Första spelet du varvar 2018?

Skägg.
10 Chambers
Första spelet du varvar 2018?

För mig blir det nog Super Mario Galaxy (dock ej alla månar) eller Steamworld Dig 2.


signatur
Medlem

Antar du menar 2018? För mig blir det en klassiker, Baldur's Gate.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Pooslice:

Antar du menar 2018? För mig blir det en klassiker, Baldur's Gate.

Japp, älskar den här perioden där man skriver fel årtal hela tiden.


signatur
Medlem

Kan nog bli Yakuza 0.

KoP
Medlem

SOMA, troligtvis.

Medlem

För min del blir det nog Final Fantasy VI.

Medlem

Lär nog bli Castlevania 4 igen. Sen kanske jag kommer försöka fortsätta på BotW. Jag har dock varit fast på smyguppdraget i ca 7 månader nu, så lär väl gå sådär. Fan vad jag hatar smyguppdrag. Går det åt skogen som vanligt så ska jag försöka mig på Bloodborne. Hört att det ska vara bra. Fast det ska iofs vara skitsvårt, så får nog ge mig där. I så fall kör jag nog Castlevania 4 en gång till, som vanligt.

Gen
Medlem

Assassins Creed Origins. Har gjort hela kartan förutom det sista stället där sista delen av spelet utspelas. Ska bli skönt att få det avklarat då de 70+ timmar jag lagt börjar bli för mycket. Lär inte köpa Season Pass just pga mättnaden jag känner gällande det spelet.

Efter det har jag tonvis med alternativ men tänkte mig något linjärt så kanske Wolfenstein?

Skrivet av Nioreh:

Lär nog bli Castlevania 4 igen. Sen kanske jag kommer försöka fortsätta på BotW. Jag har dock varit fast på smyguppdraget i ca 7 månader nu, så lär väl gå sådär. Fan vad jag hatar smyguppdrag. Går det åt skogen som vanligt så ska jag försöka mig på Bloodborne. Hört att det ska vara bra. Fast det ska iofs vara skitsvårt, så får nog ge mig där. I så fall kör jag nog Castlevania 4 en gång till, som vanligt.

Det är svårt men ack så värt det. Sen kan man faktiskt få hjälp med AI hunters på flera bossar om man tycker det är svårt. Det blir mycket lättare när de tankar bossen (till en början åtminstone). Jag körde igenom det tre gånger för att få platinum och tycker personligen att DLCn är mycket svårare än det vanliga spelet samt de senare chalice dungeons som var frustrerande så in i helvete.

Jag skaffade mig en spelstil som passade mig samt tillräckligt bra vapen, sen var det bara att köra och hela tiden tänka på att ta det lugnt. Rusha ett sådant spel är sällan en bra idé.

Var riktigt skönt att ha löst det den tredje genomspelningen och måste säga att det är ett av de bättre spelen jag spelat och faktiskt snäppet bättre än DS3 som jag också varvat några gånger.

Medlem

Jag har kostat på mig en ny speldator med extra allt, så sätter mig nog med Minecraft.

Jag skojjade bara . Samma gamla burk som ett par år tillbaka. Dessutom så tenderar jag att byta mellan flera olika spel hela tiden och då och då så glömmer jag av ett av dem. Det resulterar i att jag antingen spelar om, eller så avinstallerar jag med tanken att "det kommer jag ändå aldrig hinna klart med". Fråga mig inte varför jag köper nya spel...

// edit

Glömde tipsen: har fått ett litet återfall i LotRO, annars så planerar jag att köra Grim Dawn och när väl Escape from Tarkov kommer så hoppas jag på många timmar kul.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Det blir nått av dessa
Super Mario oddessey
Zelda.breath of the wild
Metroid samus returns
Insåg precis att det bara är nintendo. Vilket år dom hade


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

"Prey". Underbart än så länge.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Wolfenstein 2 om jag inte får tummen ur och börjar spela Assassins creed origin 🧐


signatur

Caselabs Merlin SM8 - 4,5 GHz 5820K - Asus x99 pro - 2x Evga GTX 1080 FTW 2152 MHz- 16 GB Dominator Platinum 2800MHz - Samsung 960 1TB pro - wb red 4tb 2x - Evga supernova g2 850 - Custom loop

Medlem

För mig blev det Omega Quintet.

Eftersom "normal ending" var så tragiskt dåligt känner jag mig dessutom tvungen att spela igenom det igen för att få True Ending, så det blir sannolikt både första och andra spelet jag varvar 2018

Medlem

Det kommer bli Xenoblade chronicles 2, det enda jag spelar för tillfället. Jag vill fokusera på 1 spel i taget, vilket jag inte gjort tidigare, annars tröttnar man.

Sedan kommer jag spela sista banan på Mario Odyssey. Verkar helt omöjlig men jag väntar med den tills Xenoblade är avklarat.

Sen kanske jag lånar grabbens Lego City: Undercover


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Lär nog bli Castlevania 4 igen. Sen kanske jag kommer försöka fortsätta på BotW. Jag har dock varit fast på smyguppdraget i ca 7 månader nu, så lär väl gå sådär. Fan vad jag hatar smyguppdrag. Går det åt skogen som vanligt så ska jag försöka mig på Bloodborne. Hört att det ska vara bra. Fast det ska iofs vara skitsvårt, så får nog ge mig där. I så fall kör jag nog Castlevania 4 en gång till, som vanligt.

Sån jävla bra musik i Castlevania IV.

Medlem

För mig blir det nog Full Throttle.

Skrivet av Gen:

Assassins Creed Origins. Har gjort hela kartan förutom det sista stället där sista delen av spelet utspelas. Ska bli skönt att få det avklarat då de 70+ timmar jag lagt börjar bli för mycket. Lär inte köpa Season Pass just pga mättnaden jag känner gällande det spelet.

Samma här, håller på att traggla med Origins också, börjar bli ganska less på alla dessa sidequests som måste göras för att man skall få rätt level för att få köra ett main quest. Mycket enklare om de hade haft fler main quests så att man hela tiden haft rätt level till nästa main quest uppdrag, blir långsamt med menlösa side quests, nu senast skulle jag rädda nån jävla bagare som blivit tillfångatagen. Tycker också att Bayek är jävligt grå och stel jämfört med typ Kenway och Ezio.

Medlem

Själv köpte jag precis Divinity 2, hoppas på att det blir det första. Även påbörjat Wolfenstein och Prey. Sen kommer ju Humble Monthly när som helst.

Plus att det måste klämmas lite PUBG och MechWarrior Online mitt i allt. Så många spel, så lite tid

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Då jag var lite sen till AC-tåget så blir det nog Assassins Creed 2 på PS4, eller ReCore, de spelen som spelas flitigast just nu. Men kanske kommer något annat litet spel på Switchen emellan.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Gen
Medlem
Skrivet av Espresso_Bengt:

Samma här, håller på att traggla med Origins också, börjar bli ganska less på alla dessa sidequests som måste göras för att man skall få rätt level för att få köra ett main quest. Mycket enklare om de hade haft fler main quests så att man hela tiden haft rätt level till nästa main quest uppdrag, blir långsamt med menlösa side quests, nu senast skulle jag rädda nån jävla bagare som blivit tillfångatagen. Tycker också att Bayek är jävligt grå och stel jämfört med typ Kenway och Ezio.

Intressant, jag undrade just hur det skulle kunna vara om man inte gjorde side quests. Tycker alltid jag legat mycket högre i level än main just pga att jag försöker ta alla frågetecken/side quests för att inte missa något.

Medlem

Har för stor backlog och för lite tid för att spela spel jag redan klarat.

Medlem

Själv kör jag battle chasers nightwar. Riktigt trevligt rpg =). eller så blir det rayman legends med sonen =).

Medlem

Klarade ME: Andromeda häromdagen.


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Medlem

Mitt blir GTA V, 5 år efter alla andra. Sen tänkte försöka komma till skott att lira med på min Switch och därav börja trycka lite BoTW.

Medlem

Blir XCOM 2 med expansionen denna gång. Sen har jag pausat lite med Titan Quest som också fick otroligt nog fick en expansion i November.

Jag har ju exempelvis fortfarande The Witcher 3's dito att se fram emot!


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Spelade igenom Longshot (storyläget till Madden 18) om det räknas, inte jättebra, precis som till Fifas The Journey så hoppades jag på mer.

Medlem

@Castor.T:

Att få spela Blood & Wine för första gången igen!

Medlem

Uncharted 4 blir först ut, underbart spel förövrigt

Medlem

Inget. Procastinator deluxe.

Medlem

Kingdome Come: Deliverance

Avvaktar med all single player tills 13 februari, tills dess är det Fortnite som gäller, och det går inte direkt varva kanske.

Skriv svar