Old School Rave

Medlem
Old School Rave

nån som diggar gammal rave?

Medlem

Nej verkligen inte. Rave-scenen är verkligen en sub-kultur där det inte var bättre förr.


signatur

P.L.U.R

Medlem

En personlig favorit:


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Medlem

Videon måste vara sponsrad av Ipren, för jag fick omedelbart huvudvärk av allt oväsen.

Medlem

Underbart, the good 'ol days!

Checka denna mix, https://www.youtube.com/watch?v=neCbxGBsSf0 92-93 NY, en av de absoluta diamanterna från förr!

Medlem

Föredrar nyare varianter. Åker till holland lite då och då på de större hardstyle/hardcore-festerna.

Medlem

Jag är helt frälst i psy-trance nuförtiden.

gammal rave och acid house från 90 talet kan gärna få stanna där.


signatur

P.L.U.R

Medlem

ZTV


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Avstängd

@SorbP: Psytrance kom 1995

Medlem

@Crankt: Jo jag vet men även den lider av sina barnsjukdomar. Saknar helt nostalgibrillorna som verkar krävas för gammal psy.


signatur

P.L.U.R

Medlem

För att göra en väldigt lång historia kort så hävdar jag här bestämt att nästan all goa-, psy-, tech-, prog-, och fullon-trance + nitzhonot (och allt där emellan) faktiskt var väldigt mycket bättre förr. Antar att det i vanlig ordning dock har med musiksmak att göra, inga rätt eller fel. Så där slutar diskussionen, eller? Hittade dock lite "ny" skit med Nova Fractal the other day, gått rätt fort att cykla mellan hemma och jobbet senaste dagarna med andra ord, heh.

Check this out:
Nova Fractal - Mystery of Life
..äkta gammelgoa från 2016, fast som om det vore 1996 igen liksom.

Bonus:
Pannlampa 2
Gammal fet fest från 02, Eldslandet i Jönköping. Längst fram lite här och där kan man skymta en 16 årig mig själv i något slags lila rAvE-linne. Herregud.

Kul tråd!
/P.L.U.R

Medlem

@elfgaard:

Well i'm still to be impressed by "old-school" Goa t.ex.

Men det kommer som tur är mycket bra ny musik kontinnuerligt.

Om du gillar nova Fractal så får jag tipsa dig om Mindsphere om du missat den här mannen, han är kanske det enda positiva som Turkiet har gett världen typ någosin.

Mindsphere - Fly High


signatur

P.L.U.R

Medlem

Old school gillas. Skriver på mobilen så orkar inte länka, drös av toppartister med bland annat psy och HS:
Miranda
Astrix
Shpongle
Halucinogen
Neelix
Astral Projection
Alpha twins
Klopfgeister
Day Din
Krama
Ultravoice
Phil York
Yahel
DJ Zany (helst gammalt)
Zatox (mycket bra gamla låtar)

Richi M.
DJ Kim
Alphazone
Sash!
Michael Cassette

Medlem
Skägg.
10 Chambers

På tal om Prodigy, alla borde se dessa:


signatur
1
Skriv svar