Primas spelguider blir digitala

Robot
Medlem
Primas spelguider blir digitala

Ehhh, primas spelguider finns redan digitala i eBook-format så jag finner rubriken felaktig.

gnu
Medlem

vem betalar för sånt när det finns gratis guider på gamefaqs.

Medlem

ca 150kr för en guide känns lite dyrt för en guide...

Inaktiv

Haha, satan vad dyra de var

Medlem

Guiderna är dock väldigt bra då dom släpps i princip vid release och innehåller walkthroughs redan då. gamefaqs och liknande har inga bra guider så tätt inpå release.

Primas guider innehåller också data och information som inte är möjliga att veta utan att ha haft en direkt kontakt med utvecklarna så man får mycket mycket mer godis än vad en guide på gamefaqs ger.

Är man dock bara ute efter en riktigt bra walkthrough och spelet har funnits ute ett tag föredrar jag också gamefaqs.

Men 150 spänn är för dyrt, 75 är lagom imo.

Medlem

150 kr känns mer som butikspris, då man köper den som en bok. 70-80 kr passar bättre som digitalt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Tjejen älskar sånna här, fast i bokform då, och har köpt 3 stycken vid olika tillfällen. De är till The Sims 3, Fable 2 och Mass Effect 2.


signatur

CZorg will rise again...

Medlem

Jag har undrat när detta ska hända. Det är fortfarande för dyrt med ett standardpris på 15 dollar, dock. Du får en tryckt guide för dom pengarna.


signatur
Medlem

Jag tycker det här är mer intressant än deras vanliga böcker.. Har ett par böcker sen tidigare, och de är alla utdaterade. Kanske med elektroniska böcker så kan de uppdatera när information ändras så man alltid har senaste nytt?

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Jag tycker det här är mer intressant än deras vanliga böcker.. Har ett par böcker sen tidigare, och de är alla utdaterade. Kanske med elektroniska böcker så kan de uppdatera när information ändras så man alltid har senaste nytt?

Förhoppningsvis fungerar det så men man vet ju aldrig hur Steam tänker

Medlem

...eller så googlar man fram det man vill veta. Idioti.

Finns gratisguider producerade direkt för websajter på många ställen, bl.a. "www.gamepressure.com", check it out...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Minns tiden då spelen manualer var vettiga, det var innan guiderna blev populära. Crash and burn guider, ni tog de underbara, tjocka och informativa manualerna från oss!
Sen skulle jag aldrig köpa deras guider, alldeles fr dyra samt att all info redan är ute å nätet.

Medlem

Hm... har själv aldrig köpt en spelguide... någonsin. Främst för att jag tycker de är dyra. Men men... grattis till er som gillar sådant här.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

1
Skriv svar