Vilket spelår! De mest firade spelen under 2017

Robot
Vilket spelår! De mest firade spelen under 2017
KoP
Medlem

Har inte spelat ett enda av dom där spelen men spelåret blev ganska bra ändå.

Medlem
Skrivet av KoP:

Har inte spelat ett enda av dom där spelen men spelåret blev ganska bra ändå.

Håller med! Nöjd med spel året, men denna lista innehåller endast ett av spelen jag spelat/älskat 2017... (Horizon)

Medlem

Mario Odyssey är ju kanon men Galaxy var mer nyskapande. Mest tid har jag lagt på Mario Kart och Zelda.

Medlem

Jag är helt offside här, har mest spelat ghost recon wildlands i år. (och civ 6)
Orkar tyvärr inte ge mej på allt nytt som kommer när tiden till spelande blir mindre. Men ser iaf fram emot far cry 5.

Medlem

Divinity Original Sin 2 är verkligen helt makalöst bra. Trodde det var åldern som gjorde att man inte längre upplevde samma magi som på Chrono Trigger-tiden men det var bara ett riktigt jävla bra RPG jag saknade.

Medlem

Har ingen backlog då det inte finns något kul att spela oavsett format. Får fortsätta med Destiny 2 tills Far Cry 5 släpps.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Moderator | Testpilot
Skrivet av SID 6.7:

Har ingen backlog då det inte finns något kul att spela oavsett format. Får fortsätta med Destiny 2 tills Far Cry 5 släpps.

"Finns inte något kul att spela", och så spelar du Destiny : )))))))))

Skämt åsido. Hoppas Far Cry 5 levererar. Vill gärna spela det i coop!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Har bara Divinty och Horizon av de på listan, det senare har jag inte klarat ut då det spelet kändes som en gäsp och storyn känns helt efterliven.

Tycker att Nioh förtjänar en plats men det är väl inte tillräckligt "casual".

Men mest timmar 2017 för mig har nog ändå spenderats i ARMA3. Det är ett spel som aldrig riktigt går ur tiden.

Medlem

Aha får kolla upp vad divinty är för ett spel. Annars så har jag spelat alla spel som är markerade rött i listan. Förra året var otroligt bra och har kvar mycket att spela! Önskar mig inga fler spel nu i vinter vår men lär endå köpa fler bara för att.

Medlem

Bra lista tycker jag! Nier automata är årets för mig bästa spel. Soundtracket är helt fantastiskt och storyn är något för mig helt nytt, mystiskt och gripande. Skön combat och annorlunda upplägg. Spelade Horizon Zero dawn paralellt och den storyn bleknade i jämförelse. Har dock inte någon switch så har inte testat flera av spelen.

1
Skriv svar