Awesome Games Done Quick 2018 startar på söndag

Robot
Awesome Games Done Quick 2018 startar på söndag
Medlem

Tyvärr envisas de på vintereventet att skänka pengar till den halvt värdelösa "prevent cancer foundation". Donerar endast på SGDQ

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Tyvärr envisas de på vintereventet att skänka pengar till den halvt värdelösa "prevent cancer foundation". Donerar endast på SGDQ

Det är inte bara halvt värdelöst. Det är totalt värdelöst. Speciellt när organisationen påstår att sex leder till cancer. Det har varit en del kontroverser gällande *GDQ och Prevent Cancer Foundation när det kommer till pengar. Finns några trådar om det på reddit.

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Tyvärr envisas de på vintereventet att skänka pengar till den halvt värdelösa "prevent cancer foundation". Donerar endast på SGDQ

Skrivet av aakerlind:

Det är inte bara halvt värdelöst. Det är totalt värdelöst. Speciellt när organisationen påstår att sex leder till cancer. Det har varit en del kontroverser gällande *GDQ och Prevent Cancer Foundation när det kommer till pengar. Finns några trådar om det på reddit.

Mycket tråkigt att detta evenemang, som jag verkligen gillar, denna gång väljer att skänka pengar till denna "halvt värdelösa" organisation. Nu är jag inte så insatt i deras arbete, men med det lilla jag läst om dem så tycker jag spontant att det kanske finns bättre organisationer att skänka pengarna till.

Medlem
Skrivet av Guybrush82:

Mycket tråkigt att detta evenemang, som jag verkligen gillar, denna gång väljer att skänka pengar till denna "halvt värdelösa" organisation. Nu är jag inte så insatt i deras arbete, men med det lilla jag läst om dem så tycker jag spontant att det kanske finns bättre organisationer att skänka pengarna till.

Problemet är att de har en bra del med PFC. Tror PFC ger GDQ 20 eller 25% av förra årets indragna pengar för att kunna hålla nästa års event och GDQ har varit smarta att lägga fina löner på de i toppen medan alla volontärer sliter ihjäl sig för några smörgåsar och pizza bitar. Kort sagt skulle de inte kunna ta ut sina feta löner om de bytte organisation, inte åtminstone kortsiktigt iaf

Medlem

@Cane: Du vet hur det är man blir inte rik på att vara givmild. Hur som ett gdc utan Super Metroid är rätt fake i alla fall.

Medlem
Skrivet av moggen:

@Cane: Du vet hur det är man blir inte rik på att vara givmild. Hur som ett gdc utan Super Metroid är rätt fake i alla fall.

Eller att volontärer arbetar gratis, därav att de är volontärer. Sen håller jag med, utan Super Metroid så känns det bara fel. Däremot ska jag kolla på när Endy kör så får han visa vart skåpet ska stå och visa Sveriges stolthet, och ja Dxtr är också där :P.

Medlem

@Nioreh: instämmer kommer inte donera en spän så länge de skall donera till den där skit verksamheten.

Men vi vet alla varför det är för att pengarna går tillbaka till arrangörerna i form av löner från present cancer foundation.


signatur

P.L.U.R

alk
Medlem
Skrivet av Nioreh:

Donerar endast på SGDQ

Ska försöka formulera detta så försiktigt jag kan. Donera endast till SGDQ om du är för massinvandringen till Europa eftersom "Doctors without borders" har en stor fot inblandad med båtarna som tar migranterna hit.

Medlem
Skrivet av alk:

Ska försöka formulera detta så försiktigt jag kan. Donera endast till SGDQ om du är för massinvandringen till Europa eftersom "Doctors without borders" har en stor fot inblandad med båtarna som tar migranterna hit.

Tragiskt nog stämmer detta. Doctors without borders var något jag donerade till varje månad tidigare men när det kom fram till vad de gjorde för att stödja illegal massinvandring var jag snabb med att att sluta donera

Medlem

Donationerna följer alltid samma mönster. Här är nån som gjort en generator:
http://taskinoz.com/gdq/

Avstängd

Njut av spelen, samhörigheten och skrattet, och skippa att donera = problem solved.

1
Skriv svar