Tyskland säger nej till förbud mot våldsspel

Robot
Tyskland säger nej till förbud mot våldsspel
Medlem
Tyskland säger nej till förbud mot våldsspel

Tur för dem, hade det gått igenom hade ju piratkopieringen ökat lavinartat i Tyskland

Medlem

Grattis Tyskland!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Herregud... Grattis Tyskland


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Grattis! Verkar som ett helt vettigt beslut. Mindre mamma-stat och mer personligt ansvar. Upp till föräldrarna att kontrollera vad deras barn spelar trots allt, och PEGI-märkningen finns ju redan för att hjälpa med det.

Medlem

Grattis grattis. Tur att detta inte gick igenom


signatur

<3

Medlem

Visst är det väldigt lätt att hävda att Tyskland i modern historia har varit väldigt duktiga på att hitta syndabockar och att detta lett till något...suspekta beslut på den politiska sidan, men jag hade faktiskt hoppats att folk hade insett att man inte går runt och skjuter folk för att man spelat Counter Strike.

Medlem
Skrivet av Eravathar:

men jag hade faktiskt hoppats att folk hade insett att man inte går runt och skjuter folk för att man spelat Counter Strike.

jag sköt min svåger rakt i bröstet en gång, med en paintball, very satisfying

måste bero på cs helt klart

Medlem

Gud vilken moralpanik ett land kan gå igenom efter ha varit orsaken till två världskrig.

Skönt i alla fall att höra, annars hadde vi andra här i Europa säkert drabbats till någon grad också.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Härligt, det var bra nyheter. Jag gläds med de tyska spelarna

Medlem

Tyskland är ett mycket märkligt land.

Landet som förpestade världen med både kaisern (WW1) och nazisterna (ww2) tillåter inte våld i datorspel (länge var t.ex. rött blod i spel totalförbjudet, kanske är det det än idag?).

Den ena ytterligheten har resulterat i att man gått för långt åt andra hållet istället.

Ett annat land där censur och förbud lever sitt eget liv är märkligt nog Australien. Det är helt ok att gå ut och skjuta 30 dingos för nöjes skull men att stjäla en bil i ett datorspel är totalförbjudet.

Skönt, då får tyskarna fortsätta spela sina KILLER SPIELE.

Medlem

jag är imponerad , grattis tyskarna!

grattis tyskland

Medlem

And justice be done!


signatur

Game long and prosper

Medlem

Dem som förbjuder våld i spel är patetiska..
Förbjud filmer och internet istället för där kan man få se riktigt brutala saker.

Medlem
Medlem

Gött för dom

Medlem

Haha, Grattis Tyskland! Är riktigt glad för tyskarnas skull. Hoppas verkligen inte att vi får lida på samma sätt, NÅGONSIN!


signatur

I'm having noobs for breakfast

Gen
Medlem

Uppfostra barnen bättre vetja

Medlem
Skrivet av Gen:

Uppfostra barnen bättre vetja

Hahha, så sant


signatur

I'm having noobs for breakfast

Medlem

ja det vore ju för fan helt jävla sjukt med ett sådant förbud!

gött för tyskland att det gick vägen!

Medlem

Bra!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

1
Skriv svar