Star Wars Battlefront II slår tillbaka – enligt analytiker

Robot
Star Wars Battlefront II slår tillbaka – enligt analytiker

Michael Pachter tror att försäljningen kommer ta fart.

#dice, #electronic-arts, #star-wars-battlefront-2


Medlem

Pachter sa också en gång i tiden att Nintendo och pc gaming var död xbox var allt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Avstängd

Är analytikern full eller?

Medlem
Skrivet av Manslut:

Är analytikern full eller?

Förstår inte riktigt vad du menar. Att han är full för att gör en bra analys på läget?

Medlem

Tror inte det, finns så mycket spel nuförtiden att om du inte lyckas dag 1 så är du nästan körd, framför allt aaa titlar.

Medlem

Skulle inte förvåna mig. Få konsumenter är så dumma som "gamers".

Medlem

@Molotov: Man kan bara analysera det nuvarande läget. Svårt att läsa information om framtiden som inte är offentlig. T.ex hur Nintendo Switch skulle se ut.

Medlem

Känns tveksamt, Varit inne i ett antal av dom stora el-kedjorna och hyllorna har varit fulla av både spelet och konsolbundles. Verkar inte varit nån hit alls under granen.

Medlem

The EAmpire strikes back


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Medlem
Skrivet av kebbe:

Skulle inte förvåna mig. Få konsumenter är så dumma som "gamers".

Skulle vara gamers som också är Star Wars-fans då.

Medlem

EA kommer tyvärr överleva, synd bara att dom köper in och dödar alla som hotar deras verksamhet.
Och alla som inte gillar deras sportspel, tyvärr, iochmed att du spelar ett EA spel, finansierar du sånt du inte gillar.

Medlem

Jag gillade bf1 väldigt mycket, men jag spelade mig trött på det precis till första dlc:et släppts, så jag köpte det aldrig. Tänkte att jag köper det om jag blir sugen igen, men det har jag inte blivit. Battlefront har inte lockat överhuvudtaget, och efter kontroverserna lockar det ännu mindre. Det blir säkert ett helt gäng som handlar dlc:et, men långt färre som köper grundspelet hädanefter.

Medlem

hans analys hänger på att star wars fans köper vad som helst med star wars i namnet, tror istället orginalet från 2005 kommer öka lite. Det har precis blivit patchat, servrarna uppe och crossplay är tillgängligt mellan steam och GOG

Medlem

Släpper de spelet på sin prenumerationstjänst så lär det kanske vara några som hakar på. Bl.a jag.

Medlem

Domestic?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Tycker att det är rätt tydligt hur det går, varit grov rea på spelet på psn tex. Hur ofta händer det på ett såpass nytt spel.

För min del så finns det ingenting ea kan göra för att jag ska köpa spelet då jag har haft principiell bojkott på företaget sedan battlefield 4.

Det förpestade spel biblioteket origins har jag inte ens installerat.

Avstängd
Skrivet av hansen:

Förstår inte riktigt vad du menar. Att han är full för att gör en bra analys på läget?

Precis, det var exakt det jag menade.

Medlem

Ska jag vara helt ärlig så har jag faktiskt haft jävligt kul i Battlefront 2 under de ~120 timmarna jag har lagt ner på spelet. Det är faktiskt ett underhållande spel med bra gameplay och hela fiaskot med lootlådor var så överdramatiserat att man vill kräkas. De personerna som spyr galla över spelet är i största utsträckning de som faktiskt inte ens har gett det en chans utan istället läste någon artikel för ett par månader sedan hur otroligt p2w spelet är, alternativt att man behöver separera från frugan för att ha tid nog att låsa upp alla hjältarna.

Medlem
Skrivet av Aphex:

Hela fiaskot med lootlådor var så överdramatiserat att man vill kräkas.

Som ägare av spelet också, öh nej det var det inte. Speciellt inte när man var tvungen att patcha spelet rätt hårt när man tog bort lådorna för att balansera upplåsningen av saker. Lägger ner att vara en sån jävla push over för the corporate machine. Detta var en diskussion som behövdes i industrin innan den imploderade med massa lagstiftning som följd.

Medlem
Skrivet av Aphex:

Det är faktiskt ett underhållande spel med bra gameplay och hela fiaskot med lootlådor var så överdramatiserat att man vill kräkas. De personerna som spyr galla över spelet är i största utsträckning de som faktiskt inte ens har gett det en chans utan istället läste någon artikel för ett par månader sedan hur otroligt p2w spelet är, alternativt att man behöver separera från frugan för att ha tid nog att låsa upp alla hjältarna.

Det är själva principen att progressionssystemet suger, kalla det överdramatiserat om du vill. Att allt du "låser upp" sker genom random lootlådor är värdelös spel-design/bara fokus på att mjölka pengar ur sina spelare.

Men stöd denna skiten så är det allt du kommer att få i de kommande spelen. Vi är en bra bit påväg redan.

Medlem

"Enligt [Patrik] Söderlund har EA lyssnat på tankar från spelare runt vilken typ av upplevelse de förväntar sig, samt noga följt utvecklingen på markanden."


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

"Enligt [Patrik] Söderlund har EA lyssnat på tankar från spelare runt vilken typ av upplevelse de förväntar sig, samt noga följt utvecklingen på markanden."

Om artikeln,
Låter mer som en önskedröm än en analys förankrad i verkligheten.

@Raveknight,

Kanske är det möjligt att de lyssnar, men om de nu gör det så visas det verkligen inte i produkten utan tvärtom, kanske läge för bättre hjälpmedel alternativt "lyssnare" för att "lyssna in"

Och kanske det nu hade varit möjligt att rädda SWBF2 med några snabba resoluta insatser då kontroversen tog fart efter betan, men för lite gjordes för sent och och det som gjordes var segdragna ändringar vilket i sig nog drev in de sista spikarna i locket.

Nåväl tiden lär utvisa om M.P. förutsägelse har någon bärighet, jag tror inte det.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

@kaealy: Det behöveds inte patcha spelet för att tabort lådorna. Om du spelade early start så var dom där och efter ett uttalande av EA/DICE så var dom bort ifrån spelet och det var ingen patch som behövs.

Det var senare en ändring av hur mycket Credits du kännar i spelet. Samt 75% avdrag på heros.

Medlem

Hear ye Hear ye! As loyal fans of Star Wars you must buy "Battlefront 2.... 2" Because your are loyal fans and therefore you must buy, with lootboxes and all! Hear ye Hear ye!

Medlem

Det hela är faktiskt ganska enkelt. Är absolut ingen fanboy av EA, bara vill ha det sagt. Sluta köp deras spel/dlc. Skall vi, konsumenter får dem att lyssna. Ge dem inga pengar i form av inköp av deras produkter, så måste de ändra på sig. Tankar kring detta?

Medlem

Först när dom ger oss ett ordentligt Battlefield ska dom börja få mina pengar igen.. efter bf4 störtdök kvalitén i alla efterkommande släpp.

Önskar mig bf1942 remake gigantiska maps och mer teamtänk för att lyckas strategiskt. Och framförallt, ubåtar! 😍

Bf1 vill vara call of duty

1
Skriv svar