Blodiga Netflix-Witcher kommer inte att bli urvattnad

Robot
Blodiga Netflix-Witcher kommer inte att bli urvattnad

Exekutiva producenten ger oss sitt ord.

#netflix, #the-witcher


Medlem

Med tanke på att Game of Thrones är nedtonad från böckerna och Netflix har inget som ens kommer i närheten av GoT i sitt sortiment så tror jag inte han kommer kunna hålla sina ord.

Förhoppningsvis blir det en Geralt från böckerna och inte från spelen.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Med tanke på att Game of Thrones är nedtonad från böckerna och Netflix har inget som ens kommer i närheten av GoT i sitt sortiment så tror jag inte han kommer kunna hålla sina ord.

Förhoppningsvis blir det en Geralt från böckerna och inte från spelen.

Hon* och ja jag håller med dig, tror inte detta kommer att bli bra. Jag har dock inget problem vilken Geralt det blir eftersom att jag tycker spelversionen är ganska lik boken. I boken kan man ju läsa om hur Geralt tänker också kanske dfr folk inte tycker han är sig lik.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Med tanke på att Game of Thrones är nedtonad från böckerna och Netflix har inget som ens kommer i närheten av GoT i sitt sortiment så tror jag inte han kommer kunna hålla sina ord.

Tv-serien Game of Thrones är uppskruvad, de säljer med sex och våld. Böckerna innehöll det också, men det kändes mer naturligt. I kort kan man säga att tv-serien behållit allt sex och våld, men tagit bort en massa story.

Medlem

geralt blir en mörkhyad kvinna istället

nä men seriöst , hoppas den blir mörk och blodig. med asbra effekter.

Medlem

Witcher 3 är typ det bästa jag spelat men ska man göra film/serie av det så får man nog jobba lite på berättandet.
Fattar inte varför allt jämt ska göra crossovers, liksom alla verkar vilja ha Zelda-anime/film och witcher-filmer och Dawson creek-spel. Det åsido, jag hoppas på är en film baserad på golden eye 64


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Inaktiv

@FejkFejksson: Det är inte vad en crossover är.
Från Wiki: "En "renodlad" crossover innebär att historien är reell i båda de fiktiva världar som är involverade."

Humm...ja jag vet inte riktigt vad jag ska tro...

Helst hade jag sett en serie som varit baserad (mer eller mindre) på spelen, särskilt 1:an och 3:an. Har bara läst en av böckerna och den tyckte jag var på sin höjd "hyfsad", så fokus på spel-Geralt känns ganska naturligt för mig.

En tv-serie som gör böckerna rättvisa, kan jag inte föreställa mig berör mer en en mycket liten minoritet men en serie som gör spelen (i synnerhet 3:an) rättvisa är det som nästan alla efterfrågar. Så därför gör det mig närmast bekymrad när det står att hon har näsan i böckerna.

En tv-serie med ungefär samma mängd sex & våld som de två första säsongerna av GoT men med tillägget av de mer typiska "witcher ingredienserna" (monster av massa slag, kontrakt, magi etc. etc.) samt en mindre dystopisk/fatalistisk känsla än GoT. Alltså, dra ner på på det hela med "alla-rollfigurer-kan-dö" och "god-eller-ond-det-går-åt-helvete-ändå".

Då hade det kunna bli något verkligt speciellt.

Medlem

@anon_119148: ok där ser man. Vad säger man när man översätter från ett annat medium då?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

@grollo_92: ok där ser man. Vad säger man när man översätter från ett annat medium då?

Adaption är nog det bästa uttrycket.

Medlem

@Ti994a-C64-Amiga-PC har jag förstått dig rätt? Du vill att en Witcher serie ska vara MINDRE dystopisk/fatalistisk än GoT? Om det är något som spelen fångat från böckerna så är det hur hemsk världen är och att Sapkowskis värld är fatalistisk. SPOILER för böcker och spel. Syns tydligt i "Law of Surprise" vilket är hur Ciri blev Geralts dotter. Sapkowskis värld är minst lika fatalistisk som Martins och har i min mening tydligare teman av nihilism, pro- och antidemokratiska tankar, feminism, chauvinism och ja fatalism. Men det är bara vad jag tycker från att läst genom både Martins och Sapkowskis böcker och diverse relaterade saker (tv-serier, spel osv).

Medlem

Så efter två asdåliga serier kommer denna bli bra. Inte en chans

Har någon tv-spels adaption blivit riktigt bra? Assassins Creed var väl okej, nya Tomb Raider känns så där, risk att det blir en crowdpleaser. Kanske det är samma problem med böcker -> film, böckerna är oftast så otroligt mer detaljerade och rika så att översätta det till 2-3 h film är inte rättvisande. En serie kanske är bättre, men ändå inte samma djup.

Medlem

Jag är optimist!
Jag hoppas och tror att det kommer bli riktigt bra!

Men tyvärr har jag ofta fel i min optimism...

Ambassadör
Xbox

Jag väljer att vara optimistisk till det här. Jag tror att det kan bli riktigt bra! Så länge det inte är något PG12-skit inblandat så finns det hopp. Börjar bli allergisk mot all snuttifiering av allt hela tiden.


signatur

Jump in.

Inaktiv

@aholman: Bra pessimism där kompis. Vet ej varför två asdåliga försök skulle göra även denna asdålig? Om något borde de två försöken sporra och varna skaparen denna gång att inte göra samma misstag då med facit i hand hur dålig kritik de fick.

Medlem

@anon_119148:
Som med Owe Boll. Nästa film lär dra in fler Oscar än Titanic om han nu förutsätter göra film.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv

@marcus8958: Hahaha bra poäng men vill dock påpeka den distinkta skillnaden att i Uwe Boll fallet är det samma pajas som gör filmerna, i det här är det inte samma som gjort de tidigare serierna/filmerna samt har Netflix i ryggen som både lär innebära resurser men även kvalitetskrav.

1
Skriv svar