Mys-RPG till en äldre Mac över nyår

Medlem
Mys-RPG till en äldre Mac över nyår

Hej! Nu över nyår är jag bortrest i några dagar, i gott sällskap, men önskar ändå att få gå undan och gejma lite för mig själv. Jag söker efter ett spel som exempelvis Baldur's Gate, Planescape Torment eller Icewind Dale men är även öppen för liknande förslag. Det ska så klart vara kompatibelt med Mac OS X.

Min dator är från 2009 med Intel Core Duo 2,66GHz, och GeForce 9600M GT 256Mb. Prestandan mellan olika spel är markant olikartad. StarCraft 2 fungerar helt ok medan Oxenfree endast levererar runt 5 fps. Därför söker jag efter ett spel som inte är särskilt krävande när det rullar på Mac OS X.

Angående spelen söker jag efter något inte alltför komplicerat, något som inte tar 60 timmar att ta sig igenom men som samtidigt har en intressant story och bra stridselement. Jag är rädd att Baldur's Gate-spelen är för långa, att Planescape Torment är för långsamt men att Icewind Dale kanske är en bra balanserad sammansättning. Vad tror ni? Har någon erfarenhet av att spela dessa spel på en Mac?

Tack på förhand!

P.S. Ja, jag är medveten om att Windows är totalt överlägset när det kommer till spelprestanda men jag är inte intresserad av att skaffa det till min Mac. Tack ändå

Medlem

Jag är tyvärr inte så haj på Mac-spel, men vet att Dungeon Siege skall ha getts ut där. Underbart spel, med miljö och musik som är topp. Finns på Steam för knappt 10 SEK. (Vet inte hur steam fungerar på Mac dock...)

Annars är väl Diablo II för Mac också? Kanske inte mycket att "gotta ned sig i" men.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Ett fint förslag men det verkar inte som att Dungeon Siege finns till Mac, åtminstone inte när jag letar.

Medlem

@KonradA: Fallout 1+ 2

Vill även minnas att BG1 är kortare än Icewind Dale 1 (definitivt kortare än ID2) men kanske är ett felaktigt minne. Hade sagt Planescape Torment om du inte avfärdat det dock.

Medlem

@KonradA

Diablo 3
Darkest Dungeon
Pillars of Eternity
Divinity: Original Sin
The Witcher 2
The Banner Saga 2
Undertale
Wasteland 2: Director’s Cut


signatur

Niet.

Medlem

Nox är väldigt mysigt.

Skrivet av KonradA:

P.S. Ja, jag är medveten om att Windows är totalt överlägset när det kommer till spelprestanda men jag är inte intresserad av att skaffa det till min Mac. Tack ändå

Det är väl mer att Windows är överlägset när det kommer till spelutbud.

Medlem

Ladda ner OpenEMU så har du oändligt med godis till din Macbook, själv kan jag rekommendera Golden Sun till GameBoy Advance.


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Medlem
Skrivet av KonradA:

Ett fint förslag men det verkar inte som att Dungeon Siege finns till Mac, åtminstone inte när jag letar.

Jag har ingen aning om dessa sidor är legala, så tala gärna om med en gång om det är fel. Jag hittade spelet på macintoshrepository och myabandonware där det står att det är Abandonware. Har dock inte testat och vet heller inte vad det är för sajter, ville bara söka lite för att hjälpa till.

// edit; Anmälde mitt eget inlägg så förhoppningsvis kommer FZ-crew säga vad dom tycker snart.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

1
Skriv svar