Tillsammans samlade vi in över 20 000 kr till Barncancerfonden!

Robot
Tillsammans samlade vi in över 20 000 kr till Barncancerfonden!
Medlem

Starkt jobbat!


signatur

Burn in the light.

Medlem

Kunde ju ha promotat det hela lite bättre kring insamlingen.

Roligt, eller kanske rättare sagt bra att ni gör ett event kring det hela då cancer över lag är något man aldrig ska behöva genomlida.

Hoppas det blir mer bidrag till bra ändamål!?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av redruM:

Starkt jobbat!

Av alla!

Skrivet av nekered:

Kunde ju ha promotat det hela lite bättre kring insamlingen.

Roligt, eller kanske rättare sagt bra att ni gör ett event kring det hela då cancer över lag är något man aldrig ska behöva genomlida.

Hoppas det blir mer bidrag till bra ändamål!?

När tanken slog oss fanns det begränsat med tid att förbereda något storskaligt och som jag skrev, man är alltid lite försiktig första gången man prövar något för man vet inte hur det ska tas emot. Men gårdagen är beviset på att det kan bli otroligt lyckat och vi kommer därför göra mer sådana här saker, i större skala och med ännu mer fanfarer.


signatur
Quake-konnässsör

Känns roligt och kunna bidra och ge tillbaka för den servicen man får på FZ, och uppesittarkvällen var rolig och titta på.

Ser fram emot Viktors nya spel, får se om han blir lika pratglad som Josef sedan på Game Awards

Skägg.
10 Chambers

Vi är uppe i 23 000 kr nu!


signatur
Medlem

Grymt jobbat med insamlingen. Missade totalt detta igår så tur att ni upplyste om det idag. Nästa gång får ni promota det lite bättre😜. Självklart skänkte man en slant med. Når vi 30k innan kvällen tro?

Relik 📜

@Carl Johansson-Sundelius: Vad har vi för stretch goal på 25 respektive 30?


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Skägg.
10 Chambers

Hm, verkar ha problem med att återställa mitt konto hos Tradera, jobbar på att få upp kalenderauktionen....


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av emilakered:

@Carl Johansson-Sundelius: Vad har vi för stretch goal på 25 respektive 30?

Vid 25 spelar jag ett annat skräckspel (VR eller ej) som forumet får bestämma.


signatur
Medlem

25K har vi passerat om jag såg rätt, bra jobbat alla.

Skägg.
10 Chambers

@Mindrax: Så otroligt tacksamma.

Skägget rök tidigare idag.


signatur
Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: Jag såg det, tur att det växer ut snabbt igen

Medlem

Hur vet ni att pengarna går dit vart dom ska ?? Hur kul är det om en gammal politiker tar ett arvode på 25000
sen går resten till skatter i shiat ??

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av MusseÖL:

Hur vet ni att pengarna går dit vart dom ska ?? Hur kul är det om en gammal politiker tar ett arvode på 25000
sen går resten till skatter i shiat ??

Jag får bara anta att du skriver detta av ren oro över att pengarna faktiskt inte kommer till nytta. Barncancerfonden är den enskilt största finansiären av forskning kring cancer hos barn och kontrolleras av svensk insamlingskontroll, vilket garanterar att minst 75 % av intäkterna går till ändamålet.


signatur
Medlem
Skrivet av MusseÖL:

Hur vet ni att pengarna går dit vart dom ska ?? Hur kul är det om en gammal politiker tar ett arvode på 25000
sen går resten till skatter i shiat ??

Barncancerfondens generalsekreterare förvaltar pengarna väl med sin månadslön på 87000kr.

Roligt med en lyckad insamling, trist att fonden inte förvaltar pengarna bättre.

Medlem

Barncancerfonden har funnits i så många år men barn med cancer ökar och avlider i större skala än förr.

Många cancerfonder har ju lurat människor, vad gör barncancerfonden annorlunda?

Kan man följa pengarna så att säga?


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag får bara anta att du skriver detta av ren oro över att pengarna faktiskt inte kommer till nytta. Barncancerfonden är den enskilt största finansiären av forskning kring cancer hos barn och kontrolleras av svensk insamlingskontroll, vilket garanterar att minst 75 % av intäkterna går till ändamålet.

Enligt deras egna hemsida används 62% till "forskning och utbildning"

https://www.barncancerfonden.se/jag-vill-bidra/sa-anvands-din-gava/

Medlem

Vart går resterna av pengarna då

Medlem

@MusseÖL: Om du går in på länken får du upp direkt vart pengarna går.

1
Skriv svar