Dark Souls 2 firar 200 miljoner dödsfall

Robot
Dark Souls 2 firar 200 miljoner dödsfall
Medlem

Och det känns som att 100miljoner dödsfall står jag för 😂

Medlem

@theailer: MEN BARA så lite :O! Skäms du får bidra med fler hehe =).

Medlem

Hur fick dem in statistiken? Är Dark Souls 2 ”always online”?

Medlem

Det är online som är default-spelstilen, för att ha pvp-invasioner och meddelanden i världen.
Men jag undrar ändå om de samlar in statistik för de spelar "offline" utanför pvpet, men ändå har en uppkoppling utan att ha blockerat spelet...

Gen
Medlem
Skrivet av Chiefen:

Hur fick dem in statistiken? Är Dark Souls 2 ”always online”?

Undrar detsamma som du. Hade förstått om nyheten gällde Bloodborne eller Dark Souls 3.

Medlem

Så många timmar man lagt ner i DS DS2 hade enligt mig den bästa PVPn. Min Butcher Cleaver build var helt underbar

@Chiefen & @Gen har för mej att man kan se hur många som har dött uppe på den stora sten statyetten där han kille sitter i Majula..


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Fragtjuv

Skulle gissa på 150 miljoner...


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Dark Souls 3 är väl inte mer online än Dark Souls 2?
Nä det känns som att den här statistiken gäller de som haft spelet uppkopplat mot servern. Och att det alltså rör sig om betydligt fler dödsfall egentligen.

Undrar hur många dödsfall som skett i de övriga soulsbornespelen per år i snitt. DS2 känns nämligen som det lättaste av dem i mina ögon.

Medlem

@slarron: Haha, just nu så förser jag Nioh med mina dödsfall istället

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Dark Souls 3 är väl inte mer online än Dark Souls 2?
Nä det känns som att den här statistiken gäller de som haft spelet uppkopplat mot servern. Och att det alltså rör sig om betydligt fler dödsfall egentligen.

Definitivt! Jag dog bra många gånger i DS2 men spelade enbart offline, så riktiga siffran är klart mer än 200 mille.

Medlem

Maffigt.

Jag har garanterat dött ett par hundra gånger i det här spelet. Jag lirade det mycket på ps3 sedan även på ps4an och kört lite olika karaktärer man skapat genom åren och ibland dör man helt enkelt.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

1
Skriv svar