Battlegrounds sägs prestera dåligt på Xbox One

Ambassadör
Xbox

Det verkar svårt att förstå vad Game Preview är så jag länkar til FAQ:

https://www.xbox.com/en-US/games/xbox-game-preview-faq

Jisses...


signatur

Jump in.

Avstängd

Vad fan är Battlegrounds?

Medlem

Tycker aldrig spelet har presterat dåligt på PC, utan mitt problem har alltid varit server ticks. När den kan hoppa från 4 till 30 så är det omöjligt att spela

Medlem

Skämmigt hur dåligt optimerat spelet är, riktigt pinsamt.

Medlem

Även om spelet i sig är väldigt roligt så finns det en del saker kvar att fixa. Måste bara säga att spelet är otroligt dåligt optimerat för vad man får ut av grafiken. Spelet saknar tex skuggor och texturer saknar oftast djup. Närstridsvapen är helt värdelösa. Vissa animationer som när man tar sig ut och in ur fordon saknas. Ljudet på många vapen och fordon låter som att de kommer från 90-talet med ljud som inte alls passar dem eller bara repeteras. (kör buggyn så får ni höra)

Hoppas de fixar och polerar spelet mer nu när de fått rätt rejält med intäkter. Vill inte att detta ska bli ännu ett DayZ fiasko. -_-

Medlem

@Megagurra: ett jävla skitspel?
Det vet jag inte, jämför jag mina 2 senaste spelköp för mp, Battlefield 1 och PubG så är Battlefield 1 (tyvärr) ett sömnpiller i jämförelse.
PubG mycket roligare.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

@Hipshot: Jag uppfattar bara en halv bild i sekunden, människor i trafiken hatar mig. Brukar skylla på lagget till polisen.

Tycker att det säger sig självt lite att pubg är krävande även om det blir mer optimerat, 7 x 7 kvadrat km öppen värld med 90 spelare i unreal 4.
För min del tycker jag tickraten är på tok för låg.

Medlem

Kommer antagligen bli någorlunda bättre med tiden. Om man t ex kollar på hur backcompat-titlarna flöt på i början jämfört med samma titlar nu så har det kommit stora förbättringar. Lite samma med ARK och Conan Exiles, två titlar som även dom är i game preview.

Roligt nog så har Xbox betydligt bättre kvalitetskontroll på spelen de väljer till game preview än t ex Steam. Herrejävlar vilka skittitlar Steam tillåter på sin tjänst.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Haha, undra vad en konsolversion av Dayz skulle krypa fram i? xD

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Kommer antagligen bli någorlunda bättre med tiden. Om man t ex kollar på hur backcompat-titlarna flöt på i början jämfört med samma titlar nu så har det kommit stora förbättringar. Lite samma med ARK och Conan Exiles, två titlar som även dom är i game preview.

Roligt nog så har Xbox betydligt bättre kvalitetskontroll på spelen de väljer till game preview än t ex Steam. Herrejävlar vilka skittitlar Steam tillåter på sin tjänst.
https://www.youtube.com/watch?v=j0GPmRCTOO8

Det är för att det inte finns någon "review" på steam, så som det mer eller mindre alltid varit på PC, det är bara att släppa ett spel, tidigare var hindret, inget internet.

Konsolerna har i jämförelse rigorösa krav på utvecklare och vad som får släppas, även om det börjat droppa av på den kanten med.

Och nej, det kommer inte bli bättre, vad som kommer hända är att det kommer bli "sämre" på konsoler, inte bättre på PC.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Det är för att det inte finns någon "review" på steam, så som det mer eller mindre alltid varit på PC, det är bara att släppa ett spel, tidigare var hindret, inget internet.

Konsolerna har i jämförelse rigorösa krav på utvecklare och vad som får släppas, även om det börjat droppa av på den kanten med.

Och nej, det kommer inte bli bättre, vad som kommer hända är att det kommer bli "sämre" på konsoler, inte bättre på PC.

Sonys kvalitetskontroll är nog den sämsta på den fronten iaf.

Bevis här:


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Sonys kvalitetskontroll är nog den sämsta på den fronten iaf.

Kvalitetskontroll från en plattformsägare har inget med att bedöma om spelet är bra eller inte att göra. Det handlar om att ta reda på om spelet kraschar, har för mycket buggar eller om man har kompilerat koden korrekt så att inga säkerhetshål uppstår osv.

Medlem
Skrivet av Margy:

Kvalitetskontroll från en plattformsägare har inget med att bedöma om spelet är bra eller inte att göra. Det handlar om att ta reda på om spelet kraschar, har för mycket buggar eller om man har kompilerat koden korrekt så att inga säkerhetshål uppstår osv.

Precis, och i stort sett alla dom senaste skitspelen dom tillåtit på sin tjänst har haft grava problem med buggar, kraschar och dom är inte i närheten utav spelbara.

Sonys senaste skittitel dom släppt:


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

12
Skriv svar