Nintendo Switch har nu sålt bättre än Wii U gjort på sex år i Japan

Robot
Nintendo Switch har nu sålt bättre än Wii U gjort på sex år i Japan

Lär passera internationell försäljning inom kort.

#nintendo, #nintendo-switch


Medlem

Älskar omslagsbilden ni har valt! snacka om perfekthet!

Medlem

Jag vill bara Hoppas, hoppas, hoppas!..
...att Nintendo direct-videon (nästa vecka) kommer avtäcka en Nintendo Switch Plus!

Vad hoppas ni på?


signatur

Yes... jag har legat under en sten...
Ett av de bästa spelen år 2017

Medlem
Skrivet av Sipmo:

Jag vill bara Hoppas, hoppas, hoppas!..
...att Nintendo direct-videon (nästa vecka) kommer avtäcka en Nintendo Switch Plus!

Vad hoppas ni på?

Tvivlar på att det kommer att ske med tanke på hur bra Switch fortfarande säljer.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Roligt för Nintendo. Switchen är faktiskt en riktigt bra maskin! Köpte min i början på december, och har haft riktigt roligt med den. De exklusiva spelen är sjukt bra, och den funkar helt ypperligt som bärbart på min 40 minuters tågpendling till jobbet varje morgon!

Medlem
Sista veckan i December försäljningssiffror Japan

Nintendo Switch: 115,255
PS4: 58,182
3DS : 35,357
PS Vita: 7,040
Xbox One: 287
Wii U: 69
PS3: 22

Medlem

@Quiz: Det är galet hur få Xbox one som säljs i förhållande till de inhemska konsolerna!


signatur

Yes... jag har legat under en sten...
Ett av de bästa spelen år 2017

Medlem

@Quiz: detta är inte hela decemberförsäljningen, detta är sista veckan i december. Switch har legat på 200 000-250 000 varje vecka de tre första v3ckorna i december.

KoP
Medlem
Skrivet av Sipmo:

@Quiz: Det är galet hur få Xbox one som säljs i förhållande till de inhemska konsolerna!

Japan i ett nötskal. Dom har svårt att anamma utländska spel och konsoler medans resten av världen gärna anammar Japanska spel och konsoler.

Medlem
Skrivet av KoP:

Japan i ett nötskal. Dom har svårt att anamma utländska spel och konsoler medans resten av världen gärna anammar Japanska spel och konsoler.

Sen är det omvänt när det kommer till film, vi har svårt att anamma deras filmer, medan de har alla våra tillgängliga. Fast våra och våra, egentligen kan man säga att Japan tillhör västvärlden, inte religöst men industriellt sett.

Och då har de ändå en mycket stor filmindustri, betydligt större än sin animeindustri. ... fast vuxenfilmerna klår väl båda förstås, dem har vi nog anammat i smyg...

Jag tror de flesta västerlänningar ser 1 asiatisk film av hundra amerikanska, medan japaner ser 30 västerländska av 100, åtminstone om man kollar på deras biosalonger.


signatur

Yes... jag har legat under en sten...
Ett av de bästa spelen år 2017

1
Skriv svar