Får vi se ett nytt VR-headset från Vive nästa vecka?

Medlem
Skrivet av sebrock:

@ulrik.borg: Ja vad ska man säga, du har dragit en nitlott i naturens lotteri. Ser du bara på ett öga kommer du aldrig få riktigt stereo/3D ändå ju, även om din hjärna kommer anpassa det så gott det går.

Att företagen inte pumpar ut ny hårdvara bara för att det går beror nog främst på att man vill samspela med resten av den tekniska utvecklingen. Att man redan har mycket av tekniken råder det inget tvivel på. Men det är ju onödigt att köra rakt in i väggen med resulterande konkurs bara för att "man kan".

Jag ser på vänsterögat också, mest att hjärnan inte bryr sig så mycket om det när jag t.ex. ska läsa. Periferseende osv (sånt som du inte har nytta av i VR) fungerar fint, men i "princip" använder jag bara ena skärmen kan man säga. Ser sällan 3D-effekterna på bio heller. Som sagt, om du nu läser mitt inlägg, så var det inte heller det jag gnällde det minsta om, men det lär inte vara lönt att upprepa mig om du inte läste första inlägget... suck...

Med tanke på att mindre kända konkurrenter som ex Pimax pumpar på med högre upplösning - och det fungerar fint som smör för många (för mig fungerar dock inte deras 4k, men de som kommer nu borde vara suveräna) får mig *ändå* att häpna över att OR och HTC inte släppt v2 än, eller åtminstone gjort dem lite "proffsigt" bekvämare, men varken headset eller skärmar har förbättrats något alls sedan consumer edition släpptes och det är rätt många år sedan nu. Konkurrenterna och nu MS i leken också borde definitivt få mer uppmärksamhet för sina innovationer. Lite grann som att se Apple och Samsung sitta och kopiera varandras mobiler istället för att leda med innovativa lösningar.

Medlem

@Manslut: Och ? Gör det någon skillnad i den ekonomiska förlusten om man inte ens kan använda första ?
Dessutom har du ingen insyn i prissättning.

Medlem

@DeathRow: Det är jag inte, äger inte en enda apple produkt.
Tycker du jag har fel i att han borde sälja av sin vive ? Om han är missnöjd.

Avstängd
Skrivet av KeyserSoze:

@Manslut: Och ? Gör det någon skillnad i den ekonomiska förlusten om man inte ens kan använda första ?
Dessutom har du ingen insyn i prissättning.

Bara HMD:n kommer inte kosta över 10 tusen.

Avstängd
Skrivet av ulrik.borg:

eller åtminstone gjort dem lite "proffsigt" bekvämare, men varken headset eller skärmar har förbättrats något alls sedan consumer edition släpptes och det är rätt många år sedan nu.

Har de visst. Vive Deluxe Audio Strap är mycket bekvämare än det medföljande huvudbandet.

Och rätt många år sen? Det är mindre än två år sedan rift och vive släpptes.

Medlem

Allt över ett år ÄR rätt många år sedan.
Och VDAS säljs ju separat istället för att vara ett nytt, komplett set, mer pinsamt ärligt talat. Snacka om att Sony ligger låååångt före både i kvalité och försäljning. Synd de valde en så pinsamt dålig "begagnad" lösning för tracking dock. Tyvärr har de alla rätt allvarliga brister än.

Avstängd

Bryr sig folk fortfarande om VR? Gäsp.

Medlem

Nu är det officiellt iaf:

https://blog.vive.com/us/2018/01/08/htc-vive-raises-bar-premi...

Bl.a. 2880 x 1600 px (78% mer i upplösning, enligt Vive), 360 hörlurar och adapter för trådlös använding!

Avstängd
Skrivet av B-itta:

Nu är det officiellt iaf:

https://blog.vive.com/us/2018/01/08/htc-vive-raises-bar-premi...

Bl.a. 2880 x 1600 px (78% mer i upplösning), 360 hörlurar och adapter för trådlös använding...

Blir lätt ett köp när den släpps!

Medlem
Skrivet av Manslut:

Bara HMD:n kommer inte kosta över 10 tusen.

Källa ?

12
Skriv svar