Quiz – Dödsquizzet från Göteborrrg!

Robot
Quiz – Dödsquizzet från Göteborrrg!

Missade du vårt live-quiz? Gör det nu istället – 20 ordvitsfria frågor.

#fz, #goteborg, #pubquiz, #quiz


Medlem

Men vänta nu, är inte första frågan fel? Det finns ju 1 funktion om man klickar, 1 funktion om man håller inne "fire" och 1 funktion om man använder secondary fire. Eller minns jag fel?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

11/20 "du spelar mer än shoreline2. Quizen är ju helt klart lättare att göra hemma när man har 3 alternativ. Vilket man inte har live

Medlem
Skrivet av conthox:

Men vänta nu, är inte första frågan fel? Det finns ju 1 funktion om man klickar, 1 funktion om man håller inne "fire" och 1 funktion om man använder secondary fire. Eller minns jag fel?

Tror du tänker på om man höll inne secondary (ladda raketer in i röret), sedan släppte secondary och växlade snabbt till primary, så sköts dom iväg med en mer kompakt formation.

@MindBlaster:

Nä, nä.
Primary fire (enkelklick) – skicka iväg en raket.
Primary fire (håll inne klick) – skicka iväg max 6 raketer.
Secondary fire (enkelklick) – skicka iväg en studsande bomb som sprängs efter några sekunder.
Secondary fire (håll inne klick) – skicka iväg max 6 studsande bomber som sprängs efter några sekunder.

Så här är jag övertygad om att det var.
Någon får överbevisa mig.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

@MindBlaster:

Nä, nä.
Primary fire (enkelklick) – skicka iväg en raket.
Primary fire (håll inne klick) – skicka iväg max 6 raketer.
Secondary fire (enkelklick) – skicka iväg en studsande bomb som sprängs efter några sekunder.
Secondary fire (håll inne klick) – skicka iväg max 6 studsande bomber som sprängs efter några sekunder.

Så här är jag övertygad om att det var.
Någon får överbevisa mig.

Kan inte överbevisa dig men kan hålla med dig!
Jag tänkte va fasen alla svaren stämmer ju typ in på det vapnet ...och svarade och fick fel XD

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

@MindBlaster:

Nä, nä.
Primary fire (enkelklick) – skicka iväg en raket.
Primary fire (håll inne klick) – skicka iväg max 6 raketer.
Secondary fire (enkelklick) – skicka iväg en studsande bomb som sprängs efter några sekunder.
Secondary fire (håll inne klick) – skicka iväg max 6 studsande bomber som sprängs efter några sekunder.

Så här är jag övertygad om att det var.
Någon får överbevisa mig.

Precis så jag minns det också.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Precis så jag minns det också.

Primary Fire
Slow moving but deadly rockets are aimed at opponents. Trigger can be held down to load up to six rockets at a time, which can be fired at once. Multiple rockets are fire in a flat, horizontal spread unless the secondary fire button is pressed while they are loading. This will cause them to fire in a tight spiral formation.
Secondary Fire
Grenades are lobbed from the barrel. Secondary trigger can be held as well for up to six grenades. If the primary fire button is pressed while the grenades are loading, they will be fired in a tight cluster instead of spread

Geeks Gaming

En helt värdig uppföljare till dödsquizet 1.0, synd att man inte kunde se hoppet försvinna från de som gjorde quizet live!

Medlem
Skrivet av Quicken:

Primary Fire
Slow moving but deadly rockets are aimed at opponents. Trigger can be held down to load up to six rockets at a time, which can be fired at once. Multiple rockets are fire in a flat, horizontal spread unless the secondary fire button is pressed while they are loading. This will cause them to fire in a tight spiral formation.
Secondary Fire
Grenades are lobbed from the barrel. Secondary trigger can be held as well for up to six grenades. If the primary fire button is pressed while the grenades are loading, they will be fired in a tight cluster instead of spread

Det med att hålla inne andra knappen efter att ha klickat och hållt inne första knappen var nytt för mig. Trots att jag spelade så mycket.. Men då är det hela 6 varianter.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Det jag minns är att man kunde skjuta raketerna på bredden eller i spiral. (UT 2003 och/eller 2004) Bara tre raketer hade jag för mig dock, men detta kanske syftar på just första spelet?

Medlem

11/20. Tokchansade på det mesta.

Medlem

13/20. Var glad att jag faktiskt kunde flertalet utan att behöva chansa.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Gnällkuk

13/20, helt ok :


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Avstängd

Pinsamt när man gör quizzet och ni har fel på första frågan.

Rocket Launchern i UT'99 kunde:
*Avfyra studsande granater, svar ja
*Avfyra 6 raketer samtidigt, svar ja
*Avfyra en granat med fördröjd explosion, svar ja..

Medlem

Hur kunde man klanta till första frågan så mycket?

Redaktör
Skrivet av conthox:

Men vänta nu, är inte första frågan fel? Det finns ju 1 funktion om man klickar, 1 funktion om man håller inne "fire" och 1 funktion om man använder secondary fire. Eller minns jag fel?

Den var fel ja, beklagar det. Struken.


signatur
1
Skriv svar