulle själv ha satt Thimbleweed Park som nr ett. Riktigt bra. Men men.. Ska bli kul att se Calle köra VR


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

Medlem

Ett spel med 4.5 på metacritic får alltså Game of the year-titeln enligt FZ? Jösses Amalia. Ska inte skriva mer än så, vill inte låta som att jag bor i en saltgruva...


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Redaktör
Skrivet av Nomman:

Ett spel med 4.5 på metacritic får alltså Game of the year-titeln enligt FZ? Jösses Amalia. Ska inte skriva mer än så, vill inte låta som att jag bor i en saltgruva...

Vi utser årets spel utifrån vad vi spelar och gillar, inte vad Metacritics användare röstar på. Många har starka åsikter om PUBG, både positiva och negativa. Vi resonerade oss fram till att PUBG är det vi kört överlägset mest i år, och spelet som väckt överlägset mest reaktioner och högst engagemang på redaktionen. Därför tycker vi det var bäst.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Nomman:

Ett spel med 4.5 på metacritic får alltså Game of the year-titeln enligt FZ? Jösses Amalia. Ska inte skriva mer än så, vill inte låta som att jag bor i en saltgruva...

Det har 86 på metacritic.
User scoren är 4.5 men sådana är ofta helt tokiga på spel. Det säger sig självt att spelet är bättre än 4.5.
Är många som downvotear just för att spelet är så populärt och stjäl uppmärksamhet från deras favoritspel, har inget med själva kvalitén av spelet att göra.

Geeks Gaming
Skrivet av anon_306295:

Det har 86 på metacritic.
User scoren är 4.5 men sådana är ofta helt tokiga på spel. Det säger sig självt att spelet är bättre än 4.5.
Är många som downvotear just för att spelet är så populärt och stjäl uppmärksamhet från deras favoritspel, har inget med själva kvalitén av spelet att göra.

Var tvungen att kolla vad folk skriver i just userscore och det var ju kul läsning. 2/10 för att kartorna var för stora. Låter rimligt

Medlem

Pubg är kul, men knappast GOTY.

Inaktiv
Skrivet av NordhNet:

Var tvungen att kolla vad folk skriver i just userscore och det var ju kul läsning. 2/10 för att kartorna var för stora. Låter rimligt

Är ofta folk som inte ens spelat spelet för att deras dator suger eller nåt men vill tycka till ändå.

"Devs cashed in before the word could get out...This game is trash do not waste your money on it. Supposedly out of early access yet still full of lag, desync, glitches, bugs, and oh man do they have a ton of cheaters, but don't worry they don't acknowledge the cheaters so they don't have to fix it. Hasn't made much progress from the Arma mod days if you take away the slight graphics upgrade."
0/10.

Personen har uppenbarligen inte spelat Arma heller då Arma 3-modden har betydligt bättre grafik än PUBG.

Geeks Gaming
Skrivet av Svensson:

@NordhNet: Kul? Defenetift. GOTY (ÅS) inte i mina ögon.

Men alla tycker vi olika!

Ingen som har rätt eller fel i en subjektiv diskussion/listor.

Lite så. Jag hade antingen Zelda eller Horizon som 1:a/2:a, PUBG hade jag tippat som 3:a. Men som du säger, alla är olika

Medlem
Medlem

Jag skriver sällan något negativt, men eran lista känns ungefär så som trenden går i Cyka Blyat träsket. Trist att gediget hantverk inte premieras utan att buggiga, hackervänliga och komplett innehållslösa spel kan komma så högt upp. Som någon skrev tidigare. Hade det stått EA som utgivare på PUBG hade ingen ens spelat det.

Medlem
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

@B-itta: Alla kan inte gilla samma sorts spel. Var ju massor story magi krafs spel i listan som jag aldrig skulle röra. Ex warhammer. Horizon zeor dawn. persona. divinity. Listan är ju över väldigt bra spel men bara ett får plats på vardera plats. Och nu var det så att redaktionen hade roligt med pubg. Men om du tror att vi inte kommer få trollkarls story spel i framtiden tror du fel.

Vad snackar du trollkarl om? Är alla storydrivna spel nån sorts magispel för dig eller?

...

Skägg.
10 Chambers

Alltså, ni är fantastiska. 20 000 kr!


signatur
Medlem

Ska man utse Goty i spelade timmar nu mera? Fan, då vinner Wow varje år i min egna lista =/

Frilansare

@Luffan:
Eller så utser man ÅS baserat på hur roligt man tycker spelet är?

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Alltså, ni är fantastiska. 20 000 kr!

Verkligen awsome, trodde det skulle stagnera efter showen.

Medlem

@Joakim Bennet: jättekul när jag fick chans på en tjej medans jag spela King Oddball. ÅRETS SPEL. *

*storyn är fikterad

Skriv svar