Andra upplagan av konstiga Steam Awards avgjord

Robot
Andra upplagan av konstiga Steam Awards avgjord

Bland vinnarna av de udda kategorierna hittar vi PUBG och The Witcher 3.

#steam, #steam-awards-2017


Medlem

Tycker det är konstigt att även äldre spel ska få vara med om nu tävlingen körs år efter år. Första året kan jag förstå. Men andra året borde endast spel skapade mellan dessa två få vara med.

Men men..

Tycker inte det har mycket till poäng eller underhållsvärde.

Hade varit betydligt roligare om de kört med något "flash-aktigt" spel med jul/nyårs-tema som steam-användarna kunde spela och vinna samlarkort i samt i mer sällsynta fall vinna riktiga steam spel som någon slags jackpot/stor-vinst.

Då gjorde faktiskt GOG betydligt bättre ifrån sig, som både gav bort spel gratis, lät kunderna tjäna ihop poäng med inköpen för att få andra spel, samt hade ett jippo där man kunde köpa "julstjärnor" som gav en ett "mysterie-spel".

Medlem

vad är meningen med denna årliga upplaga om spel som kommit ut för flera år sedan kan vinna pris? Dumt och tråkigt


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

vad är meningen med denna årliga upplaga om spel som kommit ut för flera år sedan kan vinna pris? Dumt och tråkigt

Jag tror hela meningen är att locka folk att samla kort.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Jag tror hela meningen är att locka folk att samla kort.

Vad är poängen med "samlarkorten" på steam?

Medlem

@Exxo: "what's the point of doing anythiiiing" (bonuspoäng för titeln!)

Medlem
Skrivet av Exxo:

Vad är poängen med "samlarkorten" på steam?

Du kan dels sälja dom online för riktiga (om än småsummor) pengar, eller använda dom för att bygga ihop badges som ökar din Steam-level och antar jag, prestige.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Du kan dels sälja dom online för riktiga (om än småsummor) pengar, eller använda dom för att bygga ihop badges som ökar din Steam-level och antar jag, prestige.

Känner mig äldre för varje dag

1
Skriv svar