PUBG-chefen vill se Battlegrounds på "varje plattform"

Robot
PUBG-chefen vill se Battlegrounds på "varje plattform"

Xbox-exklusiviteten lär inte hålla för evigt.

#battlegrounds, #pubg


Medlem

Isåfall har de nog flera årsverken av optimering framför sig om de vill att man ska spela med mer än två dussin FPS. Det räcker med att jag startar PUBG på datorn för att min Switch ska börja kallsvettas av andrahandsångest.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Tycker pubg idag på pc funkar riktigt bra.
Dock så kanske optimeringen inte är helt 100.
Då jagg upplevde en prestandaboost i spelet som jag inte upplevt i nått annat spel då jag nyligt bytte processor från i7 3770k till i7 6700k


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Pjotor:

Isåfall har de nog flera årsverken av optimering framför sig om de vill att man ska spela med mer än två dussin FPS. Det räcker med att jag startar PUBG på datorn för att min Switch ska börja kallsvettas av andrahandsångest.

Låter märkligt att du har sådana problem. Flyter i 60 fps för mig utan problem (mer går inte då jag sitter på en gammal monitor).

Däremot finns det en hel del andra tekniska problem i form av rubber banding, desync osv.

Medlem

vad är det som gör detta spel så enormt populärt ? jag är nog en av få som inte känner nåt sug efter detta direkt..

Medlem

Flyter dåligt på min one s men ja "tvingas" kära den versionen pga vännerna. På ps4 lär det bli värre med tanke på processorn. Man behöver nog minst ps4 pro eller one x om de inte lyckas optimera det väldigt väl.

Medlem

@Sisyr: Nå, det har blivit mycket bättre på PC och även min fyra år gamla rigg klarar det på low/medium i 50-70 FPS beroende på omgivningen. Med två dussin FPS syftade jag på prestandan i Xbox. Det är fortfarande ett tungt spel, särskilt för konsoler, och jag tror inte på en release till t.ex. Switch. Men det vore kul att bli motbevisad.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

"...Släpptes till PC den 21 december" Till Windows heter det väl? PC finns väl inte lägre?

https://www.fz.se/plattform/pc

Medlem

@SWEBarb: det finns.mycket förklarat vad.som.gör.detta.bra.
Men det måste nästan upplevas.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Skönt att man slipper skiten på PS4. Hoppas att Sony inte bara ser dollartecken och faktiskt ser till att det fungerar bra om det väl släpps.

Medlem

Mycket vill ha mer. Hur kul folk än tycker att det är så känns det rätt girigt att släppa detta, nedbantat som fan, på typ switch. Går ju i typ 12 fps på xonex.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Verkar som väldigt många tycker Xbox versionen av PUBG än så länge är ganska skräpig? Kommer kanske ta ett tag oavsett innan det funkar bra på konsoll.

1
Skriv svar