Ett modernt X-Wing? Indieteam pitchade en sådan Star Wars-idé
Jag är ej rätt person att bedöma denna sorts spel men tycker det ser riktigt bare bones ut och faktiskt rätt tråkigt. Enda man gjorde i videon var att flyga runt och peppra laser på små rymdskepp och man har autoaim om siktet är tillräckligt nära. Menar bara att jag tror det skulle bli för repetitivt i dagens spelvärld.
Släng in lootlådor och meningslösa progressionssystem så kan vi snacka.
Påminner mer om Rebel Assault än X-Wing men det hade nog inte varit sämre än de spel som EA har skapat. Ser hellre att Activision tar över licensen, låt Raven Sotfware göra en värdig uppföljare till Jedi Outcast/Academy för inget annat SW spel har lyckats bättre med att få mig som spelare att känna" mig som en Jedi/Sith i ett FPS spel.
Jeg våger påstå at spill i dag må være hakket bedre enn det spill var før, når det gjelder akkurat spillmekanikk.
'Retro' eller 'nostalgi' er rett og slett ikke bra nok.
Etter å ha kikket på videoen in artikkelen her, så synes det klart at:
* GUI/overlay er bråkete, på ingen måte noen "sim".
* AI fiender som flyr mot deg, men som så snur tvert om like foran deg slik at du kan skyte på dem, er bare dumt og trist.
* Lite informativ oversikt over situasjonen. Det å bare fly rundt og skyte på fientlige romskip er heller kaotisk og mer meningsløst.
Her er forresten en ide hvis noen har lyst å lage et Star Wars spill med lyssabler:
* I stedet for kollisjonsobjekt. Ha bare et fåtall typer animasjoner, én hvor lyssabelen svinger igjennom en figur eller et objekt, og så et antall ulike forhåndslagede animasjoner hvor man ser to lyssabler kolliderere på ulike vis. Så styres kampen med andre attributter enn noen fysisk kalkulasjon, slik som: stamina, initiativ og teknikk (måte å svinge lyssabelen). Det er viktig da at alt og alle faller om døde etter å ha blitt truffet av et sving med lyssabel, ellers blir det dumt og likner på SWTOR sitt teite kampsystem for lyssabler, hvor de lyssablene kun er glorifiserte stokker som man slår andre med.
"EA was very gracious in listening, but it never came to anything, and we moved on" = kalla handen. Lägg ner den här skiten nu. Jag vill pitcha ett half-life som gör allt "alla" vill ha men inte fan spelar det nån roll.
min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.
Jag är ej rätt person att bedöma denna sorts spel men tycker det ser riktigt bare bones ut och faktiskt rätt tråkigt. Enda man gjorde i videon var att flyga runt och peppra laser på små rymdskepp och man har autoaim om siktet är tillräckligt nära. Menar bara att jag tror det skulle bli för repetitivt i dagens spelvärld.
Släng in lootlådor och meningslösa progressionssystem så kan vi snacka.
Ser ut som det spelas på konsol så auto aim är nog givet där.....
Ser ut som starfighter assault i Battlefront 2
Tänkte på samma sak. Lite mjukare styrning ser det ut som i videon men mycket mer auto aim och allt annat verkar mer basic.
PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U
Det var ju visserligen bara en pitch och lite väl arkadig för mig. Men med lite justeringar hade det ju kunnat blivit riktigt bra. EA, alltså vad vad håller ni på med egentligen?
Alltså med lite justeringar hade det blivit som i Battlefront 2.
PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U
Alltså med lite justeringar hade det blivit som i Battlefront 2.
Haha, ja vilken hemsk tanke.