Rykte: nytt Nintendo Direct nästa vecka?

Robot
Rykte: nytt Nintendo Direct nästa vecka?

Förhoppningvis får vi veta framtidsplanerna för Switch.

#nintendo, #nintendo-direct, #switch


Medlem

Om jag får välja så blir det Pikmin 4. En fantastisk spelserie!

Medlem

Wow, så sugen på Bayonetta och Metroid och jag hoppas verkligen att Direct kommer att handla mer om just dessa. Det vore även intressant om de pratade mer om Pokémon, kanske även något Luigi-spel.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Känns väl rätt givet att Metroid kommer bli nästa års afterburner... Men, tänk om dom gjorde det till ngn form av futuristisk openworld, med en framtids-"hookshot" så man kunde ta sig fram upp och ner... DÅ tror jag Switchförsäljningen skulle öka ännu fortare..

Medlem

Alla är de bra men hoppas på Fire Emblem!

Medlem

SUPER SMASH BROS!!

Köpte det nyligen till min 3DS och har spelet så att jag har fått kramp i tummen!

Medlem

@smuts: Ja! Luigi’s Mansion 2 remake hade vart fint. Eller varför inte ett helt nytt!

Medlem

@Halvars90: Detta tror jag på. Ett Smash med allt från Wiiu och 3ds versionerna, snacka om matigt innehåll.

Medlem

Hoppas det visar Pokemon. Annars så skulle det vara fett med ett nytt FE eller Smash!


signatur

In Hoc Signo - PPP

Medlem

Super Mario Maker 2!!!

Medlem

Hoppas verkligen Animal Crossing är på ingång..

Medlem

Mario Kart 9 eller nya DLC till MK8!

Är en Wii U ägare och kört MK8 rätt mycke. Köpte nyligen en Switch motvilligt och har givetvis MK8 Delux, men det känns trist att köra samma banor igen, hoppas på nytt snart.

Medlem

Nintendo Switch PlusPlus?

Extra tyst, bättre batteri och ljudingång?
Reptålig


signatur

Yes... jag har legat under en sten...
Ett av de bästa spelen år 2017

Medlem

Suck...har inte kommit igång med mitt switch ännu trots att jag köpte det på release-dagen. Tycker spelen är så dyra och extra kontroller är galet dyrt också. Men om ett RPG i Pokémon-style kommer..då....då jävlar ska det spelas. Så hoppas höra mer om Pokémon helt enkelt :)...gärna innan Pokémon blev isglassar och tvättmaskiner också...

Ambassadör
Xbox

Game & Watch var ju kul när man var 3.


signatur

Jump in.

Medlem

@ClockWise: Håller med dig, vet inte vad jag ska med konsolen till riktigt. Har Zelda (som resten av världen) och Shovel Knight, that's it. Har inte klarat ut någon av dem. Skulle kunna tänka mig nya Mario men annars finns ju bara spel som.. ja redan finns till någon annan konsol. Hade en dröm av att spela spel i sängen eller liggandes i soffan, trodde le Switch skulle bli svaret. Tyvärr inte då batteritiden är för klen och them Joy-Cons är extremt oergonomiskt utformade vilket gör att jag får ont i händerna efter typ 30 min. Så den står där.. i sin dock.. bakom tvn och samlar damm..

Medlem

@elfgaard: Du kan inte spela Xenoblade 2, Mario Rabbids Kingdom Battle, Golf Story, Splatoon 2, Fast RMX, ARMS, Fire Emblem Warriors mm på nån annan konsol. Att spela Mario Kart eller Zelda vart man vill gör ju inte ont det heller. Skyrim, Doom, LA Noire, och Wolfenstein handhållet plus mer än 300 spel på eshopen. Detta efter 10 månader! Det finns att göra om man säger så.

Medlem
Skrivet av lasselason:

@elfgaard: Du kan inte spela Xenoblade 2, Mario Rabbids Kingdom Battle, Golf Story, Splatoon 2, Fast RMX, ARMS, Fire Emblem Warriors mm på nån annan konsol. Att spela Mario Kart eller Zelda vart man vill gör ju inte ont det heller. Skyrim, Doom, LA Noire, och Wolfenstein handhållet plus mer än 300 spel på eshopen. Detta efter 10 månader! Det finns att göra om man säger så.

Inget av de spelen intresserar mig, tror det är fel på mig och inte konsolen helt enkelt. Men håller med @lasselason om att den är oergonomisk handheld, får också ont i handen efter 30min eller så. Därför rör jag den aldrig ibland tar jag fram den och tittar på den med obesvarad kärlek och startar Zelda...men glömmer snabbt vad jag höll på med i Zelda och stänger av igen. Samma gäller dock min PS4...tror jag blivit för dålig på att spela spel helt enkelt. Får se till att boka in en längre tid där jag och min switch får umgås på tu man hand och kanske, bara kanske, hittar vi in i varandras hjärtan som det var tänkt från början.

Medlem

@ClockWise: Jag spelar mest på tvn med pro controller och om jag spelar i soffan så bullar jag med kuddar som man kan vila armarna på, då funkar det hyfsat för mig. Har aldrig tyckt om handhållet, men det verkar väldigt manga andra göra.:)

Medlem

Hoppas detta stämmer för lite information vad de tänkt sig 2018 behövs. Nu vågar jag inte ha några jätteförväntningar men ett nytt Animal Crossing skulle ju vara fint! Men om de bara visar de upp fler gamla WiiU-spel istället för nya spel så vet jag inte vad jag tar mig till.

Medlem
Skrivet av lasselason:

@elfgaard: Du kan inte spela Xenoblade 2, Mario Rabbids Kingdom Battle, Golf Story, Splatoon 2, Fast RMX, ARMS, Fire Emblem Warriors mm på nån annan konsol. Att spela Mario Kart eller Zelda vart man vill gör ju inte ont det heller. Skyrim, Doom, LA Noire, och Wolfenstein handhållet plus mer än 300 spel på eshopen. Detta efter 10 månader! Det finns att göra om man säger så.

Nej det är förvisso sant men inget av de spelen lockar, känns typ barnsliga (alltså inte min smak bara dårå). Har dock alltid vart sugen på att testa ett riktigt JRPG, eftersom jag aldrig gjort det, så funderade länge på Xenoblade 2. MEN så föll istället poletten på Ni no Kuni II, efter mycket debatterande. Man kan ju iofs argumentera för att det borde finnas tid för Xeno 2 innan NNKII men, ah. Jag tror, precis som @ClockWise, att jag helt enkelt inte är en Nintendo fan-boy längre. Deras egna passar inte mig och jag ser ingen anledning alls att spela nedbantade versioner av DOOM, Skyrim eller Wolfenstein på le Switch när jag har både PC och PS4. Jaja, ska sluta gnälla nu, det är ju inte det trådan är till för.. ^_^

1
Skriv svar