Nytt Resident Evil teasas (kanske!) genom att visa ... inget alls

Robot
Nytt Resident Evil teasas (kanske!) genom att visa ... inget alls

Det börjar bli dags för Resident Evil 2-remaken.

#capcom, #resident-evil, #resident-evil-2, #resident-evil-8


Medlem

Har aldrig varit ett stort RE fan men är ett stort horror fan annars. Måste dock säga att jag verkligen gillade RE7 skarpt! Somliga kanske inte gillar förändringarna dem gjorde men jag tyckte spelet var riktigt nice. Kanske lite väl mycket action mot slutet men det var absolut inget som förstörde upplevelsen för mig

Medlem
Skrivet av 1337Figaro:

Har aldrig varit ett stort RE fan men är ett stort horror fan annars. Måste dock säga att jag verkligen gillade RE7 skarpt! Somliga kanske inte gillar förändringarna dem gjorde men jag tyckte spelet var riktigt nice. Kanske lite väl mycket action mot slutet men det var absolut inget som förstörde upplevelsen för mig

då har du missat några fina klassiker, dom första 2 är ju mästerverk. även fyran är rätt så grym.

Medlem

@SWEBarb:

Hey, Nemesis är också riktigt bra!


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

@SWEBarb:

Håller helt med!
Tycker 5an är riktigt bra i co-op också, i övrigt är det meh.

Medlem

Tyckte 1,2,3 var bäst då det var zombie apokalyps. Tycker det spårat för mycket i dom senaste.
Finns ju en remake gjord av fans av 2an.
Spoiler alert.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

då har du missat några fina klassiker, dom första 2 är ju mästerverk. även fyran är rätt så grym.

Har tyvärr aldrig förstått många av dem klassiska skräckspelen som RE och Silent Hill. Tycker tyvärr inte om gameplayen eller skräckfaktorn. Känns som det ligger rätt så mycket nostalgi bakom det. Jag vet inte, dem är inte mina typ av spel

Medlem
Skrivet av 1337Figaro:

Har tyvärr aldrig förstått många av dem klassiska skräckspelen som RE och Silent Hill. Tycker tyvärr inte om gameplayen eller skräckfaktorn. Känns som det ligger rätt så mycket nostalgi bakom det. Jag vet inte, dem är inte mina typ av spel

Det första Silent Hill håller jag fortfarande som en av mina absolut bästa spelupplevelser. Kommer fortfarande ihåg hur jag satt och spelade det ensam mitt i natten och älskade det. Resident Evil var ju inte direkt skrämmande om man jämför, men kul på sitt eget sätt.

Dock så känner jag lite på samma sätt nuförtiden, att sådana spel inte riktigt faller mig i smaken längre.

Medlem

Längtar som fan, hoppas inte dem screwar upp det. Jag hoppas det blir mer klassiskt i kamera och gameplay, men jag tror vi snarare får något likt RE7, vilket inte alls är dåligt i sig då det var en fenomenal nystart för RE.

Oavsett hoppas jag att trots att det är en remake så ser man det lite som en re-imagination av samma scenario, så att det läggs till lite andra saker, dra nytta av att skapa en mer levande värld med dagens teknologi osv. Kan bli hur bra som helst eller flopp.

Dt sämsta vore om det är något i stil med RE4,RE5,RE6

Medlem

@izayoi: Nej du har rätt, silent hill var ju psykologisk terror. både 1an 2an och 3an, var så jävla rädd ibland att jag bara stängde av.

Medlem

Resident Evil 2 släpptes 21 Januari 1998 det e snart 20 år sen. Hoppas verkligen på få se remaken nu!!

1
Skriv svar